Isan Lover
Forumveteran
HejÄr det fler kriminella som väljer att bosätta sig i Thailand.......... än i Sverige?
/ SatanG
Kanske om man avser ”Svenskar”.
Mvh isan lover
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
HejÄr det fler kriminella som väljer att bosätta sig i Thailand.......... än i Sverige?
/ SatanG
Jo men som sagt, innan funkade det kanske, nu blir dom tagna.Ingen aning. Vad har det med det faktum att just Thailand är en tillflyktsord för diverse kriminella som flyr från sina länder för att antingen bara komma undan rättvisan i sina hemländer eller bedriva kriminell verksamhet från Thailand
Finns ju ett antal svenskar som ertappats i thailand och utlämnats för brott de begått i Sverige
Att en del svenskar åkt dit och utlämnats är det knappast något som thailändsk polis/myndigheter lyckats medJo men som sagt, innan funkade det kanske, nu blir dom tagna.
För mig att jag läste att det var efter 11 september dåden Thailand fick krav på sig internationellt då terroristerna hade förnöjts sig i Thailand innan och idag är det inte ett tillflyktsland man kommer undan i och kan gömma sig eller planera brott utan begår man brott blir man gripen och utlämnad.
Visst finns det många som begår brott men mot vad det var en gång i tiden tror jag det minskat kraftigt idag.
Med dagens registrering vid gränspasseringar etc så är det inte bara att gömma sig och utlämmningsavtal finns.
Tom Svenskar som lurat försäkringskassan har ju blivit utlämnad och skickade hem igen.
Man ser ju även en skillnad på klientelet, när jag flyttade hit för 12 år sen såg man ofta Ryssar som såg ut som riktiga torpeder boendes i condos här, dom ser man inte lika mycket av sen många år tillbaks.
Möjligt kanske som kriminell att det går att gömma sig i Bangkok en stund men i risbyn blir dom nog inte gamlaJo men som sagt, innan funkade det kanske, nu blir dom tagna.
För mig att jag läste att det var efter 11 september dåden Thailand fick krav på sig internationellt då terroristerna hade förnöjts sig i Thailand innan och idag är det inte ett tillflyktsland man kommer undan i och kan gömma sig eller planera brott utan begår man brott blir man gripen och utlämnad.
Visst finns det många som begår brott men mot vad det var en gång i tiden tror jag det minskat kraftigt idag.
Med dagens registrering vid gränspasseringar etc så är det inte bara att gömma sig och utlämmningsavtal finns.
Tom Svenskar som lurat försäkringskassan har ju blivit utlämnad och skickade hem igen.
Man ser ju även en skillnad på klientelet, när jag flyttade hit för 12 år sen såg man ofta Ryssar som såg ut som riktiga torpeder boendes i condos här, dom ser man inte lika mycket av sen många år tillbaks.
Typ av sammarbete finns det ju där Thailand medverkar.Att en del svenskar åkt dit och utlämnats är det knappast något som thailändsk polis/myndigheter lyckats med
Det beror på att flera svenska poliser baserats i Bangkok på ambassaden med uppdrag att jaga de svenskar som gömt sig i Thailand och när man hittat dom har man rapporterat hem och sedan har svenska myndigheter dragit in deras svenska pass (dom baserat sina thailändska visum/uppehållstillstånd på) och sedan informerat thailändsk polis om att dessa svenskar befinner sig i Thailand och saknar giltigt pass samt att svensk polis kan "ställa upp" och hjälpa Thailand bli av med dom om dom "slänger ut dom"
Detta för att det saknas utlämningsavtal mellan Thailand och de flesta länder i världen inkl Sverige (märkligt eller ?)
Så knappast något man kan hylla thailändska myndigheter för....
När "sonen" för drygt ett år sedan drog lott, så gick det inte att köpa rätt färg.Stämmer ganska bra med vad min fus dotters man fick betala för "rätt färg"
Möjligt att det är så nu, vill minnas att detta med frogans dotters kille var 2018 eller 2019När "sonen" för drygt ett år sedan drog lott, så gick det inte att köpa rätt färg.
Jag tror nog att jag skulle kunna stanna här utan problem, aldrig någon som ifrågasatt mina papper. Är man sen accepterad som Thai, jag tänker då på Isan-lover så kan man nog stanna hela livet, bara man lever som en ThaiMöjligt kanske som kriminell att det går att gömma sig i Bangkok en stund men i risbyn blir dom nog inte gamla
HejAtt en del svenskar åkt dit och utlämnats är det knappast något som thailändsk polis/myndigheter lyckats med
Det beror på att flera svenska poliser baserats i Bangkok på ambassaden med uppdrag att jaga de svenskar som gömt sig i Thailand och när man hittat dom har man rapporterat hem och sedan har svenska myndigheter dragit in deras svenska pass (dom baserat sina thailändska visum/uppehållstillstånd på) och sedan informerat thailändsk polis om att dessa svenskar befinner sig i Thailand och saknar giltigt pass samt att svensk polis kan "ställa upp" och hjälpa Thailand bli av med dom om dom "slänger ut dom"
Detta för att det saknas utlämningsavtal mellan Thailand och de flesta länder i världen inkl Sverige (märkligt eller ?)
Så knappast något man kan hylla thailändska myndigheter för....
HejMöjligt kanske som kriminell att det går att gömma sig i Bangkok en stund men i risbyn blir dom nog inte gamla
Ingen aning. Vad har det med det faktum att just Thailand är en tillflyktsord för diverse kriminella som flyr från sina länder för att antingen bara komma undan rättvisan i sina hemländer eller bedriva kriminell verksamhet från Thailand
Finns ju ett antal svenskar som ertappats i thailand och utlämnats för brott de begått i Sverige
HejThailand borde inte tillhöra förstavalet om man nu vill komma undan. Alla vet ju att det finns svensk polis baserad även här.
Att vissa kriminella väljer Thailand beror nog mer på samma skäl som att vi icke-kriminella väljer Thailand, tror jag.
/ SatanG
Thailand borde inte tillhöra förstavalet om man nu vill komma undan. Alla vet ju att det finns svensk polis baserad även här.
Att vissa kriminella väljer Thailand beror nog mer på samma skäl som att vi icke-kriminella väljer Thailand, tror jag.
/ SatanG
Nu har ju den här artikeln några år på nacken,så då får man ju hoppas att det går åt andra hållet och blivit betydligt svårare för kriminella att gömma sig där.Why is Thailand the land of fugitives? : The Nation
In its editorial on Aug 4, the paper argues that the arrest of two more fugitives shows foreign gangs operate in the country with impunity. Read more at straitstimes.com.www.straitstimes.com
HejNu har ju den här artikeln några år på nacken,så då får man ju hoppas att det går åt andra hållet och blivit betydligt svårare för kriminella att gömma sig där.
Pandemin har säkert satt sina spår och att kineser och ryssar har av olika skäl svårt att resa även idag bidrar säkert också men Thailand har lång väg att gåNu har ju den här artikeln några år på nacken,så då får man ju hoppas att det går åt andra hållet och blivit betydligt svårare för kriminella att gömma sig där.
Pandemin har säkert satt sina spår och att kineser och ryssar har av olika skäl svårt att resa även idag bidrar säkert också men Thailand har lång väg att gå
En stor anledning till att det är populärt för kriminella att "gömma sig" i Thailand är att man kan "smälta in" bland vanliga turister och det finns en väldigt utbredd och djup korruption som gör att man kan se till att man hålls gömd genom att muta rätt personer