Isan Lover
Forumveteran
HejMen en tjurskalle är svårt att förklara för.
Ditt intresse för mig, vilken typ av visum jag söker och vad jag gör i Thailand är nog ändå mer oförklarligt, det måste ju gränsa till besatthet och fobi.
Mvh isan lover
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
HejMen en tjurskalle är svårt att förklara för.
Hej
Ditt intresse för mig, vilken typ av visum jag söker och vad jag gör i Thailand är nog ändå mer oförklarligt, det måste ju gränsa till besatthet och fobi.
Mvh isan lover
HejDet är väl ingen besatthet när man synar en bluff, ifrågasätter en lögn eller helt enkelt ber om ett förtydligande.
Just denna frågan kan dock kännas onödig, då det i 100-tals inlägg redan klargjorts att du juridiskt är turist i Thailand men att du emotionellt känner dig som en arbetare på din, nej, fruns farm.
Så den frågan är redan uttömd.
Okay, jag tyckte jag drog ett streck. Men du vill tydligen dansa.Hej
Så du accepterar alltså inte Thailändska myndigheters benämningar på sina olika typer av visum?
Mvh isan lover
HejOkay, jag tyckte jag drog ett streck. Men du vill tydligen dansa.
Kan du vänligen visa vilket arbetsvisum du söker?
Att du kryssar i en ruta på baksidan av en blankett och anger "annat", betyder inte att du har ett arbetsvisum. Det vet du också. Du håller på med semantik och det håller inte om du blir kollad, vilket du vet.
Då menar jag kollad av myndigheten, inte av bypolisen som du sitter och super med.
Varför skall det vara så svårt att acceptera att du är turist I landet, men att du hjälper till på din frus farm?
Hej
Benämningen passar säkert väldigt bra för dig personligen och dom flesta utlänningar både är och könner sig säkert som turister i ett land som Thailand, hur världen registrerar turism är helt ointressant för min del.
Det är väl upp till var och en vilken typ av visa dom söker och vad dom väljer att göra när dom vistas utomlands, men du har hållit på och tjatat om det här i 10-15 år nu så för dig personligen verkar det här vara en oerhört viktig fråga.
Själv har svårt att förstå att det faktum att man har lärt sig språket och har arbetat periodvis med jordbruk i över 30 år i Thailand och dessutom trivs med det kan uppröra dig så mycket, det är tur att Thsiländarna inte har samma syn som dig på det här, ifrån deras sida är det enbart positivt.
Sen skiter jag i.o.f.s fullständigt i om du vill kalla 3 månaders årligt kroppsarbete i 30-35 graders värme tillsammans med Thailändare för turism, själv tror jag inte att du skulle klara en vecka av ex,vis manuell skogsavverkning bland dom lata byborna där nere utan att hamna på sjukhus.
Mvh isan lover
Hej
Jag påstod inte att jag sökte ett arbetsvisum, men jag var tydlig med att jag inte sökte ett turistvisum.
Mvh isan lover
HejAhaa!
Då är det nog få turister på det här forumet.
De flesta av oss reser dit för att hälsa på släkt och vänner och reser ner till deras hus. Väldigt få av forummedlemmarna har nog medlemsskap i Bamseklubben.
Du har egentligen en poäng. Jag är mer turist när jag är i Stockholm än när jag är i Thailand….om jag inte är på ett vanligt besök hos någon i Stockholm utan syfte att göra något ”turistaktigt”.
Hade jag haft en stuga i Stockholm, hade jag då varit turist och måste jag anordna kalhygge, potatisland och odla annat innan jag slipper turiststämpeln?
HejDå är det ju väldigt många på detta forum som inte är turister.
Jag skulle kunna söka ett Non-O för en 2v resa, så skulle jag slippa känslan av att man är turist.
Hej
Påverkar det din känsla så gör det, jag tror inte att någon vare sig tar illa upp eller bryr sig.
Mvh isan lover
Hej
Själv förstår jag egentligen inte människors intresse av att sätta stämplar på andra överhuvudtaget, borde det inte vara upp till Thailändska myndigheter och den sökande.
Mvh isan lover
Då har du tur som bara arbetar i skuggan, för fy tusan för att klippa gräsmattan i solgass då det runt 50 grader varmtHej
Benämningen passar säkert väldigt bra för dig personligen och dom flesta utlänningar både är och könner sig säkert som turister i ett land som Thailand, hur världen registrerar turism är helt ointressant för min del.
Det är väl upp till var och en vilken typ av visa dom söker och vad dom väljer att göra när dom vistas utomlands, men du har hållit på och tjatat om det här i 10-15 år nu så för dig personligen verkar det här vara en oerhört viktig fråga.
Själv har svårt att förstå att det faktum att man har lärt sig språket och har arbetat periodvis med jordbruk i över 30 år i Thailand och dessutom trivs med det kan uppröra dig så mycket, det är tur att Thsiländarna inte har samma syn som dig på det här, ifrån deras sida är det enbart positivt.
Sen skiter jag i.o.f.s fullständigt i om du vill kalla 3 månaders årligt kroppsarbete i 30-35 graders värme tillsammans med Thailändare för turism, själv tror jag inte att du skulle klara en vecka av ex,vis manuell skogsavverkning bland dom lata byborna där nere utan att hamna på sjukhus.
Mvh isan lover
HejSticker man ut hakan med avvikande påståenden får man givetvis svar.
Byn där han vistas/jobbar i verkar vara unik på många sätt.
Bönder lånar till mat av lånehajar mellan skördarna för jobb saknas.
Svenskar han träffar lever i Thailand på A-kassa, CSN stöd eller sjuklön.
Lärare och poliser är ständigt berusade i tjänsten och ungdomar är knarkare.
Den bilden av byalivet känner få igen sig i.
HejDå har du tur som bara arbetar i skuggan, för fy tusan för att klippa gräsmattan i solgass då det runt 50 grader varmt.
Jag har inte brytt mig i vilket visum man har för en tillfällig vistelse i Thailand.Hej
Mvh isan lover
Det går att leja bort.Då har du tur som bara arbetar i skuggan, för fy tusan för att klippa gräsmattan i solgass då det runt 50 grader varmt.
Har du ingen adress i Sverige och är skriven i Thailand slipper du bli kallad turist.Är jag som bott här i 7 år och varit i Laos 2 dagar under den tiden turist, för jag har inte en aning?
Då kan det ju bli paus i cirka 5-6 timmar, det skulle passa mig bra.Hej
Ja det gäller att köra igång så tidigt som möjligt på morgonen, ta en paus när solen står som högst och köra ett pass igen när solen dalar, men visst kan man även lägga upp jobbet efter var skuggan finns.
Mvh isan lover
Jag har adress i Sverige hos syrran men är utskriven.Har du ingen adress i Sverige och är skriven i Thailand slipper du bli kallad turist.