migrationsverket intervjuv klar...=)inte som jag trott...

• Trådstartare Trådstartare maria.p
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

maria.p

Gäst
hej... :)

okej nu har jag lite här...
vi kom hit på besöksvisum, sanningen är att jag inte orkade vara en dag till i thailand med illamående och inte den maten jag är sugen på i början av graviditeten..jag hade hemängtan som fan..
vi kom till sverige, till migrationsverket har jag sagt att jag ändrade mej när jag kom till sverige och det går galant och säga, liten och skör som jag ser ut så går detta bra, det enda att säga..

nu har vi varit på migrationsverket och gjort våra interjuver..

det gick strålande, trodde de skulle grilla både min man och mig men absolut inte,
hon var hur trevlig som helst mot min man, tolken som han hade sa ingenting om att han var tvungen att åka tillbaka till thailand för att få UT..
att det går att göra härifrån sverige...
så min man kan inte riktigt förstå detta med migrationsverket och varför jag är så orolig över detta..

däremot så frågade hon honom om han visste att jag var gift och hade barn..

min man blev smått förvånade och sa nej det har hon inte..
sen sa hon att det inte var så...hmmm..vad det nu var hon försökte med??

hon sa tll mig reglerna och frågade om jag inte visste reglerna innan vi åkte, nja svarade jag..

min man som inte förstår så mycket och svarade också omedvetande om detta,
vilket han heller inte vet eller fattar när jag försöker förklara att så här och såhär ligger det till...

hon sa att hon absolut inte tvekade på vårat förhållande och sa till mig att hon mest tyckte synd om min man som inte förstår något om migrationsverket lagar och regler här i sverige, som om jag gör det eller gjorde..

hon sa att vi får ett brev om det blir beviljat eller lutar mer mot ett avslag..
hon sa också till mig att det finns inga hinder för oss att inte få UT för min man och att hon skulle prata med sin chef..

hur fasiken skulle ni tolka detta..? jag tog det jävligt bra och fick upp ett ljus men men...
kanske är så mot alla..
:wa

Undras hur det gått för Maria.. Har Pm:at henne via Mail. Vore kul med en uppdatering om hur det gått med livet

Hoppas att hon svarar skulle vara intresant o veta hur de har gått för henne

glimten66 :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp