Norrman dog i mc olycka.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En Norrman dödades i Chiang Rai när han färdades på en motorcykel, en annan mc med två Thailändare på gjorde en u-sväng framför honom och han krockade med dessa, Norrmannen dog och dom två Thailändarna vårdas på sjukhus.

Det här med u-turn är en ständig fara och man får ta denna tragiska olycka som en varning.

• 6bb1bd1ed22df65b21f24be0ab27e63b-sld.jpeg

Norwegian tourist killed in Chiang Rai motorbike crash
Around ThailandOctober 08, 2018 09:21
By The Nation

A Norwegian tourist died Sunday evening when the motorbike he was riding crashed into another bike that cut into his path on a Chiang Rai road, police said.
Police said Ing McNus Bartholl (not official spelling), 29, was killed in the accident, which occurred in front of the Rajabhat Chiang Rai University in Muang district at 5.30pm.
Two Thai men on the other motorcycle were severely injured. Neither was carrying any ID so police have yet to identify them as they recover from their injuries at Chiang Rai Hospital.
Police said the Norwegian tourist was riding a large Kawasaki motorcycle with a Bangkok license plate from Mae Chan to Muang district when the other motorcycle, apparently wanting to make a u-turn at the spot, cut in front of him, resulting in the crash.

Norwegian tourist killed in Chiang Rai motorbike crash - The Nation

Mvh isan lover

Hej

En Norrman dödades i Chiang Rai när han färdades på en motorcykel, en annan mc med två Thailändare på gjorde en u-sväng framför honom och han krockade med dessa, Norrmannen dog och dom två Thailändarna vårdas på sjukhus.

Det här med u-turn är en ständig fara och man får ta denna tragiska olycka som en varning.

• 6bb1bd1ed22df65b21f24be0ab27e63b-sld.jpeg

Norwegian tourist killed in Chiang Rai motorbike crash
Around ThailandOctober 08, 2018 09:21
By The Nation

A Norwegian tourist died Sunday evening when the motorbike he was riding crashed into another bike that cut into his path on a Chiang Rai road, police said.
Police said Ing McNus Bartholl (not official spelling), 29, was killed in the accident, which occurred in front of the Rajabhat Chiang Rai University in Muang district at 5.30pm.
Two Thai men on the other motorcycle were severely injured. Neither was carrying any ID so police have yet to identify them as they recover from their injuries at Chiang Rai Hospital.
Police said the Norwegian tourist was riding a large Kawasaki motorcycle with a Bangkok license plate from Mae Chan to Muang district when the other motorcycle, apparently wanting to make a u-turn at the spot, cut in front of him, resulting in the crash.

Norwegian tourist killed in Chiang Rai motorbike crash - The Nation

Mvh isan lover
Tråkigt:'( , men en sak kan jag konstatera , det har gått undan ordentligt , inne i staden av bilden att döma , totalt smackag Big Bike , hele gaffelmed kåpor och allt , inte var det 50 km inte , att lära av detta , kör med skallen 100 m framför hojen , kör nykter (kanske han var också) kör inte fortare än att du kan bromsa för hastigt uppdykande hinder , speciellt i stadstrafik

Tråkigt:'( , men en sak kan jag konstatera , det har gått undan ordentligt , inne i staden av bilden att döma , totalt smackag Big Bike , hele gaffelmed kåpor och allt , inte var det 50 km inte , att lära av detta , kör med skallen 100 m framför hojen , kör nykter (kanske han var också) kör inte fortare än att du kan bromsa för hastigt uppdykande hinder , speciellt i stadstrafik

Och använd en bra hjälm av god kvalite!

Ja, jag är tveksam till dessa billiga Thaihjälmar , passar oftast väldigt dåligt till vår huvudform , sen skall en hjälm ha "rätt storlek" , minst lika viktigt . Som jag krev i annat inlägg , jag köper hjälmar som är klassade i Europa , finns även i Thailändska MC butiker , en hjälm för 100 thbt kan knappast vara av god kvalitet

Ja, jag är tveksam till dessa billiga Thaihjälmar , passar oftast väldigt dåligt till vår huvudform , sen skall en hjälm ha "rätt storlek" , minst lika viktigt . Som jag krev i annat inlägg , jag köper hjälmar som är klassade i Europa , finns även i Thailändska MC butiker , en hjälm för 100 thbt kan knappast vara av god kvalitet
I Sverige har jag en Shoei GT Air som jag gillar. I Thailand fick jag med en hjälm då jag köpte moppen. Den är av märket Index. Jag fick ont i huvudet ovanför pannan efter en stunds körning. Köpte en annan hjälm i en MC butik i Pattaya av märket Real. Kommer inte ihåg priset nu då det var runt 2014 jag köpte den men mellan 1000 och 2000 baht tror jag. Den är tjockare i stoppningen än Index hjälmen men sitter framförallt skönt på huvudet. Den ser okej ut men absolut inte Shoei kvalite. Är det någon här som vet något om märket Real? Lutar starkt åt att jag köper en kvalitets hjälm i Europa och tar med mig till thailand.

7AA9EF00-BEAC-48CE-B6CF-8B7832EF26DC.jpeg

A8C5FCF2-3F63-4008-9F94-8747E1B51DFD.jpeg

Ett tips är att besöka de MC firmor som säljer tillex Ducati mfl , de säljer kanonfina Italienska hjälmar som är klassade och av hög kvalitet , priser mellan 6000-20000 thbt , men vad är skallen värd , många har ju ingen skalle att vara rädd om , och kör därför utan hjälm :p

Kör själv med en tysk Intergral ,kostar ca 6 tusen thbt samt en HD polishjälm , öppen med visir USA godkänd och bör vara av riktigt hög kvalitet ,runt 20 k vill jag minnas jag gav , bra med en öppen i stan då man ofta står still så känner jag , Har även en Biltema-hjälm , öppningsbar , men den har låsen pajat på , så använder inte den

Ja vad göra om man tappar hjälmen 1 meter i asfalten/betongen ? Slänger den å köper ny troligtsvis .Använder den så gör jag

Ja vad göra om man tappar hjälmen 1 meter i asfalten/betongen ? Slänger den å köper ny troligtsvis .Använder den så gör jag
Jo, det gör man nog , och då är det nog bättre att ha en som är av bättre kvalitet :)Förhoppningsvis skyddar den bättre även efter en smäll än en billig Thaihjälm

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp