Transport Göteborg-Bangkok

Det var inte han som ägde bilen, men det är också en lokal förmåga härifrån. Nej det är säkert inte glassigt, en Toyota Commuter lär väl kosta mellan 1 och 2 miljoner Baht beroende på inredning. I denna fanns t ex film och karaoke grejor. Den var helt ok med lädersäten, inte trångt alls för 9 personer.
Var ju din chauffor jag skulle vara kan val inte bli glassigare ;)
Commuter kostar 1.2 millioner bath sa inte sa dyr.
Nar jag anvande lokal formaga som chauffor sa fick han gratis semester, boende och mat, slapp betala nagot extra, han var glad for att fa folja med till Chiang Mai den gngn ;)
Jag gav totalt 1000 bath till han vi lånade bilen av før en vecka, var mest som ett tack.

Senast redigerad av en moderator:
Men med tanke på att han inte ægde bilen var han væl lite dyr, 4 Thai dagsløner per dag, så bra har han nog aldrig tjænat så han måste varit vældigt nøjd, eller fick han betala hyra før bilen också? ;)

Nej han jobbade som anställd efter vad jag förstår. Men hur som helst så är det smidigt och en rimlig kostnad per person. Jag kan utan tvekan rekommendera deras tjänster och kommer att begära honom som chaufför om det blir aktuellt igen.

Nej han jobbade som anställd efter vad jag förstår. Men hur som helst så är det smidigt och en rimlig kostnad per person. Jag kan utan tvekan rekommendera deras tjänster och kommer att begära honom som chaufför om det blir aktuellt igen.
Ok så før att klargøra då, hyrde du en bil med chauffør av en taxifirma før 1700 bath per dygn som han var anstælld av, ær det korrekt, dær enda kostnaden var diesel?
Eller lånade han en bil av någon slækting och kørde svart?
Bara undrar før ær det alternativ 2 så ær det inte direkt billigare æn en budfirma till Korat som Krister sa.
Transport av gods T&R kørning korat, antagligen minst 2 personer før att bæra det transporterade godset, snackar væl om hyfsat stora volymer hær som fraktats från Sverige så større transportbil.
Det skall betalas skatt som man antagligen gør om man har en riktig transportfirma etc.

Ær det alternativ 1 en registrerad taxifirma som han var anstælld av kan du ju PM numret till mig ;) Du har antagligen hittat Thailands billigaste taxifirma, kan vi bestælla ner en bil till Pattaya som hæmtar oss om vi skall till frugans by, det ær ju vært 1700 bath før det tar ca. en dag ;)

Bilen hyrdes av någon i närheten som sysslar med sådant.
Han kör för ägaren vid behov. Tror att han har två bilar. Och ja diesel till bilen och drivmedel till chauffören var dom enda extra kostnaderna.

Bilen hyrdes av någon i närheten som sysslar med sådant.
Han kör för ägaren vid behov. Tror att han har två bilar. Och ja diesel till bilen och drivmedel till chauffören var dom enda extra kostnaderna.
:thumbsup::thumbsup: Vad kosta dieseln från Bangkok och hem till din by, hur många mil?
Tänkte så man kan se vad det kostar ungefär om man ville ha en chaufför till Isaan någon gång eller Chiang Mai.
Chauffören går på Isaan mat antar jag så han är väl inte så dyr i drift ;)
För får ingen taxi härnereifrån upp till Mahasarkham för 1700 bath, men allt beror ju på vad dieselkostnaden blir.

Angående Bud priser och transport.
Firman jag använder hon hade fått en körning 250kg Durian från Rayong till Udon thani, en sådan transport tog hon 10.000 bath för Rayong-Udon Thani.
Durian köptes för 50 bath i Rayong och dom som beställde frakten sålde för 250 bath i Udon.

Vi betalade 6000 bath 5 år sen för minibuss inkl. bränsle och förare från suvan till Roiet, hur mycket som var för bränslet vet jag inte då allt ingick i paketpriset som betalades i förskott till föraren, då är det 50 mil upp till mig

Frugans bror kände han med bilen och han bodde i Bangkok dock stod vi för maten åt föraren på uppvägen

Senast ändrad:
Vi betalade 6000 bath 5 år sen för minibuss inkl. bränsle och förare från suvan till Roiet, hur mycket som var för bränslet vet jag inte då allt ingick i paketpriset som betalades i förskott till föraren, då är det 50 mil upp till mig

Frugans bror kände han med bilen och han bodde i Bangkok dock stod vi för maten åt föraren på uppvägen
Då är det inte så dyrt ändå med transporten Krister uppgav som var 7000 bath för en transport 40 mil enkel väg (dom skall ju tillbaks) 2 man i lastbilen.
Man kan inte säga att någons transport är dyr och inte lägga in totalkostnaden på sin egna körning, inte riktigt schysst.

:thumbsup::thumbsup: Vad kosta dieseln från Bangkok och hem till din by, hur många mil?
Tänkte så man kan se vad det kostar ungefär om man ville ha en chaufför till Isaan någon gång eller Chiang Mai.
För får ingen taxi härnereifrån upp till Mahasarkham för 1700 bath, men allt beror ju på vad dieselkostnaden blir.
Jag vet faktiskt inte vad dieselkostnaden blev men det var ju hemifrån för att hämta upp oss utanför Bangkok sedan Hua Hin, Pratchuap och tillbaka med diverse utflykter. Vi hade bilen totalt i fem dagar.

Diesel kostar väl runt 22tbh/liter / 1 liter/ milen

Svärfars Dmax drar nog 0.5 liter disel per mil.
Är inte 100 men brukar knappast aldrig tanka ;)

Det är stadskörning. Landsväg blir avsevärt mindre.
En diesel ökar inte lika mycket i stads trafik som en bensinare. Min 2.8 L cheva drar 0.95 i ren stadstrafik vilket är det vi kör till 90%, när vi åker till bkk ligger den på ca 0.8 och då kör jag sällan fortare än 120.
Finns inte på kartan att en Toyota Comuter drar 1.7 l/mil, ren blåsning, välkommen till Thailand..

Var ju din chauffor jag skulle vara kan val inte bli glassigare ;)
Commuter kostar 1.2 millioner bath sa inte sa dyr.
Nar jag anvande lokal formaga som chauffor sa fick han gratis semester, boende och mat, slapp betala nagot extra, han var glad for att fa folja med till Chiang Mai den gngn ;)
Jag gav totalt 1000 bath till han vi lånade bilen av før en vecka, var mest som ett tack.
För en commuter ?
Väldigt billigt isf.

Liknande trådar

A
Svar
11
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp