Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
När Bosse gjorde lottdragningen för 10-12 år sedan kostade rätt färg 3000 Baht.Hej Max.
Svarar Dig direkt. Orkar inte läsa all skitkastning som denna tråd skapat.
Min son också 21 bast med dubbla medborgarskap åker alltid som svensk turist,
då han annars ’kan’ haffas för tjänstgöring.
Han är mer svensk än mig och vill ej flytta till Thailand.
Tydligen kan han komma till Thailand som Thai efter att han fyllt 28 bast utan att riskera konsekvenser.
För 5 år sedan vill jag minnas att mutan till lottdragningen låg på 20-50K Baht.
Så jag tror din grabb åker säkert på sitt svenska pass.
Hoppas grabben får en trevlig resa
Raggarn
Undrar vad som hade hänt om hon hade åkt ur Thailand på Thaipasset, aldrig stämplat ur sig på det svenska passet, sen fixat ett nytt svenskt pass och tillbaka till Thailand och låtsas som det regnar.Använder han Svensk pass så är han Svensk och åtnjuter inte heller de fördelar som en Thaimedborgare har ifråga om att uppehålla sig i landet utan Visum mm. Kan ju vara bra att tänka på detta, många vet jag som rest in på Svensk pass och sen efter en tid kommit på att de vistas illegalt Blev dyrbart för en kompis Thaifru, en del tycker det är fint att resa in på Svensk pass men glömmer av att de då är "aliens" precis som andra Svenskar, Overstay 90 dagar Det gör hon inte om kan jag säga
Var tvungen att tänkta till lite hur du menar När man åker ut på ett Thaipasss så stämplas det ett utresedatum, De skulle kanske ställa frågor om den gamla stämpeln från förra gången hon reste ut, hur och påvilket pass kom du nu in i Thailand skulle frågan ställas , gissar jag på. lite krångligt är det . frugan åker alltidut från Sverige på Svenskt pass samt reser in i Thailand på sitt Thaipass, aldrig några frågor annat än att Finnair ibland frågar om hon har Thaipass för inresan i ThailandUndrar vad som hade hänt om hon hade åkt ur Thailand på Thaipasset, aldrig stämplat ur sig på det svenska passet, sen fixat ett nytt svenskt pass och tillbaka till Thailand och låtsas som det regnar.
Det ju många "moment" fler ställen som passen ska visas på.Var tvungen att tänkta till lite hur du menar När man åker ut på ett Thaipasss så stämplas det ett utresedatum, De skulle kanske ställa frågor om den gamla stämpeln från förra gången hon reste ut, hur och påvilket pass kom du nu in i Thailand skulle frågan ställas , gissar jag på. lite krångligt är det . frugan åker alltidut från Sverige på Svenskt pass samt reser in i Thailand på sitt Thaipass, aldrig några frågor annat än att Finnair ibland frågar om hon har Thaipass för inresan i Thailand
Njaa, du finns inte bara i Passet skall du veta, de slår på ditt namn i datan och sen kommer frågan om .... ditt gamla pass, har du det att visa upp? Det kan bli besvärligt, du skall nog inte underskatta Thailändska tjänstemän och deras ibland enorma nit för att få dit någon som gjort fel . Jag har en god vän i Pattis (pensionerad turistpolis) som nu jobbar extra i Sri Racha, han har berättat en del om hur hans mia noi jobbar på Suwans immigration, hon är vass i skalllen skall du veta, kan tänka till både en två och tre ggr. De kan nog de flesta tricks och fix som förekommer, frågan är bara om de orkar hålla dig kvar för en undersökning om vad som försigått, har du otur så kan du bli bannad för livstidDet ju många "moment" fler ställen som passen ska visas på.
Mitt exempel är rätt jämförbart med om man kommer på att man har overstay o då smugglar sig till ett land som man smidigt kan resa hem ifrån och sen kommer tillbaka till Thailand med ett nytt pass. Man har då aldrig rest ut enligt Thai imigrationen då.
Stämmer ganska bra med vad min fus dotters man fick betala för "rätt färg"När Bosse gjorde lottdragningen för 10-12 år sedan kostade rätt färg 3000 Baht.
Jo det är det jag menar. De hittar dig omedelbart och frågan om när du reste ut och vad som hänt med det gamla passet kommer. Att dra till med "jag reste ut efter 30 dagar med tåget och mitt gamla pass är stulet" kanske inte duger. Fast det skulle kunna vara ett alternativ till att flagga upp för en long overstay, inget jag skulle rekommendera dock.Njaa, du finns inte bara i Passet skall du veta, de slår på ditt namn i datan och sen kommer frågan om .... ditt gamla pass, har du det att visa upp? Det kan bli besvärligt, du skall nog inte underskatta Thailändska tjänstemän och deras ibland enorma nit för att få dit någon som gjort fel . Jag har en god vän i Pattis (pensionerad turistpolis) som nu jobbar extra i Sri Racha, han har berättat en del om hur hans mia noi jobbar på Suwans immigration, hon är vass i skalllen skall du veta, kan tänka till både en två och tre ggr. De kan nog de flesta tricks och fix som förekommer, frågan är bara om de orkar hålla dig kvar för en undersökning om vad som försigått, har du otur så kan du bli bannad för livstid
Thailand har råkoll på sina turister samt expatsJo det är det jag menar. De hittar dig omedelbart och frågan om när du reste ut och vad som hänt med det gamla passet kommer. Att dra till med "jag reste ut efter 30 dagar med tåget och mitt gamla pass är stulet" kanske inte duger. Fast det skulle kunna vara ett alternativ till att flagga upp för en long overstay, inget jag skulle rekommendera dock.
Inte på kineser och från grannländerna.Thailand har råkoll på sina turister samt expats
Är det därför så många kriminella väljer att bosätta sig eller operera från Thailand ?Thailand har råkoll på sina turister samt expats
Var inte det mer förr, har ju gripits en hel del sista åren och lämnats ut, sist för par veckor sen var det väl en Kinesisk liga som greps här i Chonburiprovinsen och lämnades ut till Kina? Var väl också någon Svensk som greps på Koh Chang och lämnades ut till USA för typ nåt år sen, några utpressar från öststatland blev väl också gripna för par veckor sen?Är det därför så många kriminella väljer att bosätta sig eller operera från Thailand ?
Visst känns det så. Varenda svensk småfifflare fick sitt "pass indraget" och Thailändska insatsstyrkan åkte och plockade upp dem på nån ö.Var inte det mer förr, har ju gripits en hel del sista åren och lämnats ut, sist för par veckor sen var det väl en Kinesisk liga som greps här i Chonburiprovinsen och lämnades ut till Kina? Var väl också någon Svensk som greps på Koh Chang och lämnades ut till USA för typ nåt år sen, några utpressar från öststatland blev väl också gripna för par veckor sen?
Tiden då kriminella kan använda Thailand som någon tillflyktszone är väl över sen några år tillbaks??
Är det därför så många kriminella väljer att bosätta sig eller operera från Thailand ?
Ingen aning. Vad har det med det faktum att just Thailand är en tillflyktsord för diverse kriminella som flyr från sina länder för att antingen bara komma undan rättvisan i sina hemländer eller bedriva kriminell verksamhet från ThailandÄr det fler kriminella som väljer att bosätta sig i Thailand.......... än i Sverige?
/ SatanG