Marriagevisa för utlänning om hustrun avlider

Men ärver man tex. mark från sin fru som utlänning har man 12 månader på sig att sälja den eller skriva över den till Thai annars säljer staten den för högsta bud har jag läst.
Får man inte behålla visumet under den tiden då?

Men ärver man tex. mark från sin fru som utlänning har man 12 månader på sig att sälja den eller skriva över den till Thai annars säljer staten den för högsta bud har jag läst.
Får man inte behålla visumet under den tiden då?
6 mån har jag hört men det har ju inget med visum att göra, du behöver ju inte ens bo i Thailand för att ärva....

Man får behålla uppehållstillståndet så länge det varar, men kan inte förlänga det.

Verkar stämma bra.
"A foreigner being married with a Thai spouse shall be granted with a Marriage visa provided that requirements are met. The visa would allow him to stay in Thailand for a year and visa renewals can be done inside Thailand. In case of Thai spousal death, marriage visa can no longer be renewed under this circumstance."
http://www.thaiembassy.com/faq/what-happens-with-my-visa-when-my-wife-dies.php

/ SatanG

Verkar stämma bra.
"A foreigner being married with a Thai spouse shall be granted with a Marriage visa provided that requirements are met. The visa would allow him to stay in Thailand for a year and visa renewals can be done inside Thailand. In case of Thai spousal death, marriage visa can no longer be renewed under this circumstance."
http://www.thaiembassy.com/faq/what-happens-with-my-visa-when-my-wife-dies.php

/ SatanG

Skall klargöras att thaiembassy har inget att göra med myndigheterna, snyltar på namnet...

Om man analyserar detta så kan man se fördelar med att gifta sig med en 25-35 år yngre kvinna , en jämnårig torde vara ganska dumt i fråga om Marriagevisa :)
Heter spouse/family visa och fungerar lika bra att få genom ett barn om man har barn med Thailändskt medborgarskap som man kan ha fått med en jämnårig fru/man.

Hmmm Tack och lov så har jag inget Thaibarn , räcker med de fem jag har och de frugan har ,kanske kan jag adoptera ett av frugans vuxna barn , vore perfekt för detta då de redan är vuxna samt jobbar :):)

Tillbaka
Topp