Konsulatet i Göteborg utfärdar inte längre multiple entry Visum?

Är du 100% säker på det att bara 1 års spouse family utfärdas i hemlandet?
Jag som satt och funderade på tror det var Vietnam det stod i Bangkokpost för par månader att dom får utfärda familjevisum nu och skulle ha öppet dygnet runt, är det bara Vietnameser (kan varit ambassaden i något annat grannland) som får ansöka där då?

Jobbar på att hitta länken (inte från ngt forum, utan det var en säker källa från ambassad) men så länge håll till godo med denna http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/50 som visar att man slipper visa polisutdrag eller pengar. 1 år multiple entry (från Sthlm)
Som sagt, ska hitta länken att man bara får 3 månader utanför sitt hemland. Är själv på G att skaffa detta visum så har kollat runt. Det vanliga snacket är att det går att få i Savanaketh men då är det bara single entry 3 månader.
I forum har folk har folk förmåga att blanda ihop saker o ting, kan naturligtvis även gälla mig;)

Återkommer...

E väl inte många år till som du behöver krångla med det? [emoji6]
23 tills man når pensionsålder och slipper pendla.

Jobbar på att hitta länken (inte från ngt forum, utan det var en säker källa från ambassad) men så länge håll till godo med denna http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/50 som visar att man slipper visa polisutdrag eller pengar. 1 år multiple entry (från Sthlm)
Som sagt, ska hitta länken att man bara får 3 månader utanför sitt hemland. Är själv på G att skaffa detta visum så har kollat runt. Det vanliga snacket är att det går att få i Savanaketh men då är det bara single entry 3 månader.
I forum har folk har folk förmåga att blanda ihop saker o ting, kan naturligtvis även gälla mig;)

Återkommer...
Innan har jag läst att Malaysia var närmaste land där man kunde fixa 1 år multiple entry i, fast så läste jag i den artikeln att man nu kunde få det i tror det var Vietnam och att dom skulle ha öppet 24/7 och skulle ta 2 dagar.
Men jag kan missförstått väntar och ser vad du får fram, skall se om jag hittar den artikeln i bangkokpost igen.

Det närmaste jag kommer nu är http://www.thaisavannakhet.com/vientiane/en/consular/consular_check/
VISA APPLICATION CHARGES

VISA CATEGORY Fee (per entry per person)

VISITOR ( TRANSIT ) 800 Thai Baht

VISITOR ( TOURIST ) 1,000 Thai Baht

NON-IMMIGRANT ( Single Entry ) 2,000 Thai Baht

NON-IMMIGRANT ( Multiple Entries ) 5,000 Thai Baht (ONLY for Resident Applicants)

Där det framgår att multiple entry gäller bara för bosatta (och då gäller det pensionärer och andra) men för oss som är unga och "bara" gifta med en thai får bara en single entry.
Jobbar vidare på länken...

Det jag är ute efter är den text där det stod (översatt till svenska) att 1 års multiple entry endast kan ansökas i sökandes hemland

Det närmaste jag kommer nu är http://www.thaisavannakhet.com/vientiane/en/consular/consular_check/
VISA APPLICATION CHARGES

VISA CATEGORY Fee (per entry per person)

VISITOR ( TRANSIT ) 800 Thai Baht

VISITOR ( TOURIST ) 1,000 Thai Baht

NON-IMMIGRANT ( Single Entry ) 2,000 Thai Baht

NON-IMMIGRANT ( Multiple Entries ) 5,000 Thai Baht (ONLY for Resident Applicants)

Där det framgår att multiple entry gäller bara för bosatta (och då gäller det pensionärer och andra) men för oss som är unga och "bara" gifta med en thai får bara en single entry.
Jobbar vidare på länken...
Jag är ung och bara gift med Thai och jag har 1 års multiple entry, och har haft det tidigare med, så stämmer väl inte riktigt?

Sorry, fick gäster. Fortsätter leta imorgon
Nationals of certain countries are required to apply for a visa only at the Thai Embassy or Consulate-General in their home/residence country or at the designated Thai Embassy. Therefore, travellers are adivised to contact the nearest Thai Embassy or Consulate-General to find out where they may apply for a visa to Thailand before departure.

Vissa länder är det krav på att dom söker i sitt hemland, så får ta reda på vad som gäller Svenskar då.
På Thai ambassaden i HoChiMin tar det 2 dagar att få det utfärdat.
http://www.thaiembassy.org/hochimin...Non-Immigrant-Visa-"O"---Accompanying-Th.html

Så funkar det så blir det att åka in på 30 dagar on arrival till sommaren, så åker vi på 1 veckas semester i Vietnam och fixar det.
Skall hämta ut ett nytt ostämplat pass ändå på ambassaden när mitt visum går ut, så 30 dagars skall funka bra utan några frågor.
(Om jag inte fått lust att åka till sverige på semester tills dess, då gör vi det, men åka till Stockholm bär imot, vill inte utsätta familjen för det) ;)

Det jag är ute efter är den text där det stod (översatt till svenska) att 1 års multiple entry endast kan ansökas i sökandes hemland
Multiple turist kan bara köpas från hemlandet så kanske är så med alla multiple visa nu.
Men en reentry kostar ju bara 1000 baht så man måste resa som en tok för att det ska vara värt att köpa visumet i Sverige med allt vad det innebär.

• Application for Non-Immigrant visa (O-A) and Tourist visa for certain countries MUST be submitted at the Royal Thai Embassy in Stockholm ONLY.
Står det på Svenska ambassadens hemsida, inget om att familjevisum multiple entry måste sökas i hemlandet, får skicka ett e-mail när det närmar sig.

Någon som hört något om det här?

http://www.thaiembassy.se/minmapp/PDF/changeovisa.pdf

Fick länken av en kompis, han är i Sverige för att fixa nytt visum, var tvungen att söka sitt 1 års multiple entry Visa O spouse/family på ambassaden i Stockholm nu sa han.

Jag är gift ned en Thailändska och varit det i snart 15 år och jag bor i Sawang daen din mellan Udon Thani och Sakhonnakorn,jag ansöker alltid om non o marriage visum på konsulatet i Göteborg och gjorde så senast i Augusti detta året 1 år ut var 3:dje månad via Nongh Khai snabbt över och tillbaka igen(1350 bath) och gjort så i 15 år nu !
Inga problem med konsulatet i Gölteborg!Vad gäller att att sig till Stockholm eller Göteborg så utnyttja Svensk visumservice!!!Lätt som en plätt-telefon nummer 0708899784 dom tar 450 spänn och då ingår rerurskicket av pass med eller utan visum(stålarna förlorar du om du av någon anledning inte får något visum,det är konsuklatet som tar dom då)dom är skitbra att ha och glra med och inga som hekst problem!hoppas detta hjäölper dig!
Raggamuffin 199:wai:;)....!

Jag är gift ned en Thailändska och varit det i snart 15 år och jag bor i Sawang daen din mellan Udon Thani och Sakhonnakorn,jag ansöker alltid om non o marriage visum på konsulatet i Göteborg och gjorde så senast i Augusti detta året 1 år ut var 3:dje månad via Nongh Khai snabbt över och tillbaka igen(1350 bath) och gjort så i 15 år nu !
Inga problem med konsulatet i Gölteborg!Vad gäller att att sig till Stockholm eller Göteborg så utnyttja Svensk visumservice!!!Lätt som en plätt-telefon nummer 0708899784 dom tar 450 spänn och då ingår rerurskicket av pass med eller utan visum(stålarna förlorar du om du av någon anledning inte får något visum,det är konsuklatet som tar dom då)dom är skitbra att ha och glra med och inga som hekst problem!hoppas detta hjäölper dig!
Raggamuffin 199:wai:;)....!
Läs datum!!!! Jag fixade med non im O i slutet av Juli, men läs förhelvete vad det står nytt sen datum år månad!
Polaren är i Sverige nu och kunde unte fixa via konsulatet.

Liknande trådar

A
Svar
11
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp