Midsommar

A

Anonyma

Gäst
Så vart det midsommar igår och ett fantastiskt väder, den här sommaren har varit riktigt skön med runt 32 på dagarna och 28 på kvällarna och en svalkande fläkt.

Iaf så samlades vi och avnjöt en underbar måltid i goda vänners lag och Klarinett Stefan stod för underhållningen. Lågsäsong nu så blev bara ett 50 tal Svennar men mycket trevligt och som sagt fantastiskt god mat, Tommy som driver SC som vi kallar det är en fena på att röka lax, lägga in sill mm.

Trevlig midsommar till er alla lite i efterhand, ikväll samlas vi igen för att se Sverige sopa banan mef Tyskarna och då blir det nog en pyttipanna som brukar vara riktigt nice dagen efter det har grillats.

PS!
Givetvis ingick det midsommar snaps mm så fulla blev vi också som sig bör :D

PS!
Framåt kvällen tog vi en barrunda med brudar å biljard, mycket trevligt :rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:
Så vart det midsommar igår och ett fantastiskt väder, den här sommaren har varit riktigt skön med runt 32 på dagarna och 28 på kvällarna och en svalkande fläkt.

Iaf så samlades vi och avnjöt en underbar måltid i goda vänners lag och Klarinett Stefan stod för underhållningen. Lågsäsong nu så blev bara ett 50 tal Svennar men mycket trevligt och som sagt fantastiskt god mat, Tommy som driver SC som vi kallar det är en fena på att röka lax, lägga in sill mm.

Trevlig midsommar till er alla lite i efterhand, ikväll samlas vi igen för att se Sverige sopa banan mef Tyskarna och då blir det nog en pyttipanna som brukar vara riktigt nice dagen efter det har grillats.

PS!
Givetvis ingick det midsommar snaps mm så fulla blev vi också som sig bör :D
Precis som Lasse Åbergs sällskapsresan då;):D

Tack för rapporten. Vårt midsommarkäk här ombord blev ganska sparsmakat, vi fick aldrig den beställda matjessillen och gräddfilen så undertecknad var ganska besviken. Men det blev i alla fall senapssill, varm- och kallrökt lax samt färskpotatis. Jordgubbarna käkade vi upp tidigare i veckan annars hade dom ruttnat.

Det får bli matjessill och färskpotatis samt självplockade jordgubbar nästa vecka där hemma.

Hej

Själv inledde jag och grannen midsommar med att ta med några öl och åka ut på sjön, vi drog upp några garn och fick skrubbskädda, torsk, rödspätta, makrill och en större havsöring.

Vi drog även några krabbtinor och fick ett par hinkar med krabbetaska, det ska vi äta senare ikväll.

Glad midsommar på er.

Mvh isan lover

Har det varit midsommar??? Det har passerat mig helt obemärkt. Visserligen förstår jag inte varför man håller kvar svenska traditioner när man flyttar utomlands, men det får stå bara för mig, jag respekterar de som vill ha kvar traditionerna.

Har det varit midsommar??? Det har passerat mig helt obemärkt. Visserligen förstår jag inte varför man håller kvar svenska traditioner när man flyttar utomlands, men det får stå bara för mig, jag respekterar de som vill ha kvar traditionerna.
Varför skulle man inte vilja ha kvar traditioner som att fira midsommar, jul mm? Förstår inte alls det tänket att man ska sluta vara Svensk bara för att man bor i ett annat land.
Dessutom brukar det bli väldigt trevliga tillställningar och man får nya vänner.
Nä du missar helt klart nåt.

Varför skulle man inte vilja ha kvar traditioner som att fira midsommar, jul mm? Förstår inte alls det tänket att man ska sluta vara Svensk bara för att man bor i ett annat land.
Dessutom brukar det bli väldigt trevliga tillställningar och man får nya vänner.
Nä du missar helt klart nåt.
Haha ja jag kanske gör det, men jag har ingen kontakt med andra svenskar, eller ens så många andra faranger. Och det är väl inte så kul att fira själv. De enda svenskar i Thailand jag har kontakt med är er här på forumet och det är ju inte så lätt att fira traditioner på en chatt. Dessutom är jag inte så mycket för traditioner. När jag bodde i Kambodja anordnade ett svenskägt hostel en midsommarfest en gång, men det blir så fjantigt för man måste av någon anledning gå till ytterligheter när man firar svenska traditioner utomlands, så då dansade alla små grodor (något de aldrig skulle ha gjort i Sverige) runt något som skulle likna en midsommarstång, men såg mer ut som en telefonstolpe med några kvistar. :) Och maten blir ju inte heller rätt eftersom många av de traditionella maträtterna är det omöjligt att få tag på ingredienser till. För mig högst personligen är det bättre att skapa sina egna traditioner inom familjen. Men det är ju jag det. Jul har jag aldrig firat. Inte ens i Sverige.

Tillbaka
Topp