Tråden för BIG Bikes ägare samt intresserade av samma ämne (Obs ingen politik)

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jaha , och du vet då vad en VTX klarar av , då har vi mycket gemensamt om du är så insatt i dragracing och framförallt vad denna hoj är kapabel till ..
vad anser du en original 1590 HD Dyna klarar på stripen ?
 
"Phonta " sa:
jaha , och du vet då vad en VTX klarar av , då har vi mycket gemensamt om du är så insatt i dragracing och framförallt vad denna hoj är kapabel till ..
vad anser du en original 1590 HD Dyna klarar på stripen ?

En tjock-HD går väl kanske runt 14 sekunder.
 
:)Nu är jo Dynan en av de mer slimmad Hd modellerna , tillex Dyna lowrider som ser ut mer som Sporter , vad menar du med "tjock HD ".
Intressant att du vet att VTX spöar det mesta i HD väg , i alla fall det som är original, en stroker går ju inte att jämföra med, då får man ju jämföra med en VTX som även den är åtgärdad. Jag anser att HD är kul maskiner , mycket för att dom behållt gammal teknik, tyvärr endast den maskinen som sitter i Fat-boben som går tillräckligt Vibrationsfritt för att jag skulle kunna tänka mig åka HD.. Samt inte alls Japankvalitet på grejorna
VTX en har ett vrid och power som ingen annan fabrikstillverkad crusingmaskin har , , självklart finns det värre maskiner än den , men en HD dräpare är det. Och det vet de om även här nere i Thailandet lustigt nog . har ingen uppfattning hur många VTX er som finns i landet , skulle vara kul att veta , inte måga med OK bok i allla fall.. Vad har du för bakgrund i ditt motorintresse? , praktiskt eller endast intersse över internet ..
Nästa steg på maskinen blir nu en koppling med kraftigare fjädrar , som hojen nu går så lirar det inte fullt ut när jag vrider fullt ..(Slirar en del ) Vid normal körning inga som helst problem , men kan inte testa allt fullt ut , så visst gav Cobra boxen och de andra prylarna en hel del mer ,
 
"Phonta " sa:
:)Nu är jo Dynan en av de mer slimmad Hd modellerna , tillex Dyna lowrider som ser ut mer som Sporter , vad menar du med "tjock HD ".
Intressant att du vet att VTX spöar det mesta i HD väg , i alla fall det som är original, en stroker går ju inte att jämföra med, då får man ju jämföra med en VTX som även den är åtgärdad. Jag anser att HD är kul maskiner , mycket för att dom behållt gammal teknik, tyvärr endast den maskinen som sitter i Fat-boben som går tillräckligt Vibrationsfritt för att jag skulle kunna tänka mig åka HD.. Samt inte alls Japankvalitet på grejorna
VTX en har ett vrid och power som ingen annan fabrikstillverkad crusingmaskin har , , självklart finns det värre maskiner än den , men en HD dräpare är det. Och det vet de om även här nere i Thailandet lustigt nog . har ingen uppfattning hur många VTX er som finns i landet , skulle vara kul att veta , inte måga med OK bok i allla fall.. Vad har du för bakgrund i ditt motorintresse? , praktiskt eller endast intersse över internet ..
Nästa steg på maskinen blir nu en koppling med kraftigare fjädrar , som hojen nu går så lirar det inte fullt ut när jag vrider fullt ..(Slirar en del ) Vid normal körning inga som helst problem , men kan inte testa allt fullt ut , så visst gav Cobra boxen och de andra prylarna en hel del mer ,

V-rod är väl enda HD'n i min smak om det ska vara original. Resten är allt för "gubbiga".

Har inte så mycket erfarenhet av 1/4mile med MC, mer än att jag har sett en del strip-arrangemang.
Mesta dels så har det varit bilar som jag pysslat med. Men jag vet på ett cirkum hur "trötta" både bilar och bågar är på strippen utan mod.

Nu ska man väl vara glad om man kommer på 14sek med en original bruksbil och en sekund ner från det är ganska mycket.


