Matbilder thaimat samt en och en annan bild på farangmat också

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nja,, hjärtmusslor skall ni nog vara jäkligt försiktiga med, visst har ätit de blodiga och thai äter ju dessa blodiga. Jag tänker så här bor man eller befinner sig vid havet som jag i Ban Phe hjärtat av havsmat okey. Har ätit dessa musslor i Bangkok okey. Grejen är ju att det är så jäkla gott med dipsås, jag älskr själv mat som är rå, jag tror allvarligt att det är okej att äta dess musslor på bra ställen, kolla in ställen där det är alltid mycket folk, beviset på att det är omsättning på maten och ingen gammal mat!

Lyco
Absolut, det är ju så. Jag äter sällan musslor om jag inte tillagat själv eller om jag inte är på en strandrestaurang med färska utbud.

Musselförgiftning är inte kul.

Frugan och ungarna älskar dom där musslorna, hoy. I somras skyfflades det in kilovis av dessa delikatesser som inhandlades på talaad. Själv kan jag dock inte förmå mig till att äta råa musslor, jag brukar inte vara rädd för att bli dålig i magen men där går gränsen trots att jag äter det mesta.

Även hemma i Sverige köper vi dessa musslor ibland, familjen måste ju få njuta.

Blåmusslor här hemma gillar jag när de har precis blivit varma man kör well-done till sambon och dottern. Hon älskar vongole, gourmet unge asså.

Btw.. Hoy = är prefix för alla typer av musslor, men också det kvinnliga könet om ni inte redan visste, fråga era fruar hehe :p

Blåmusslor här hemma gillar jag när de har precis blivit varma man kör well-done till sambon och dottern. Hon älskar vongole, gourmet unge asså.

Btw.. Hoy = är prefix för alla typer av musslor, men också det kvinnliga könet om ni inte redan visste, fråga era fruar hehe :p

Hehe, det sistnämnda är välkänt. :oops: Musslor här hemma är suveränt gott, kokta i vinsås. Yummi! :p

Min fru brukar ångkoka blåmusslorna eller bara lägga dem i ugnen. jag gillar de naturella minst lika goda som med vin och grädde enligt mig.

Lite grillat

IMG_3685.JPG

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
2 K
Wanpen
W