Big Joke fick de att börja jobba. De var inte som normala Thai - vänliga. De uppträdde arrogant och djäklades på alla sätt.
Jag har suttit där mellan åren 20112-2017 så jag upplevt djäkligheten i flera år. 2015 när den kvinnliga turistministern var uppe på ett informationsmöte för expacts. Vi var 200 st samlade och jag representerade, via konsulatet, oss svenskar. Då reste sig dessa två höga officerare och lämnade mötet. De orkade inte höra på alla nationers klagomål och önskemål. Då ställde sig den japanska representanten och krävde att de skulle återvända till mötet. Det blev ett djävla liv. Efter paus på 30 minuter fick turistministern in mutkolvarna.
Så bara tacka Big Joke som omplacerade mutkolvarna till Bangkok. Han borde sparkat de. Ja. Han tillsatte nya chefer som, jag tror, skickade personalen på charmkurs för nu upplever jag att man "strävar" efter nöjda kunder. Chiang Mai immigration är en dröm numera. Jo efter 2 år så har de återgått till lunchstängt och inte öppet till kl åtta utan stänger fem. Och inga köer på natten. Viktigast är bra chefer som motiverar personalen.