Låtar du älskar att lyssna på.

Dagens mest givna musikval. Det extraordinära tio-minuters epos som inleder David Bowies 26e och sista studioalbum.
Tillsammans med Johan Rencks video(minns inte om jag hade sett och hört "Lazarus då) i färskt minne var "Blackstar" anledningen
till att överraskningen blev så mycket större när kännedomen om hans frånfälle kom denna dag för ett decennium sedan.
Det som såg så spännande och intressant ut inför kommande ev inspelningar blev istället slutpunkten.

Kollat på dom 2 första episoderna och hon är speciell och förstår att fansen älskar henne.
Skillnad mot att stå och göra samma show år ut och in i Las Vegas och vara deppig.

Impad på hur hon sitter med olika instrument och gör sina låtar, sitter kompar med ed sheridan snackar ackord.
När hon uppträder ser det ut som en sångerska som bara sjunger.
Bakom scen sitter hon och spelar olika instrument och skapar musiken och sångerna.
Musikerna får lära sig hennes komponerande/ide.

Apropå farfarsmusik kommer här fler gamla grejer:) Vilken låt! Vilken passion! Ennio Morricone som komponerat "Se telefonando"
är förstås bekant men Mina(Anna Mazzini) hade jag aldrig hört talas om tidigare. Påminner lite om de girl groups som var populära
i samma veva typ The Supremes och The Ronettes. Hon ska visst ha sålt 150 miljoner skivor och var en stor tv-profil i Italien under
60 och 70-talet och sågs som tuff, rebellisk och viljestark. Ett tag var hon bannad från tv pga att hon blev gravid utanför äktenskapet
och hade ett förhållande med en berömd skådespelare. Mina är 85 nu och har inte uppträtt på många år men har fortsatt spelat
in album, det sista så sent som för två år sedan. Bifogad låt är från 1966.

Senast ändrad:

Liknande trådar

G
Svar
0
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
2