Migrationsverket

Berrahallberg

Nykomling
Jag är så trött att vänta på migrationsverket,ska ge sig tillkänna att min fru ska komma hit till Sverige..
Ringer man dit så hänvisar dom att man ska kolla på deras hemsida.
Så man får inget bra svar av dom.
När jag har ringt dom så har jag gett förslag att varje case har ett nummer.
Så man ser att det räknas ner för varje case dom har beslutat..
Så man ser att det rör sig.
Jag har gett det förslaget till dom, men deras svar är som dom säger att fallen tar lika olika tider att behandla.
Men jag är o inte nöjd med dessa svar.
Vi har nu väntat i snart 9 månader och det är ganska frustrerande att vänta samt min fru frågar mig hela tiden. Och ibland har det hänt att hon har blivit sur på mig också. Så ibland säger hon att jag inte gör något ex att kontakta migrationsverket
Jag har förklarat att jag kan inget göra utan vi ligger i migrationsverkets händer.
Då min ringer till migration så måste man medhårs hela tiden när man pratar med dom.
Och skulle man skulle stryka mothårs mot dom så är jag rädd att man hamnar på botten av listan.

Vi har varit tillsammans nu i 4 år jag har besökt henne flertal gånger samt hon har besökt mig.
Dessutom har hon varit hos mig i nästan 1 år då hennes flyg var inställd (det är bra prövotid att vara sambo)
Jag tycker det är så orättvist om man har träffat än kärlek på andra sidan jordklotet och man ska behöva vänta så länge.
Däremot så dom som kommer från europeiska länder är mycket lättare.

Har någon annan ide hur man ska göra för att påskynda ärendet?
jag vet att jag är inte ensam som väntar på sin kära.

Jag är så trött att vänta på migrationsverket,ska ge sig tillkänna att min fru ska komma hit till Sverige..
Ringer man dit så hänvisar dom att man ska kolla på deras hemsida.
Så man får inget bra svar av dom.
När jag har ringt dom så har jag gett förslag att varje case har ett nummer.
Så man ser att det räknas ner för varje case dom har beslutat..
Så man ser att det rör sig.
Jag har gett det förslaget till dom, men deras svar är som dom säger att fallen tar lika olika tider att behandla.
Men jag är o inte nöjd med dessa svar.
Vi har nu väntat i snart 9 månader och det är ganska frustrerande att vänta samt min fru frågar mig hela tiden. Och ibland har det hänt att hon har blivit sur på mig också. Så ibland säger hon att jag inte gör något ex att kontakta migrationsverket
Jag har förklarat att jag kan inget göra utan vi ligger i migrationsverkets händer.
Då min ringer till migration så måste man medhårs hela tiden när man pratar med dom.
Och skulle man skulle stryka mothårs mot dom så är jag rädd att man hamnar på botten av listan.

Vi har varit tillsammans nu i 4 år jag har besökt henne flertal gånger samt hon har besökt mig.
Dessutom har hon varit hos mig i nästan 1 år då hennes flyg var inställd (det är bra prövotid att vara sambo)
Jag tycker det är så orättvist om man har träffat än kärlek på andra sidan jordklotet och man ska behöva vänta så länge.
Däremot så dom som kommer från europeiska länder är mycket lättare.

Har någon annan ide hur man ska göra för att påskynda ärendet?
jag vet att jag är inte ensam som väntar på sin kära.
Jag kan nämna att jag är en gammal medlem här men har glömt av namn o lösenord.
Fast jag ser som nykomling i klustret

Liknande trådar

Tillbaka
Topp