Låtar du älskar att lyssna på.

Idag så är det bara en utgift och symbol från gammal diktatur..

Bland alla utgifter i Sverige är knappast kungahuset den som sticker mest i ögonen. Jag förstår inte varför folk hela tiden vill göra sig av med det som är svenskt och en del av vår identitet och historia.

Ska vi nu avskaffa kungahuset, avskaffa nationalsången, avskaffa flaggan och fortsätta framhäva hur dumt Sverige är och att allt svenskt är importerat och att vi inte har vare sig en egen kultur, identitet eller något att vara stolta över kan vi lika gärna låta Irak annektera Sverige.

Det svenska kungahuset gör dessutom ganska bra reklam för Sverige till skillnad mot en och annan politiker, kändisar som springer runt och gör reklam för kommunismen och nyheterna.

Bland alla utgifter i Sverige är knappast kungahuset den som sticker mest i ögonen. Jag förstår inte varför folk hela tiden vill göra sig av med det som är svenskt och en del av vår identitet och historia.

Ska vi nu avskaffa kungahuset, avskaffa nationalsången, avskaffa flaggan och fortsätta framhäva hur dumt Sverige är och att allt svenskt är importerat och att vi inte har vare sig en egen kultur, identitet eller något att vara stolta över kan vi lika gärna låta Irak annektera Sverige.

Det svenska kungahuset gör dessutom ganska bra reklam för Sverige till skillnad mot en och annan politiker, kändisar som springer runt och gör reklam för kommunismen och nyheterna.
Nej den var Svensk men blev importerad historia, inga Svenskar somsitter i kungahuset idag.

Sluta yra nu, du skulle ju lägga dig. Karl XIV Johan dog 1844, hans ättlingar idag är inget annat än genuint svenska. Vem fasen vill ha en jäkla korrupt president, inte jag. @Matt82 har rätt till 100%.
Trodde det va du som skulle lägga dig, monarki är gammal diktatur, men i dagens läge behålls det som kultur och utgift utgiift, symbol, men om man kollar på historian och hur många som dött ingen symbol jag ställer mig bakom.
Finns nog inget styre som under medeltiden det halshuggits och brännts så många som inte hållt med kungen...

Trodde det va du som skulle lägga dig, monarki är gammal diktatur, men i dagens läge behålls det som kultur och utgift utgiift, symbol, men om man kollar på historian och hur många som dött ingen symbol jag ställer mig bakom.
Finns nog inget styre som under medeltiden det halshuggits och brännts så många som inte hållt med kungen...
Varsågod, vill du leva i medeltiden så... Själv lever jag på 2000-talet!

I Sverige var kungen den som hade mest adel bakom sig.
Idag kan man översätta kungen som hade mest gangsters bakom sig, dom med största gänget styrde.
Inget annat än gamla gangsters, dom som hade svärden styrde landet.
Efter det har vi fått demokrati där folket får rösta men vi måste fortsatt betala till maffiabossen..

Jo och det är rättfärdigat idag att vi betalar till ett helt förlegat gammalt odemokratiskt system där man föds till välfärd och vara en kung ett gammalt diktatoriskt system som sverige gjorde avtal med för att gå från enhärskarvälde till demokrati.
Monarki är inte folkvalt utan diktatur, vet du ens

Thåström är kung!!!!

Neeej...nu börjar röpunken:(

Missfårstå @Nemo rätt..."dom tre musketörerna" stod upp för sin kung oavsett...Inga svikare som byter sida...

Sen Luther ändrades reglerna i kunga ätt, adel som kyrkan... resten av soppan ser vi i dag o har nog inget med 1939- att göra:beer::beer:

Liknande trådar

G
Svar
0
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
2
Visningar