Nu är väl inte syftet med "tjock-hojar" gjorda av gjutjärn att köra race med, men dina 10sekunder som du nämnde fick mig att höja på ögonbrynen rejält.
Hade du haft en "plast-raket" så hade jag nog svalt det, men inte med någon "big bike"
 
Får se om jag får möjlighet att pröva , min erfarenhet av detta är precis som du med bilar , då under 80 talet , då var en 10a mycket bra och inget som man klarade med en orörd maskin, . Körde mycket med killarna Rosetti på Ital Amercan i Hägersten.
vad en moddad VTX klarar vet jag inte utan som sagt hörsägen , men vass är den ,trots tyngd ,och nån harley kan den nog inte jämföras med ... V-Rod är snygg ,men för ungdomlig för mig , då skulle jag hellre köpa mig en Buell av större modell, de lär gå grymt bra har jag hört , skall ta och pröva en nån gång ..

Det som gör min VTX extra rolig är slaglängd samt att den har ett otroligt vrid för att vara MC .. Jobbar lika bra oavsett varvtal, kan köras som en gammal W Twin eller som en varvvuillig italienare , iofs bara 5700RPM ,men det räcker när fullt vrid ligger på 3000 RPM :)
 
"Phonta " sa:
Får se om jag får möjlighet att pröva , min erfarenhet av detta är precis som du med bilar , då under 80 talet , då var en 10a mycket bra och inget som man klarade med en orörd maskin, . Körde mycket med killarna Rosetti på Ital Amercan i Hägersten.
vad en moddad VTX klarar vet jag inte utan som sagt hörsägen , men vass är den ,trots tyngd ,och nån harley kan den nog inte jämföras med ... V-Rod är snygg ,men för ungdomlig för mig , då skulle jag hellre köpa mig en Buell av större modell, de lär gå grymt bra har jag hört , skall ta och pröva en nån gång ..

Det som gör min VTX extra rolig är slaglängd samt att den har ett otroligt vrid för att vara MC .. Jobbar lika bra oavsett varvtal, kan köras som en gammal W Twin eller som en varvvuillig italienare , iofs bara 5700RPM ,men det räcker när fullt vrid ligger på 3000 RPM :)


En 10:a är bra.

En Koenigsegg kör runt 10sekunder med en otroligt bra förare. Och en Koenigsegg är nog något snabbare än en vanlig bil....och båge.

10sekunder på 402m får de flesta känsliga människor att nästan göra i byxorna.

Med din strokade båge tippar jag att ku kanske når 12 sekunder om du kör bra.
 
Jag vet att 10 sek på stripen är grymt bra , som sagt ,jag vet inte vad min klarar av men det är iofs ganska ointressant när jag inte hittar nån här i isaan av Cruiserkillarna som vill åka mot en VTX . Får se när jag fått i en ny koppling med hårda fjädrar om jag testar , har respekt för att köra fort i Thailand , tillex så hinner jag blixtsnabbt upp i höga farter runt 150-170 km , vad händer när det springer ut en hund på vägen , inte fa.. väjer jag inte ... Hoppas på att min Budda på styret hjälper tror jag inte på , bättre att simma lungnt och använda kraften vid omkörningar .. Då är det gott med ett grymt vrid ..
 
"Phonta " sa:
Jag vet att 10 sek på stripen är grymt bra , som sagt ,jag vet inte vad min klarar av men det är iofs ganska ointressant när jag inte hittar nån här i isaan av Cruiserkillarna som vill åka mot en VTX . Får se när jag fått i en ny koppling med hårda fjädrar om jag testar , har respekt för att köra fort i Thailand , tillex så hinner jag blixtsnabbt upp i höga farter runt 150-170 km , vad händer när det springer ut en hund på vägen , inte fa.. väjer jag inte ... Hoppas på att min Budda på styret hjälper tror jag inte på , bättre att simma lungnt och använda kraften vid omkörningar .. Då är det gott med ett grymt vrid ..

Det är just vid omkörningar jag uppskattar fordon med motor.

Fyfan för att sega sig förbi. Rent ut sagt livsfarligt.
 
"andrejsdenruskige " sa:
Det är just vid omkörningar jag uppskattar fordon med motor.

Fyfan för att sega sig förbi. Rent ut sagt livsfarligt.
Ja dom vanliga bilarna här nere e ju skitslöa, jag köpte en pickis med 180 hk diesel och den är nog bland det snabbaste här och det säger ju en del.
Jag är grymt sugen på att köpa en Big Bike men min högernäve säger att jag ska låta bli. Finns det nåt roligare än att axa med en hoj?
Det roligaste är nog fn en vass schopper, köra classic går ju inte att jämföra med schopper känslan och att axa en snabb schopper e göra fräckt 8)
200 km/h med en stelben då känner man att man lever ;D
 
200 km med en stelben :eek:, vilken maskin skall du stoppa i den tro ,och på vilka vägar här nere skall du köra 200 km med en stelben.. jag kör mycket hoj här i Thailand , jag skall säga att jag personligen ligger och marschar runt 90-110, det räcker djäkligt bra när det helt plötsligt är ett stort helveteshål i vägen ,kanske 20 cm djupt ,, kommer du då med en stelben i 200 ,Godnatt

jag har byggt hojar och många stelbenshojar på gamla engelska cycklar samt även på HD Pannhaed, shovel mm , nej i Thailandet åker man med stora tunga säkra maskiner , inget annat om man vill överleva ............
 
Ta vägen ifrån Bangkok till Lomsak där har du fin välskött tvåfilig väg i båda riktningar.
 
"Phonta " sa:
200 km med en stelben :eek:, vilken maskin skall du stoppa i den tro ,och på vilka vägar här nere skall du köra 200 km med en stelben.. jag kör mycket hoj här i Thailand , jag skall säga att jag personligen ligger och marschar runt 90-110, det räcker djäkligt bra när det helt plötsligt är ett stort helveteshål i vägen ,kanske 20 cm djupt ,, kommer du då med en stelben i 200 ,Godnatt

jag har byggt hojar och många stelbenshojar på gamla engelska cycklar samt även på HD Pannhaed, shovel mm , nej i Thailandet åker man med stora tunga säkra maskiner , inget annat om man vill överleva ............

Du är ju gubbe.
Kanske en Gold Wing skulle passa dig ännu bättre :)

Annars så har BMW fina hojar om man gillar touring cyklar, har jag hört.
 
Varför skall jag åka mindre hoj än jag har , en Goldwing 1500 cc är ingen stor hoj annat än till plasthöljet , fattas 300 cc till min hoj . BMW , Ja det ä inget fel på dem heller , men nu gillar jag ju japan och Classic Honda så varför en Guldvinge , jag har ju redan det största och efter mångas bedömning en av de bättre Honda byggt .
Iofs så finns det andra japan hojar , tillex den Långeman åker , inte fel det heller , gå djäkligt bra ,och verkar mycket driftsäker ....Men jag vill ha vätskekylt i Thailandet , tycker det känns bra med en maskin som inte växlar så mycket i temp under körning ...
 
"Jonas " sa:
Ta vägen ifrån Bangkok till Lomsak där har du fin välskött tvåfilig väg i båda riktningar.

Går ju att hitta en och annan väg som funkar i detta land , men det mesta är taskigt underhållet, hela väg 2 Bangkok Khonkaen är en katastrof, likaså vägen mellan Korat till Cabin Buri , samt 31an ner till Raong , skitvägar om man jämför med Europa , men vackert är det , bara att ta det lugnt 2000rpm ger mig runt 95 km vilket är perfect ..
Hinner väja för allt skit på vägen , hittils i alla fall .. ;)
 
