Militärtråden för oss militär intresserade.

Hur fasen tänker du nu. Är det Israel som anfallit Palestina, skall de sitta ner och invänta nästa intrång i sitt land, hur tänker man när man jämför dessa två länder , Jämför i stället Ukraina samt Israel, där båda dessa initialt har atackerats av Hamsa resp Ryssland i Ukrainas fall.
Är inte ense med dig.
I Israels regeringsunderlag finns det de som vill fördriva folk från Västbanken för att ge plats åt invandrare av rätt börd och tro. Enda skälet till att det inte händer i full skala är att Israels folk är delat i den här frågan.

Nu börjar jag få svårt att rättfärdiga Israel. När de nu gör en regelrätt invasion in i Libanon för att som de säger slå ut hezbollah. En invasion är ju defakto inget annat än just en krigshandling mot en annan suverän stat. Inget jag kan respektera eller kan försvara

. En invasion är ju defakto inget annat än just en krigshandling mot en annan suverän stat. Inget jag kan respektera eller kan försvara
Fast staten Libanon har väl en egen armé och landet lider av beväpnade, muslimska miliser? Israel bekämpar ju just denna milis, som på sitt sätt har förklarat krig mot Israel, och krigar inte mot den reguljära armén eller mot Libanon.

Hela situationen är närmast hopplös. Enda som kanske kan fungera i framtiden är om Israel överger de ockuperade områdena på Västbanken, förflyttar Gazas invånare dit och tar över Gaza istället. :p

Fast staten Libanon har väl en egen armé och landet lider av beväpnade, muslimska miliser? Israel bekämpar ju just denna milis, som på sitt sätt har förklarat krig mot Israel, och krigar inte mot den reguljära armén eller mot Libanon.

Hela situationen är närmast hopplös. Enda som kanske kan fungera i framtiden är om Israel överger de ockuperade områdena på Västbanken, förflyttar Gazas invånare dit och tar över Gaza istället. :p
Det kommer ju inte att hända, tror knappast Israel kommer att flytta sina positioner speciellt mycket, Har fö. en kamrat från Libanon, nu boende i Sverige . En kristen Libanes, han har berättat för mig hur Libanon var innan Arabdjävl... tog över landet. Han hävdar att Sverige kan stå inför samma öde om ingen förändring sker, Islam är icke en "fredens religion" Så jag kan delvis förstå Israelerna, så länge Hezbollah existerar så kommer ingen fred att råda i regionen, att utplåna islamisterna är kanske det enda raka

Senast ändrad:
Det kommer ju inte att hända, tror knappast Israel kommer att flytta sina positioner speciellt mycket, Har fö. en kamrat från Libanon, nu boende i Sverige . En kristen Libanes, han har berättat för mig hur Libanon var innan Arabdjävl... tog över landet. Han hävdar att Sverige kan stå inför samma öde om ingen förändring sker, Islam är icke en "fredens religion" Så jag kan delvis förstå Israelerna, så länge Hezbollah existerar så kommer ingen fred att råda i regionen, att utplåna islamisterna är kanske det enda raka
Många av de klanerna är de bästa valarbetarna SD kan få.
Hörde om ett villaområde Halmstad där de bedriver en terror mot grannarna. Icke muslimer flyr och säljer under rivningspriser.
Ett par som sa sig vara ickerasister trodde sig göra ett fynd. Nu är de stora förespråkare för att kasta ut de här grupperna.
Polisen säger att området är för litet för att göra en riktad insats.

Tillbaka
Topp