Konsulatet i Göteborg utfärdar inte längre multiple entry Visum?

 
Han kan val soka single entry da , sen soka multiple i Thailand efter tre manader ,fo ,valdigt markligt da Stockholm utfardar det , annars mycket farre krav i Thailand ,vet inte varfor ,men sa ar det de fakto, inget krav pa "kriminal register"tillex vilket kan ta tid att fa i asverige nu , Polisen ar overhopad med jobb
 
Han kan val soka single entry da , sen soka multiple i Thailand efter tre manader ,fo ,valdigt markligt da Stockholm utfardar det , annars mycket farre krav i Thailand ,vet inte varfor ,men sa ar det de fakto, inget krav pa "kriminal register"tillex vilket kan ta tid att fa i asverige nu , Polisen ar overhopad med jobb
Åk till Stockholm ;)
 
Iofs.sa forstar jag att de inte vill ha for manga Goteborgare i Thailand ,3 manader da ok enligt Thaimyndigheterna , dom kanske ar smartare an vad man generellt tror
 
Han kan val soka single entry da , sen soka multiple i Thailand efter tre manader ,fo ,valdigt markligt da Stockholm utfardar det , annars mycket farre krav i Thailand ,vet inte varfor ,men sa ar det de fakto, inget krav pa "kriminal register"tillex vilket kan ta tid att fa i asverige nu , Polisen ar overhopad med jobb
Kan väl inte söka multiple entry visum i Thailand?
Sen jobbar han på sjön och pendlar som jag gör så han är inte här 3 månader i sträck.
Och läser du länken så står det just det att Stockholm utfärdar det men konsulatet i Göteborg får inte göra det längre.
I länken är ett utskick från ambassaden.
 
Ja så går några dagar till, sist ville jag bara ha det avklarat så fort som möjligt men nästa år så får jag väl lägga extra tid och pengar på att åka till Stockholm för att ansöka och sen tillbaks för att hämta det :( Inte alls kul.
 
Senast redigerad av en moderator:
Attans... Då man måste dra till den förbaskade 08-hålan...
Gjorde mitt Non-O Spause i Gtb för ett par år sedan och räknade kallt med att jag kunde göra det igen. Tack för info!
Det behövdes inte (och behövs inte heller nu) ett utdrag från polisregistret för ett 1 år non-O Spause utfärdat i Sverige. Det behövs däremot vid förlängningen på plats i Thailand.
I Savanaketh, Laos (även andra ställen) kan man få 3 månader Non-O Spause utan polisrapport däremot så åter igen krävs det vid förlängningen.
1 års multiple entry Non-O Spause utfärdas bara i hemlandet (Sverige i våra fall)
 
Attans... Då man måste dra till den förbaskade 08-hålan...
Gjorde mitt Non-O Spause i Gtb för ett par år sedan och räknade kallt med att jag kunde göra det igen. Tack för info!
Det behövdes inte (och behövs inte heller nu) ett utdrag från polisregistret för ett 1 år non-O Spause utfärdat i Sverige. Det behövs däremot vid förlängningen på plats i Thailand.
I Savanaketh, Laos (även andra ställen) kan man få 3 månader Non-O Spause utan polisrapport däremot så åter igen krävs det vid förlängningen.
1 års multiple entry Non-O Spause utfärdas bara i hemlandet (Sverige i våra fall)
Är du 100% säker på det att bara 1 års spouse family utfärdas i hemlandet?
Jag som satt och funderade på tror det var Vietnam det stod i Bangkokpost för par månader att dom får utfärda familjevisum nu och skulle ha öppet dygnet runt, är det bara Vietnameser (kan varit ambassaden i något annat grannland) som får ansöka där då?
 
Räcker väl att köpa ett Non O visa en gång sen förlänger/förnyar man ju det i Thailand för 1900 baht.
 
Man skall ha tid till det, sen blir det dyrare och krångligare för vissa som måste lämna landet då och då.
E väl dyrare att köpa nytt i Sverige och lämna behöver man ju bara om man inte har pengar till 12 mån UT. Bor man inte här på heltid gäller det att planera när man köper det första gången så man kan se till å va i Thailand när det är dags att förnya.
 
E väl dyrare att köpa nytt i Sverige och lämna behöver man ju bara om man inte har pengar till 12 mån UT. Bor man inte här på heltid gäller det att planera när man köper det första gången så man kan se till å va i Thailand när det är dags att förnya.
Tar ca. 6 veckor att få 12 månader UT, Anubaan på forumet har gjort det tog längre tid och krångligare än pensionär.
Måste ju till immigration varje gång man lämnar landet, för mig någon skrivit att det kosta 1200 baht?
Jag kan inte lämna ifrån mig passet mer än 4 veckor.
Jag kan ibland få en flygbiljett 4 timmar innan det är dags att flyga, har hänt, lite tight att springa till immigration då och få stämplat så man kan lämna landet och komma in igen. Vanligt att jag får flygbiljetten Fredagkväll pga. tidsskillnaden och måste flyga på Söndag.
Nä för min del är Spouse/family Visa O bäst också för polaren som skicka länken till mig då han med jobbar på sjön.
 
Tar ca. 6 veckor att få 12 månader UT, Anubaan på forumet har gjort det tog längre tid och krångligare än pensionär.
Måste ju till immigration varje gång man lämnar landet, för mig någon skrivit att det kosta 1200 baht?
Jag kan inte lämna ifrån mig passet mer än 4 veckor.
Jag kan ibland få en flygbiljett 4 timmar innan det är dags att flyga, har hänt, lite tight att springa till immigration då och få stämplat så man kan lämna landet och komma in igen. Vanligt att jag får flygbiljetten Fredagkväll pga. tidsskillnaden och måste flyga på Söndag.
Nä för min del är Spouse/family Visa O bäst också för polaren som skicka länken till mig då han med jobbar på sjön.
Vadå 6v?
När jag förnyar mitt 12 mån UT så tar det ett besök på IM, sist tog det 15 min.
Förutsatt att man har alla papper i ordning givetvis.
 
Vadå 6v?
När jag förnyar mitt 12 mån UT så tar det ett besök på IM, sist tog det 15 min.
Förutsatt att man har alla papper i ordning givetvis.
Har du marriage? Jag skrev att marriage var krångligare att få första gången, immigration kommer och gör husbesök, förhör dina grannar etc för att säkerhetställa att det inte är ett fake förhållande.
Står både på Siamlegal att det tar den tiden för UTbaserat på familj och den tiden Anubaan sa att det tog.
 
Har du marriage? Jag skrev att marriage var krångligare att få första gången, immigration kommer och gör husbesök, förhör dina grannar etc för att säkerhetställa att det inte är ett fake förhållande.
Står både på Siamlegal att det tar den tiden för UTbaserat på familj och den tiden Anubaan sa att det tog.
Nä marriage har jag inte och där har du nog rätt att det e krångligt, men pratar alla här om marriage då?
 
 

Liknande trådar

A
Svar
11
Visningar
4 K
A
 
Tillbaka
Topp