När köper Du elbil?

Nej då blir det otydligare vad man vill få fram. Skulle kanske skrivit typ 99.98% för att vara övertydligt

Är nog väldigt få företag utanför Kina som använder en kinesisk molntjänst
USA är ohotad etta när det gäller att inhämta information om andra länder och dess medborgare.
Inte bara staten utan även deras dominans med Google, Facebook och Microsoft.

Dom behöver inte ens avlyssna dig utan det räcker med var du befinner dig, vilka som är dina kontakter och vänner så är du kartlagd.

Så här är det: Techföretagen behöver inte lyssna – de har smartare metoder än så. Bland annat mäts telefonernas avstånd till wifirouters och 4G/5G-stationer. På så vis vet techföretagen vilka mobiler och således personer vi umgås med. Vilka jobbar vi närmast? Vilka sover under samma tak? Med hjälp av dessa personers sökhistorik och övrigt internetanvändande kan företagen lista ut vad en arbetsplats, en familj eller två hemliga älskare pratar om och tänker på. Baserat på detta, väljer techföretagens system ut innehåll och annonser för att påverka våra konversationer. Och eftersom ungefär hälften av svenskarna enbart får samhällsnyheter via sociala medier påverkar alltså umgänget vilka nyheter man läser och vilka man aldrig ser.

När köper Du Elbil !

Är frågan som ställdes och med tanke på att man är uppvuxen med kunskap om att serva, reparera och sköta om varan man engång införskaffat, så mitt envåldshärskare till svar blir :
ALDRIG I H-LVETE!! Inte så länge jag står upp...

Sen anser jag att dagens bilar är och blir fördummande mot personen som kör fordonet, kan lika bra sätta dem i en JAS39 Gripen och be dem att ta snabbaste vägen till jobbet...

@JBK.Ltd.

Efter alla dessa inlägg!
Så har ni fortfarande inte kommit till skott om vilket "val" som verkligen gäller.
Sen har vi alla "Tesla" ägare som tror att de äger vägen, jag sitter i Mercedes lastbil och ser hur "ignoranta", "jag betalar mer i skatt" men framförallt "JAG" har en Tesla, jag personligen skiter fullständigt i vad ni framför på vägen.

I slutändan när alla elbilar ska skrotas och tas omhand och miljöhanteras i önskan av Greta Thunberg, då kan ju hennes protesterande komma till handa och talan, men hon är ju så insatt i vår globala uppvärmningen.
Pissa i byxorna kan de flesta göra, men ta hand om alla bilars "batteripaket" har ingen nämnt ännu...

@JBK.Ltd.

Tillbaka
Topp