”Kompisarna får vänta på rummet”

Hej

Det finns ju i.o.f.s både rättstavnings poliser, särskrivnings poliser, rubrik poliser och forumpoliser, säkert fler ändå.

Mvh isan lover
Stämmer, vad är din roll som att kapa de flesta trådar och göra politik av dessa.

Men jag ger dig kredit för en tråd som inte har gett resultat på 20 inlägg är fritt för allt annat tryckande.

Dock brukar du när du är trängd och mållös hänvisa till rubriken själv.

Som att kasta granater i växthus.

Har ta mig tusan aldrig blivit utsatt för något sådant i unga dagar, i vårat hem satt det gångjärn kylskåpsdörrarna vem som helst av våra vänner ta sig en macka eller stod det mat på bordet så ställdes alltid frågan från någon av föräldrarna om de var hungriga eller de redan ätit..

@Jo-Be

Stämmer, vad är din roll som att kapa de flesta trådar och göra politik av dessa.

Men jag ger dig kredit för en tråd som inte har gett resultat på 20 inlägg är fritt för allt annat tryckande.

Dock brukar du när du är trängd och mållös hänvisa till rubriken själv.

Som att kasta granater i växthus.
Hej

Ja det finns väl nästan ingen tråd som ibland inte spårar ur en del och det är nog svårt att undvika på ett öppet forum, samtidigt är det ju inte alltid till nackdel eftersom både intressanta och roliga stickspår inträffar.

Men ibland blir det väl många inlägg som inte alls har med tråden att göra och då brukar helt riktigt även jag få nog ibland, en del saker skulle man nog kunna diskutera hur länge som helst.

Men personligen tycker jag att moderatorerna håller detta på en lagom nivå.

Mvh isan lover

Din funktion som forumpolis är välkommen men du är alltid för sent ute.
Att jag var sent ute det vet jag…du hann ju före.
Du uppmanade ju en medlem att hålla sig till ämnet i tråden och några inlägg senare så fortsätter du själv off topic.
Att sedan bli förnärmad när jag påminner dig är lite märkligt.
Så att kalla mig forumpolis är ju som du säger att kasta granater i växthus.
Förövrigt var det inte så allvarligt menat..du såg väl att jag la till 2 smileys i inlägget ;)

Klockrent. Så var det. I allafall hos oss på tidigt 60 tal. Ingen blev bjuden på mat och vi väntade på rummen. Det gick bra. Alla gjorde likadant. Det var fattigt på många sätt. I vårt område hade arbetarklassen kunnat köpa hus. Alla levde på marginalen (1959). Så min uppfattning är att man levde fattigt - mer från hand till mun. Det fanns knappt frysar. Jo ett litet frysfack ingick i kylarna.

Inget större problem. Däremot kan jag tänka mig att detta förändras i takt med att familjerna fick bättre ekonomi. Från 60 talet. Idag när mitt barnbarn kommer så skulle detta var otänkbart. Jag hade lovat Pizza. Kompisen kom - så det blev dubbel kostnad. Nu anfaller Trollen Sverige....tror jag.....

Att jag var sent ute det vet jag…du hann ju före.
Du uppmanade ju en medlem att hålla sig till ämnet i tråden och några inlägg senare så fortsätter du själv off topic.
Att sedan bli förnärmad när jag påminner dig är lite märkligt.
Så att kalla mig forumpolis är ju som du säger att kasta granater i växthus.
Förövrigt var det inte så allvarligt menat..du såg väl att jag la till 2 smileys i inlägget ;)
Nu jävlar är battlet igång! Granaterna viner genom luften Vem var först först vem är störst?

Tillbaka
Topp