Militärtråden för oss militär intresserade.

Hur fasen tänker du nu. Är det Israel som anfallit Palestina, skall de sitta ner och invänta nästa intrång i sitt land, hur tänker man när man jämför dessa två länder , Jämför i stället Ukraina samt Israel, där båda dessa initialt har atackerats av Hamsa resp Ryssland i Ukrainas fall.
Är inte ense med dig.
I Israels regeringsunderlag finns det de som vill fördriva folk från Västbanken för att ge plats åt invandrare av rätt börd och tro. Enda skälet till att det inte händer i full skala är att Israels folk är delat i den här frågan.

Nu börjar jag få svårt att rättfärdiga Israel. När de nu gör en regelrätt invasion in i Libanon för att som de säger slå ut hezbollah. En invasion är ju defakto inget annat än just en krigshandling mot en annan suverän stat. Inget jag kan respektera eller kan försvara

. En invasion är ju defakto inget annat än just en krigshandling mot en annan suverän stat. Inget jag kan respektera eller kan försvara
Fast staten Libanon har väl en egen armé och landet lider av beväpnade, muslimska miliser? Israel bekämpar ju just denna milis, som på sitt sätt har förklarat krig mot Israel, och krigar inte mot den reguljära armén eller mot Libanon.

Hela situationen är närmast hopplös. Enda som kanske kan fungera i framtiden är om Israel överger de ockuperade områdena på Västbanken, förflyttar Gazas invånare dit och tar över Gaza istället. :p

Fast staten Libanon har väl en egen armé och landet lider av beväpnade, muslimska miliser? Israel bekämpar ju just denna milis, som på sitt sätt har förklarat krig mot Israel, och krigar inte mot den reguljära armén eller mot Libanon.

Hela situationen är närmast hopplös. Enda som kanske kan fungera i framtiden är om Israel överger de ockuperade områdena på Västbanken, förflyttar Gazas invånare dit och tar över Gaza istället. :p
Det kommer ju inte att hända, tror knappast Israel kommer att flytta sina positioner speciellt mycket, Har fö. en kamrat från Libanon, nu boende i Sverige . En kristen Libanes, han har berättat för mig hur Libanon var innan Arabdjävl... tog över landet. Han hävdar att Sverige kan stå inför samma öde om ingen förändring sker, Islam är icke en "fredens religion" Så jag kan delvis förstå Israelerna, så länge Hezbollah existerar så kommer ingen fred att råda i regionen, att utplåna islamisterna är kanske det enda raka

Senast ändrad:
Det kommer ju inte att hända, tror knappast Israel kommer att flytta sina positioner speciellt mycket, Har fö. en kamrat från Libanon, nu boende i Sverige . En kristen Libanes, han har berättat för mig hur Libanon var innan Arabdjävl... tog över landet. Han hävdar att Sverige kan stå inför samma öde om ingen förändring sker, Islam är icke en "fredens religion" Så jag kan delvis förstå Israelerna, så länge Hezbollah existerar så kommer ingen fred att råda i regionen, att utplåna islamisterna är kanske det enda raka
Många av de klanerna är de bästa valarbetarna SD kan få.
Hörde om ett villaområde Halmstad där de bedriver en terror mot grannarna. Icke muslimer flyr och säljer under rivningspriser.
Ett par som sa sig vara ickerasister trodde sig göra ett fynd. Nu är de stora förespråkare för att kasta ut de här grupperna.
Polisen säger att området är för litet för att göra en riktad insats.

Första start av en av huvudmotorerna på patrullbåten P151 Hugin på Marinan i Göteborg i går. MTU V20

23 år sedan sist

1734226271162.png

Första start av en av huvudmotorerna på patrullbåten P151 Hugin på Marinan i Göteborg i går. MTU V20

23 år sedan sist

1734226271162.png
Var det den Tommy var på?

Var det den Tommy var på?
Mycket möjligt. Den är helt original och inte modifierad med "halvtidsmod" som då blev typ "Kaparen"

Kaparen förresten ligger nu i Peenemünde i Tyskland som privat båt och ska inredas som "motel"

Peenemünde var där Werner Von Braun utvecklade V2-raketerna som senare ledde till USA och NASA när Werner flydde till England/USA i slutet av kriget. Finns ett bra museum där och delar av fabriken kvar samt även en ubåt och en östtysk (ryskbyggd) patrullbåt som hålls i ordning

I Sverige är det svårt att svinga upp dessa i antal , de är redan på topp :mad:
Det kan jag hålla med om men vid en större internationell militärövning det senaste året så var det minst en militär från USA som begick en våldtäkt i norra delen av Sverige och givetvis så såg de överordnade till att den stackars soldaten kom hem så att den svenska rättvisan inte kunde lagsöka honom.

Det kan jag hålla med om men vid en större internationell militärövning det senaste året så var det minst en militär från USA som begick en våldtäkt i norra delen av Sverige och givetvis så såg de överordnade till att den stackars soldaten kom hem så att den svenska rättvisan inte kunde lagsöka honom.
Lås in kvinnorna när det e övning!:-[

Lås in kvinnorna när det e övning!:-[
Det är nog lättare sagt än gjort!

Ada har legat med papeljotter i natt
Och satt extra rött på kinden
Hon vart och hämtat sin lilla ljusblåa hatt
Ur en påse uppå vinden
Beda har köpt sig en känning på Grand Bazar
Ryggen är nästan bar
Prislappen sitter kvar
Bägge har tisslat och tasslat mest hela dan
Ja vad är det som viskas på stan Jo

Engelska flottan har siktats vid Vinga
Oh boy oh boy oh boy
Tusen små sailors som vi ska betvinga
Oh boy oh boy oh boy
Då ska vi fröjdas på Liseberg
Med Charlie Bill och Tom
Dom sätter alltid en särskild färg
Och språket ja det klarar dom
Tänk att få segla med engelsk konvoj
Oh boy oh boy oh boy

Det är nog lättare sagt än gjort!

Ada har legat med papeljotter i natt
Och satt extra rött på kinden
Hon vart och hämtat sin lilla ljusblåa hatt
Ur en påse uppå vinden
Beda har köpt sig en känning på Grand Bazar
Ryggen är nästan bar
Prislappen sitter kvar
Bägge har tisslat och tasslat mest hela dan
Ja vad är det som viskas på stan Jo

Engelska flottan har siktats vid Vinga
Oh boy oh boy oh boy
Tusen små sailors som vi ska betvinga
Oh boy oh boy oh boy
Då ska vi fröjdas på Liseberg
Med Charlie Bill och Tom
Dom sätter alltid en särskild färg
Och språket ja det klarar dom
Tänk att få segla med engelsk konvoj
Oh boy oh boy oh boy
Ja våldtäkt är en grov kriminell handling om man inte kommer från ett av de länder där väldtäkt inte ses som fel :oops: .Men i Sverige är inte alltid våldtäkt vad det verkar, kan antas att kvinnan ångrar sin lusta och anmäler senare för våldtäkt för att skydda sin heder bland vänner och bekanta samt kanske även för sin man. Enligt insatta i rättssystemet så sitter det ganska många oskyldiga på fängelse för våldtäkt

Tillbaka
Topp