Masskjutning i Korat.

 
Hej

Så långt är jag med, det måste vara oerhört frustrerande att veta att man har rätt och att den domstol som borde se till att man får rättvisa inte fungerar, så ett hat mot både befäl och domstol kan det ju finnas en förklaring till.

Men därifrån till att döda vem som helst i dåd som det här känns oförklarligt.

Mvh isan lover

Han gjorde väl vad som krävdes för att så många som möjligt skall reagera så detta slipper upprepas.
I ett land som Thailand är detta nog den enda möjligheten. Det är ju en diktatur.
 
Anders hade väl inget emot oss.
Han gillade väl inte att man utbildade proffs politiker.
En öppen dialog där allas rättvisa kommer till tals var väl vad han vill.
Hej
ABB var nationalistisk, många av offren på Utöya var utlänningar.
Han gjorde ju högernationalistik hälsning(så gott han kunde med handfängsel) varje gång han äntrade rättegångssalen.
Skall en thailändare ha inspiration av ABB får han ju skjuta ihjäl de som är utlänningar i Thailand.
Men visst ABB hade den synen du nämner.
Jag tror det är locket på som gäller, precis som i Sverige och Norge så kommer förövaren här anses som en ensam galning.
Budskapet kommer aldrig tillåtas bli spritt eller nämnas som motiv.
Mycket sorgligt för de inblandade och anhöriga.
Mvh
 
Jag tror han ville genom detta få uppmärksamhet på hur hela systemet är korrumperat domstolar går rika och militär till mötes föra att lura vanliga människor.

Möjligt, vi får se om det kommer fram något nytt men låter som att dådet var planerat.
Han tränade onormalt mycket skjutning i Jan och innan dådet bad han med en högt respekterad munk att hans uppgift skulle gå smidigt.
Men men, ska nog inte spekulera för mycket men möjligt att det var markaffären, där han blev snuvad på sitt arvode, som sparkade igång allt.

/ SatanG
 
Prayut säger att
25 medborgarar, 1 polis och gärningsmannen döda =27
57 skadade många av de är alvarliga hur många ville han i säga i nuläget.
 
Prayut säger att
25 medborgarar, 1 polis och gärningsmannen döda =27
57 skadade många av de är alvarliga hur många ville han i säga i nuläget.
Nio av de skadade är opererade så troligen de som är svårast skadade.

Han blev nog bara förbannad och hade inte spärrarna som andra människor har eller att familjen blev drabbad och då slog slint. Troligen inspelad av Brevik som en som lyckades ha ihjäl många och blivit en förebild för massmördare. Troligen inget med rasism att göra här.
 
Möjligt, vi får se om det kommer fram något nytt men låter som att dådet var planerat.
Han tränade onormalt mycket skjutning i Jan och innan dådet bad han med en högt respekterad munk att hans uppgift skulle gå smidigt.
Men men, ska nog inte spekulera för mycket men möjligt att det var markaffären, där han blev snuvad på sitt arvode, som sparkade igång allt.

/ SatanG

Troligen var det affärer som sparkade i gång det. Men tycker han är väldigt tydlig med vad han vill. Ingen idiot han hade ett budskap vilket vi aldrig kommer få reda på. Detta är första gången som något som detta händer i Thailand militären har nog att göra just nu. När väl en börjar kan det bli flera.
 
Nio av de skadade är opererade så troligen de som är svårast skadade.

Han blev nog bara förbannad och hade inte spärrarna som andra människor har eller att familjen blev drabbad och då slog slint. Troligen inspelad av Brevik som en som lyckades ha ihjäl många och blivit en förebild för massmördare. Troligen inget med rasism att göra här.
Jag tycker bara det hela är väldigt tragiskt...
Jag spekulerar inte i motivet
 
Det går aldrig att förebygga såna händelse.
Titta på USA med nästan dagliga masskjutningar.
Förebygga
Hej
Klart det går att förebygga, till viss del skall jag reservera mig med.
Många undersökningar från USA pekar på att "copycats" har stor inverkan.
De resonerar som så: "att kan ngn annan så kan jag".
Exempel: man slänger hellre skräp omkring sig där det redan är skräpigt än på en helt ren yta.
Men var och en får ju ha sin åsikt.
Sen skall någon alltid vara först, och galningar är väldigt svårt att skydda sig från.
Jag själv är förvånad att vi inte sett fler "IKEA-knivdåd" när jag nu nämnde "copycating"
Mvh
 
Det har varit lite uppriven stämning hemma då första skjutningen hände nära min frus systers hus. Hennes man är officer. Varje lördag brukar äldsta dottern i familjen ha extraundervisning i Terminal 21 så som många andra skolungdomar. Av någon anledning var hon inte på undervisningen igår. Tack gode Gud för det..
 
2019, hade USA 41 mass skjutningar (stora mass skjutningar), varav 9 av dem inträffade på allmänna platser.

Så nästan varje dag stämmer inte heller.
Jag höftade bara, det är så ofta när jag tittar på nyheterna från US på Fox eller CNN att de är skjutande någon helatiden.
Stora och små masskjutningar är mycket fler än du skriver
Men jag tror inte på dina siffror @ta3514
 
Senast ändrad:
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp