Matbilder

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
W

Wanpen

Gäst
Kycklinggryta för 2

kycklinggryta.jpg


kycklinggryta.jpg
 
Åt en som tam, gjord på 10 chillis.

Normalt brukar hon ha 3-4 chillis i, men hon visste att jag gillar kryddstark mat, så hon ville skoja med mig.

Jag höll dock god min och åt upp hela rätten. men efteråt kissade jag med rumpan i många dagar.

Ett tips: När jag får stark mat av henne så ger hon mig ljummet "köp vatten" med lite pressad citron i.. Funkar för mig :) ( men man har ju en chang bredvid förståss ;))
 
Jag tror att citronen är det som dämpar törsten, Ljummet vatten är ju som bekant bättre än kallt när det gäller hetta överhuvudtaget
 
Mjölk är garanterat bättre än både kallt och ljummet vatten. Bästa är att äta ris :afro:
 
Ris funkar bäst för mig också. Mjölk är inte aktuellt överhuvudtaget, man är väl vuxen. En kall Chang funkar kanske inte så bra, men smakar så mycket bättre!! :beer:


Berralund :wai:
 
Till dom som är boende i thailand. Denna ska ni faktiskt kunna göra....Boeuf Bourginionne

022-3.jpg
 
Grillat rimmat sidfläsk med löksås och kokta pärer....

9.jpg


Du kan köpa fläsksida och rimma det själv. Bara ett litet tips ;)
 
Det var en massa "göttiga" bilder det där.

Skall själv strax avnjuta en av mina favoriter - Pad thai med en hel del torkad chilli över.
Aroi, mums!!!


Berralund :wai:
 
Smaksak! Jag älskar chilli i rimlig mängd, tycker det förhöjer smaken. Och limen glömdes definitivt inte, frugan kan sånt.

Första lunchen när vi kommer ner till Thailand blir alltid "hålet-i-väggen" restaurangen på talaad. Hon lagar till en suverän Pad Thai, nästan lika god som frugans.....


Berralund :wai:
 
SV: Matbilder

Ingen strand i syne :'(

Har du kollat igenom hela våran matavdelning? :D
 
Mycket bra tips B_tung.. Ska testa det i helgen :). Har allteles för mycket gris i min frys..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp