Tråden för BIG Bikes ägare samt intresserade av samma ämne (Obs ingen politik)

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"andrejsdenruskige " sa:
Du bör välja Gold Wing för att det är om möjligt den gubbigaste hojen som går att få tag på.

Sedan tror jag nog att den är bekväm. Men jag skulle aldrig sätta mig på en.

VTX är grymt bekväm den med , mer power , mer körglädje än en Goldwing som nog är en ok maskin , dock köper jag aldrig en , jag har redan en bil ....
 
"andrejsdenruskige " sa:
Ja, GW saknar elhissar och taklucka. I övrigt så är det som vilken Volvokombi som helst

Precis, praktisk ,driftsäker men inte kul att köra , har inte etstat en Guld vinge men bara det jag ser gillar jag inte , dessutom saker som inte tillfaller mitt hojintresse, inga vibbar från maskin, massor med plast mm..dåligt krom enligt uppgift..

;)Nej Tack
 
"Jonas " sa:
Den vägen dit upp är bra efter man kommit ut ur tättrafiken från Bangkok, både polaren och farsan tyckte den fick våra Svenska vägar att se dåliga ut. Vill du ha riktig långtur fortsätter du på the green road Lomsak till phitsanulok. Sen har du bra väg från Phitsanulok till Chiang mai.

Har själv åkt, med min Yamaha 1100cc 2008. Chon Buri till Phitsanulok vidare upp till Mekong river. Håller med dig den vägen är nog en av dom bästa i Thailand.Minns en raksträcka på över 3 km. sedan en 10 gradare och ytterligare en lång raksträcka, nästan så man sonmade, lite trafik och fin natur.
 
"Phonta " sa:
Jo , jag sitter definitivt säkrare på min VTX än på en 125 , speciellt som båda normalt framförs i den farten jag talar om , jag har bromsar för min hoj ,jag har tyngd och en annan balans , att smälla med en lastbil :eek:, då är det kört , men en hund eller annat skit på vägen , definitivt säkrare med en stor maskin , att överhuvudtaget köra med en sån lätt hoj i dessa hastigheter (90-100km/tim9 är egentligen inte att rekommendera ,, Jag har även en Honda 125a ..

Om du kan hojåkning så vet du vad jag talar om , det kan inte jämföras att åka normala farter med en stor hoj vs liten hoj , bra mycket farligare med en Click , förstår inte riktigt hur du menar, smälla in i en lastbil , ja då är det kört oavsett , Men kör då inte i 200 km med en stelben , inte någonstans ... jag har åkt fortare än dessa 200 med hoj , men inte i Thailandet, utan på avlyst väg , och ja, det är en kick , men ack så dumt och oförsiktigt .. Behövs så otroligt lite , hade en raka på ett par km häromdagen , jag testade ordentligt vad min VTX kunde ge , men djäkligt snabbt drog jag av , förbannat dumt :mad: , allt blir en tunnel över 150-170 km ..

Och det går fort som fa....
Du missuppfattar nog lite, eller rättare sagt du läser lite för mycket mellan raderna och lägger till själv.
tro fn att det är skillnad att köra på en hund med stor eller liten bike och inte fasen ligger man å pressar i 100 knyck med en 125:a.
Jag skrev om du smäller med en stor pickis eller lastbil och det var bara det jag menade. Risken att råka ut för detta är bra mycket större här än i Sverige, därav mitt val att inte skaffa en big bike, jag kör den stora pickisen istället.
 
"bson " sa:
Du missuppfattar nog lite, eller rättare sagt du läser lite för mycket mellan raderna och lägger till själv.
tro fn att det är skillnad att köra på en hund med stor eller liten bike och inte fasen ligger man å pressar i 100 knyck med en 125:a.
Jag skrev om du smäller med en stor pickis eller lastbil och det var bara det jag menade. Risken att råka ut för detta är bra mycket större här än i Sverige, därav mitt val att inte skaffa en big bike, jag kör den stora pickisen istället.


Thai har motorbike på 125cc som går mer än 130 km,blev omkörd av en för någon vecka sedan. Höll 90 km och den bara for förbi, var nyfiken hur fort den gick, den toppade 140 KM / tim inte klokt på en så lätt maskin.
 
"Långeman " sa:
Thai har motorbike på 125cc som går mer än 130 km,blev omkörd av en för någon vecka sedan. Höll 90 km och den bara for förbi, var nyfiken hur fort den gick, den toppade 140 KM / tim inte klokt på en så lätt maskin.
Ja att Thailändare är korkade visste vi ju.
Min 125 har jag inte toppat men över 100 gör den lätt men skulle aldrig få för mig att ligga och pressa den farten. 60-70 räcker och blir över med en moppe, oftast blir det 30-50.
 
Jag kör nog ofta på bra väg runt 60 med min125a , har en ny Honda (naturligtvis ) wave . Den har ju större hjul än en scooter vilket jag anser vara säkrare . Och sjävklart så är det ju säkrare att sitta i en pickup än på en tvåhjuling , det behövs ju knappast ens nämnas :eek:
 
Nu har jag jobbat med min "NYA" framskärm, på plats i dag.
Skall se om datanörden kan lägga in ett par bilder annars blir det länk.

DSC_3740.jpg
 
Körde väl alltid full fart med min lilla motorbike. Man är ju van vid att köra moppe 2 lägen full eller ingen gas.
 
Och Långeman , den blev verkligen skitsnygg med den skärmen , börjar likna min Honda nu ::)
 
Kan man säga det fick inte följa med. Men körde väldigt sällan hade bilen för längre sträckor och som sagt var väldigt bra vägar där uppe. Vägen till och runt Lomsak är dom bästa jag sett i Thailand håller samma klass som dom bättre i Sverige.
 
"Jonas " sa:
Kan man säga det fick inte följa med. Men körde väldigt sällan hade bilen för längre sträckor och som sagt var väldigt bra vägar där uppe. Vägen till och runt Lomsak är dom bästa jag sett i Thailand håller samma klass som dom bättre i Sverige.


Jo , talade med Långeman om det , han säger samma sak , just nu håller de på att börja laga vägarna efter regnsäsongen här i Isaan , kanske tror de att det värsta är över nu , många säger att det är max en eller två veckor kvar sen slut på regnandet , jag vet inte har för lite erfarenhet av thailandsväder ännu, men förra året var jag här i november och åkte hoj varje dag ,inget regn ... skall bli skitskönt , blir nog en tur till pattis runt den 15e denna månad , tror jag stannar en vecka till 24/11 ,Det är bikeweekend i Khon kaen den lördagen 26 oktober på nya busshållplatsen .. som vetskap till alla intreserade :)
 
Jag skall inte köra någon typ av motorfordon som sagt 2 lägen. Flög över risfälten en gng sista vurpan som jag tog beslutet. Var lång sekund innan man landade. Tur var kom några vänliga thai släpa upp mig och min mio. Vänsterbenet var obrukbart en tid efter det. Kalla mig superman där uppe pga. Mina vurpor men överlevt.
 
Men har inget med thai att göra det är jag. Och enveten som en gris, halva bäckenet är stål och benet fastnitat i ryggen med 2 feta skruvar från tidigare olycka. Men ger mig inte kommer ihåg från fisket efter olyckan börja jobba så fort jag kunde stödja mig inget jävla fall för lata sjukpengstagare. Fick lyfta mig över relingen en dag sån värk kunde inte gå, upp till vårdcentralen lite starka mediciner sen ut i full storm. Vägra bli en bidragstagare.
 
Angående Glimtens Scooter så har jag kikat på en sån , inte alls fel, riktigt trevliga ..
Tror det är en Honda 150cc , det finns även större som jag kikade på 250 cc gick riktigt bra ...


Och Jonas ,all heder åt dig för din sista mening i sista inlägget , hoppas du får en bra pension som du liksom många har jobbat ihop ärligt och inte behöver skämmas för
att utkvittera ... ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
15 K
A
A
Svar
25
Visningar
3 K
A
G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
 
Tillbaka
Topp