"Phonta " sa:
200 km med en stelben :eek:, vilken maskin skall du stoppa i den tro ,och på vilka vägar här nere skall du köra 200 km med en stelben.. jag kör mycket hoj här i Thailand , jag skall säga att jag personligen ligger och marschar runt 90-110, det räcker djäkligt bra när det helt plötsligt är ett stort helveteshål i vägen ,kanske 20 cm djupt ,, kommer du då med en stelben i 200 ,Godnatt

jag har byggt hojar och många stelbenshojar på gamla engelska cycklar samt även på HD Pannhaed, shovel mm , nej i Thailandet åker man med stora tunga säkra maskiner , inget annat om man vill överleva ............
Nu pratade jag hojåkning allmänt inte specifikt i Thailandet, men just för att det är som det är här så avstår jag big bike helt och hållet.
Om du tror att du sitter säkrare på en 1800 VTX jämfört med en 125 Click när du smäller med en Fortuner eller lastbil så tror jag att du bedrar dig.

Ang 200km/h med schopper så har jag gjort det i ca 20 sek sen var det till att lätta ner till 150 igen, men vilken kick det var ;D
 
Den vägen dit upp är bra efter man kommit ut ur tättrafiken från Bangkok, både polaren och farsan tyckte den fick våra Svenska vägar att se dåliga ut. Vill du ha riktig långtur fortsätter du på the green road Lomsak till phitsanulok. Sen har du bra väg från Phitsanulok till Chiang mai.
 
"Phonta " sa:
Varför skall jag åka mindre hoj än jag har , en Goldwing 1500 cc är ingen stor hoj annat än till plasthöljet , fattas 300 cc till min hoj . BMW , Ja det ä inget fel på dem heller , men nu gillar jag ju japan och Classic Honda så varför en Guldvinge , jag har ju redan det största och efter mångas bedömning en av de bättre Honda byggt .
Iofs så finns det andra japan hojar , tillex den Långeman åker , inte fel det heller , gå djäkligt bra ,och verkar mycket driftsäker ....Men jag vill ha vätskekylt i Thailandet , tycker det känns bra med en maskin som inte växlar så mycket i temp under körning ...

Du bör välja Gold Wing för att det är om möjligt den gubbigaste hojen som går att få tag på.

Sedan tror jag nog att den är bekväm. Men jag skulle aldrig sätta mig på en.
 
"bson " sa:
Nu pratade jag hojåkning allmänt inte specifikt i Thailandet, men just för att det är som det är här så avstår jag big bike helt och hållet.
Om du tror att du sitter säkrare på en 1800 VTX jämfört med en 125 Click när du smäller med en Fortuner eller lastbil så tror jag att du bedrar dig.

Ang 200km/h med schopper så har jag gjort det i ca 20 sek sen var det till att lätta ner till 150 igen, men vilken kick det var ;D


Jo , jag sitter definitivt säkrare på min VTX än på en 125 , speciellt som båda normalt framförs i den farten jag talar om , jag har bromsar för min hoj ,jag har tyngd och en annan balans , att smälla med en lastbil :eek:, då är det kört , men en hund eller annat skit på vägen , definitivt säkrare med en stor maskin , att överhuvudtaget köra med en sån lätt hoj i dessa hastigheter (90-100km/tim9 är egentligen inte att rekommendera ,, Jag har även en Honda 125a ..

Om du kan hojåkning så vet du vad jag talar om , det kan inte jämföras att åka normala farter med en stor hoj vs liten hoj , bra mycket farligare med en Click , förstår inte riktigt hur du menar, smälla in i en lastbil , ja då är det kört oavsett , Men kör då inte i 200 km med en stelben , inte någonstans ... jag har åkt fortare än dessa 200 med hoj , men inte i Thailandet, utan på avlyst väg , och ja, det är en kick , men ack så dumt och oförsiktigt .. Behövs så otroligt lite , hade en raka på ett par km häromdagen , jag testade ordentligt vad min VTX kunde ge , men djäkligt snabbt drog jag av , förbannat dumt :mad: , allt blir en tunnel över 150-170 km ..

Och det går fort som fa....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
16 K
A
A
Svar
25
Visningar
3 K
A
G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
 
Tillbaka
Topp