Nu är det billigare än någonsin tidigare att flyga inrikes i Thailand.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Dom Thailändska flygbolagen gör ett försök att få igång resandet igen och det med kraftiga rabatter.

Billigast är Thai Smile vars billigaste biljett bara kostar 8 baht, Thai Vietjet har priser mellan 99 till 480 baht, övriga bolag har rabatter
på 30-50%.

Mvh isan lover

Hej

Dom Thailändska flygbolagen gör ett försök att få igång resandet igen och det med kraftiga rabatter.

Billigast är Thai Smile vars billigaste biljett bara kostar 8 baht, Thai Vietjet har priser mellan 99 till 480 baht, övriga bolag har rabatter
på 30-50%.

Mvh isan lover
Hoppas det blir något över till underhåll av maskinerna

Det är väl som här, flygplatsavgifter, skatter och en avgift för att betala med kort tillkommer.
Samma när man bokar med poäng.
Lite falsk marknadsföring...

Tro sjutton att de kan sälja billiga biljetter när de inte vet om planet lyfter eller är inställt, det var däför jag tog bilen till Bangkok när jag ordnade mitt nya pass för de kunde inte garantera att det blev något flyg. Det skulle inte heller bli några pengar tillbaka om resan blev inställd men en ny flygresa inom ett år.

Hej

på 30-50%.

Mvh isan lover
Hur många biljetter säljs till det priset, misstänker lockpriser för när jag kollade flyg till Phuket för några veckor sen va det rätt normala priser?
Skall kolla igen i veckan för snart är det lov.
Men annars är väl det ett normalt förfarande bland lågprisbolag att ha ett visst antal biljetter till lockpris?
Inte så låga som 8 baht men misstänker som sagt ett lockpris och inte för alla biljetter.
Jag kollade bara några dagar innan avgång.

Kollade nu DM-Phuket.
Billigaste dit dom datum jag valde 900 baht, billigaste tillbaks 2444 baht.
Tog 2 datum på måfå, finns billigare dagar.
Som ni ser.

Screenshot_20210327-223842_Chrome.jpg

Screenshot_20210327-223855_Chrome.jpg

Testade May, då såg det såhär ut.
För mig vi betala 1100 en väg när vi flög dit för par år sen när sonen skulle tävla i FOBISIA.

Screenshot_20210327-224613_Chrome.jpg

Screenshot_20210327-224603_Chrome.jpg

Hur många biljetter säljs till det priset, misstänker lockpriser för när jag kollade flyg till Phuket för några veckor sen va det rätt normala priser?
Skall kolla igen i veckan för snart är det lov.
Men annars är väl det ett normalt förfarande bland lågprisbolag att ha ett visst antal biljetter till lockpris?
Inte så låga som 8 baht men misstänker som sagt ett lockpris och inte för alla biljetter.
Jag kollade bara några dagar innan avgång.

Hej

Ja antalet riktigt billiga biljetter är säkert begränsat men chansen att resa billigt finns, men då får man nog köpa sina biljetter i god tid.

Mvh isan lover

Hej

Ja antalet riktigt billiga biljetter är säkert begränsat men chansen att resa billigt finns, men då får man nog köpa sina biljetter i god tid.

Mvh isan lover
Själva drar vi väl till Isaan under lovet annars hade jag kunnat tänkt mig en flygresa till Phuket eller Koh Samui nu.
Får se, får prata och kolla på det i veckan.
Men mormor och morfar vill väl träffa barnen och viktigt att barnen får träffa dom samt leva lite lantligt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp