Någon som känner till detta sjuksymptom?

• Trådstartare Trådstartare Pjodd
  • Start datum Start datum

P

Pjodd

Gäst
Då blev det idag en 4 timmars bilresa för att besöka en god vän som är sjuk. Det är en envis fan o frun lyckades inte få honom till sjukhuset, så jag fick släpa dit eländet:)

Det började med att jag fick ett sms i tisdags av honom där han kort skrev att han spenderat en natt på sjukhus efter ha haft hög feber, 40 grader.
Blodproverna visade inget konstigt. Han varken röker eller dricker och är allmänt sund i sitt leverne. Åldern närmar sig 55.

Det ända jag vet sedan innan är att han var sjuk. När jag träffade honom idag så fick jag en chock!
Kan inte gå själv, knappt prata, verkade ”lite väck” när han väl sa nått. Knappt ätit eller druckigt.

Vi har varit på sjukhuset ett par timmar nu. Dom hittar inte vad det är för fel på killen. Tungan är vitaktig vilket inte ger dessa symtom han visar, men kan skvallra om andra tillstånd (clamydia och canser bland annat).
Huvudvärk och (det erkänner han inte men det syns) ont när han sväljer. Detta leder mig till rabies men han säger att han inte blivit biten av katt eller hund.

Nu har han precis gjort lungröntgen. Det tycker jag är märkligt, men hoppas läkarna vet vad dom gör. Det som gör mig skeptisk är att det är ett privat sjukhus o det är klart att dom vill tjäna lite extra stålar på olika undersökningar.

Ingen har undersökt halsen tex. Hoppas det låg en dunderkur i den mindre påsen vid ordinarie dropp.

Dengue, malaria och influensa är uteslutet. Jäkla skumt.

Ngn som varit med om liknande?

Tillbaka
Topp