Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Matbilder thaimat samt en och en annan bild på farangmat också
Nja,, hjärtmusslor skall ni nog vara jäkligt försiktiga med, visst har ätit de blodiga och thai äter ju dessa blodiga. Jag tänker så här bor man eller befinner sig vid havet som jag i Ban Phe hjärtat av havsmat okey. Har ätit dessa musslor i Bangkok okey. Grejen är ju att det är så jäkla gott med dipsås, jag älskr själv mat som är rå, jag tror allvarligt att det är okej att äta dess musslor på bra ställen, kolla in ställen där det är alltid mycket folk, beviset på att det är omsättning på maten och ingen gammal mat!
Frugan och ungarna älskar dom där musslorna, hoy. I somras skyfflades det in kilovis av dessa delikatesser som inhandlades på talaad. Själv kan jag dock inte förmå mig till att äta råa musslor, jag brukar inte vara rädd för att bli dålig i magen men där går gränsen trots att jag äter det mesta.
Även hemma i Sverige köper vi dessa musslor ibland, familjen måste ju få njuta.
Här är det bara jag som tillagar musslor.
Brukar variera med weissbier, vin eller kokosmjölk om inte grädde.
Eller grädde, bacon och parmesan. Mäktig hehe
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.