Trevlig midsommar.

Ja dimman lättade när vi lämnade tyska och danska vatten. Passerar nu Ölands Södra Grund och har kurs syd om Hoburgen med sin gubbe. :)
Kan vara bra tjockt även inomskärs , la alltid kurs samt kontrakurs innen jag gick över tillex Bråvikeneller Mysingen, inte så stort men dimman kunde komma snabbt , sen var man helt borta om man inte hade en bra divierad kompass, skaffade an gammal radar senare, (Ser man även mötande fartyg) , Du har ju så du hittar lika bra utan som med sikt tänker jag ;)

Hej

Några bilder ifrån igår.

681903AB-B9B5-4B76-B1D4-E1BDDE8DB32C.jpeg

AD37F2C7-23FA-4F4F-A719-113677CA2A40.jpeg

AE14633D-63EB-4141-8367-99F6F548F365.jpeg

Mvh isan lover

Sjökapten också ja, ännu en rad på CV:t.

Är 100% övertygad om att Berra inte behöver några råd från kapten på SS Eka!
Nja nu tar jag ju inte detta som råd. Är @Skip så förståndig som han säger så är det bara att gratulera, dom flesta ägarna av fritidsbåtar har inte en aning om vare sig navigation eller sjövägsregler. Tror att dom i dagsläget kan klara sig med Google Maps. Det räcker med att lyssna på VHF radion på sommaren, ofta larm som man säkerligen kan relatera till okunskap. Vissa dagar sommartid är det än mardröm att gå in eller ut från Göteborg, väldigt många som inte har någon aning om vad dom sysslar med.

Nja nu tar jag ju inte detta som råd. Är @Skip så förståndig som han säger så är det bara att gratulera, dom flesta ägarna av fritidsbåtar har inte en aning om vare sig navigation eller sjövägsregler. Tror att dom i dagsläget kan klara sig med Google Maps. Det räcker med att lyssna på VHF radion på sommaren, ofta larm som man säkerligen kan relatera till okunskap. Vissa dagar sommartid är det än mardröm att gå in eller ut från Göteborg, väldigt många som inte har någon aning om vad dom sysslar med.
Ja nu ser du hur man hela tiden blir påhoppad med korkade inlägg , tänkte att kanske någon reagerar , hoppas de har kul , jag bryr mig inte säskilt , dylika inlägg stoppar bara in dem själva i utvisningsbåset för dumskallar som inte kan tillföra någor vettigt i tråden

Har ju varit på sjön med fritidsbåt i stort sett hela mitt liv över somrarna , farsan gillade så kallade navigationstävlingar , nattnavigering med klocka kompass och sjökort samt en för tävlingsledningen angiven fart, sen gällde att komma till kontrollerna i "Rätt" föråtspådd tid baserat på den uppgivna farten .. där lärde jag mig mycket av farsgubben. Har sen fram till pension varit ägare till en del större fritidsbåtar

Tycker att det skulle vara krav på skärgårdsskepparexamen för båtar som gör mer än 20 knop oavsett storlek på båt samt alla båtar som är 27 fot och däröver, navigation är inget lätt i dåliga förhållanden, bara att inte allt båtfolk lyssnar dagligen på sjövädret är verkligen ett bevis på okunnighet.
Bli väckt av att båten ligger och slår mot klippor då vinden har tvärvänt rätt in i natthamnen är inte kul.
Och nää , Berra har jag verkligen inget att lära, och har heller inte antytt detta.
Men andra på sjön vet ofta inte hur fort vädret kan ändra sig och vad det kan innebära

Jag har vart på Willys i Peking , öppnade 8,00 , helt ensam kund kan jag säga , kom en gammal tant och farbror 85+ are gissar jag just när jag var färdig

Ja nu ser du hur man hela tiden blir påhoppad med korkade inlägg , tänkte att kanske någon reagerar , hoppas de har kul , jag bryr mig inte säskilt , dylika inlägg stoppar bara in dem själva i utvisningsbåset för dumskallar som inte kan tillföra någor vettigt i tråden
Nu är det väldigt onödigt att benämna folk dumskallar, särskilt när man inte känner personen ifråga. Jag har träffat @Samet i verkligheten och han är allt annat än en dumskalle. Kan vi avstå från dylika kommentarer blir stämningen här så mycket trevligare. Det är inte nödvändigt att besvara allt.

Nu är det väldigt onödigt att benämna folk dumskallar, särskilt när man inte känner personen ifråga. Jag har träffat @Samet i verkligheten och han är allt annat än en dumskalle. Kan vi avstå från dylika kommentarer blir stämningen här så mycket trevligare. Det är inte nödvändigt att besvara allt.
Nää, och jag benämnde inte honom personligen som dumskalle, även om jag anser att man är det om man hela tiden skall djävlas med folk . Men det ses ju mellan fingrarna när vissa konsekvent gör detta, tycker du att han skrev ett trevligt och inte provocerande inlägg ?
Det anser inte jag, och är man inte en dumskalle så kanske kan man avhålla sig från att hela tiden skriva provokationer, jag har ingen intention att djäklas , så varför skall det fortsättas in till denna dumhet

Nää, och jag benämnde inte honom personligen som dumskalle, även om jag anser att man är det om man hela tiden skall djävlas med folk . Men det ses ju mellan fingrarna när vissa konsekvent gör detta, tycker du att han skrev ett trevligt och inte provocerande inlägg ?
Det anser inte jag
Nej har jag inte sagt. Men bara att strunta i, han anklagade inte dig för att vara sämre utrustad innanför pannbenet. Trevlig fortsättning på helgen nu!

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
1 K
Anonym
A
P
Svar
6
Visningar