A
Anonym
Gäst
Ja för mig är det faktiskt mer positivt än negativt i mina åsikter om Thailand och de Thailändare jag känner. Nu råkar denna biten vara extremt tråkig med våldet där. Visst är väl en del saker exotiska men det mesta är inte direkt främmande, det är samma saker som finns på andra ställen fast andra namn. Negativa saker som mutor, korruption, blåsningar med mera finns tyvärr i många länder och i min personliga lilla erfarenhet så var det då jävligt mycket värre att befinna sig i Rumänien eller Bulgarien för en del år sedan då det snabbt plockades pengar när man var ute och åkte. I Turkiet har jag blivit rånad med en pistol i ansiktet bara för att jag råkade åka på fel väg. I Thailand har jag inte råkat ut för något som jag inte hade kunnat undvika genom sunt förnuft.
Går jag in för det kan jag sitta och rabbla saker som är skit och dåligt hur länge som helst, det går att göra här hemma i Sverige också. Men det förändrar inte det faktum att jag är en utlänning och att det är deras land, precis som när jag är i Turkiet eller Bulgarien där vi har släkt eller när jag åker någon annanstans.
Jag tror än så länge att jag kan undvika mycket som är dåligt genom att anpassa mig, sen kan det alltid hända något tråkigt men som sagt det händer jävligt tråkiga saker i Sverige också med lite otur. Hela mitt första inlägg kunde undvikits genom att jag lärt mig mer om Thailand innan, blundat och gått vidare och avslutat kvällen med lite mat och en öl. Vara artig och anpassningsbar kommer man långt med på många ställen i världen tycker jag.
Men jag bor som sagt var inte i Thailand, så min erfarenhet bleknar jämfört med alla andra här. Sen hoppas jag och har fått intrycket av att de allra flesta av er är rätt så nöjda med Thailand och Thailändare för annars hade ni väl inte bott där eller åkt dit så ofta?
Idag finns det mer skit i Sverige än Thailand , och till skillnad mot i Thailand så går det här åt motsatt håll med raketfart ,, därför börjar jag nu två år efter det jag flyttade tillbaka fundera på när det är dags att ta med sig allt och dra till Isaan igen