Big Joke slår till mot lånehajar i Isaan.

 
Hej

Jag hoppades att Big Joke skulle kunna vara det undantag inom polisen som landet så väl hade behövt, men jag vågar inte tro någonting med säkerhet just nu, kanske är han bara ytterligare en i raden av korrupta polischefer fastän han lyckades få många av oss att tro han var annorlunda och ärlig. Är även han kriminell och korrumperad finns det väl inte längre någon polis på högre nivå som är ren.

Mvh isan lover

Jag tror, dessvärre, att en "icke-korrupt högre polischef" är en orimlighet. Det är nog Thailands sämst bevarade hemlighet att man inte kan bli befordrad utan att betala, och redan där är man korrumperad.

Om Big Joke är mer korrumperad än andra på liknande nivå vet jag inte men han sticker ofta ut hakan och då får man smällar.
 
Jag tror, dessvärre, att en "icke-korrupt högre polischef" är en orimlighet. Det är nog Thailands sämst bevarade hemlighet att man inte kan bli befordrad utan att betala, och redan där är man korrumperad.

Om Big Joke är mer korrumperad än andra på liknande nivå vet jag inte men han sticker ofta ut hakan och då får man smällar.
Hej

Ja jag kan bara hålla med här, tror väl egentligen inte att någon högre polis eller militär, kanske är inte någon statsanställd överhuvudtaget med en lite högre position fri från korruption, tyvärr verkar ju korruptionen finnas överallt inom stat, provins och kommun, undrar hur mycket pengar som försvinner ifrån skolan, vården, vägar, järnvägar o.s.v.

Mvh isan lover
 
Jag tror, dessvärre, att en "icke-korrupt högre polischef" är en orimlighet. Det är nog Thailands sämst bevarade hemlighet att man inte kan bli befordrad utan att betala, och redan där är man korrumperad.

Om Big Joke är mer korrumperad än andra på liknande nivå vet jag inte men han sticker ofta ut hakan och då får man smällar.
Såg ju tv inslag förra året när dom gjorde husransakan i ett av hans hus.
Var ju lite som ett klipp från en maffiafilm, hans gäng, civilklädda poliser, hans gruppering bodde alla där i hans husområde och ställde sig upp emot det andra gängets husransakan.
Såg ut som och kunde nog bli ett klassiskt filmklipp.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
15 K
A
A
Svar
25
Visningar
3 K
A
G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
B
Svar
0
Visningar
582
Bangkok Post
B
 
Tillbaka
Topp