Big Joke slår till mot lånehajar i Isaan.

Hej

Snacka om att kasta sten i glashus, tror du t.ex att det finns någon enda medlem som inte känner vad du själv och Samet har för inställning till vissa medlemmar?

Mvh isan love
Blanda nu inte in mig i detta. Jag pekade inte ut någon. Ingen citering, inget namn.

Jag gjorde bara ett konstaterande utifrån diskussionen, ingen nämnd, ingen glömd.

Hej

Snacka om att kasta sten i glashus, tror du t.ex att det finns någon enda medlem som inte känner vad du själv och Samet har för inställning till vissa medlemmar?

Mvh isan love
Fast jag "citerade" ju bara en annan medlem. Men jag kan inte skriva vem det är jag pekar heller inte ut någon.

Kan framgå ovan för den med förmågan att förstå och ta till sig skriven information. Och kanske har nån form av humor.

Fast nu får du klara dig själv på låne och växlingsmarknaden för nu ska jag ner på stranden och ta mig en ♌ Leo!

Att du bara orkar hålla på och älta dina insinuationer i var och vart annat inlägg.
Jag tror nog att de flesta här vet din inställning till Samet.
Det du håller på med är ju bara tjatigt och löjligt.
Jag får nog hålla med en annan medlem här.

Så dök han upp igen..gubben i lådan :laugh2::laugh2:
Det var ju verkligen ett fyndigt inlägg du gjorde där :clap_tranparent:

Hej

Håller med, men sen har han haft problem också, han har fråntagits sin position och t.o.m tagits ur tjänst av Prayuth, han blivit omplacerad flera gånger och hans bil har beskjutits o.s.v, så det har sina risker att upprätthålla lagen i Thailand.

En annan ärlig polischef som avslöjade en människosmugglar liga och massgravar i södra Thailand ledd av höga militärer och fick över 90 personer ställda inför rätta bl.a en Generalmajor hotades till liver och är nu landsflyktig i Australien.

Mvh isan lover
En ärlig polischef?
Mistänkt för online gambling, pengatvätt m.m.

Prata inte skit om "Big Joke"- Han förändrade världen...eller Chiang Mai. Förut satt vi från tre på natten på egna stolar. Immigration. Är du ett troll?

Prata inte skit om "Big Joke"- Han förändrade världen...eller Chiang Mai. Förut satt vi från tre på natten på egna stolar. Immigration. Är du ett troll?
Är du dum, finns en länk till artikel i inlägget där det står!
Läs artikeln istället.
Sen gjorde Big Joke det striktare på immigration över hela landet och svårare för expats.
Är du ett troll?

Big Joke min superfavorit. Vi satt 4.00 i kö för att göra extension tidigare här i Chiangmai. På med tagna plaststolar. Annars stå. Eller sitta på asfalten. Flera 80 plussare. Sen kom Big Joke till Chiang Mai. Förbjöd köer utanför. Omplacerade 2 höga chefer till Bangkok. Alla skulle jobba luncher och sedan skulle man jobba till 20.00 för att undvika morronköerna. Tack gode gud för ärliga människor. Sedan 2018 inga problem.
Han borde sett till och anställt fler istället för att låta stackars thai jobba över luncher och till kl 20:00.
Blev inte mycket liv över till familjen för dom.

Han borde sett till och anställt fler istället för att låta stackars thai jobba över luncher och till kl 20:00.
Blev inte mycket liv över till familjen för dom.
Big Joke fick de att börja jobba. De var inte som normala Thai - vänliga. De uppträdde arrogant och djäklades på alla sätt.

Jag har suttit där mellan åren 20112-2017 så jag upplevt djäkligheten i flera år. 2015 när den kvinnliga turistministern var uppe på ett informationsmöte för expacts. Vi var 200 st samlade och jag representerade, via konsulatet, oss svenskar. Då reste sig dessa två höga officerare och lämnade mötet. De orkade inte höra på alla nationers klagomål och önskemål. Då ställde sig den japanska representanten och krävde att de skulle återvända till mötet. Det blev ett djävla liv. Efter paus på 30 minuter fick turistministern in mutkolvarna.

Så bara tacka Big Joke som omplacerade mutkolvarna till Bangkok. Han borde sparkat de. Ja. Han tillsatte nya chefer som, jag tror, skickade personalen på charmkurs för nu upplever jag att man "strävar" efter nöjda kunder. Chiang Mai immigration är en dröm numera. Jo efter 2 år så har de återgått till lunchstängt och inte öppet till kl åtta utan stänger fem. Och inga köer på natten. Viktigast är bra chefer som motiverar personalen.

Big Joke fick de att börja jobba. De var inte som normala Thai - vänliga. De uppträdde arrogant och djäklades på alla sätt.

Jag har suttit där mellan åren 20112-2017 så jag upplevt djäkligheten i flera år. 2015 när den kvinnliga turistministern var uppe på ett informationsmöte för expacts. Vi var 200 st samlade och jag representerade, via konsulatet, oss svenskar. Då reste sig dessa två höga officerare och lämnade mötet. De orkade inte höra på alla nationers klagomål och önskemål. Då ställde sig den japanska representanten och krävde att de skulle återvända till mötet. Det blev ett djävla liv. Efter paus på 30 minuter fick turistministern in mutkolvarna.

Så bara tacka Big Joke som omplacerade mutkolvarna till Bangkok. Han borde sparkat de. Ja. Han tillsatte nya chefer som, jag tror, skickade personalen på charmkurs för nu upplever jag att man "strävar" efter nöjda kunder. Chiang Mai immigration är en dröm numera. Jo efter 2 år så har de återgått till lunchstängt och inte öppet till kl åtta utan stänger fem. Och inga köer på natten. Viktigast är bra chefer som motiverar personalen.
Och nu är han brottsmistänkt, även han har väl en osedvanlig stor rikedom för att vara polis.
Du skrev till mig om jag var ett troll.
Artikeln var från igår och förra året gjordes tillslag vid hus han ägde.

Och nu är han brottsmistänkt, även han har väl en osedvanlig stor rikedom för att vara polis.
Du skrev till mig om jag var ett troll.
Artikeln var från igår och förra året gjordes tillslag vid hus han ägde.
Det är klart att han inte är populär i mutkretsarna. Bland skurkarna. Bland de oärliga politikerna. Bland oärliga poliser. Och han har varit brottsmistänkt förut. De t o m skickade honom utomlands. Men han gjorde comeback. Så jag tror att det som skrivs är bara skit och det är för att smutskasta honom.

Hej

Jag hoppades att Big Joke skulle kunna vara det undantag inom polisen som landet så väl hade behövt, men jag vågar inte tro någonting med säkerhet just nu, kanske är han bara ytterligare en i raden av korrupta polischefer fastän han lyckades få många av oss att tro han var annorlunda och ärlig. Är även han kriminell och korrumperad finns det väl inte längre någon polis på högre nivå som är ren.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
17 K
A
A
Svar
25
Visningar