Ny ide om hur lösa kostnaderna för turisternas vårdbehov

Hur var loungen (PAL) i T2, ölen tillräckligt kalla? Den har hyfsat rykte i alla fall
Du har ju nyss besökt den. ;)

Annars finns det nio till om du har tid över och väljer T1 och T3.
Nope jag har inte tillgång till loungen i T2.
Det som suger med Manila flygplats för lite lounger och spridda mellan terminalerna, den jag har tillgång till ligger i T1.
Försök inte skriva upp den skitflygplatsen nu.
Enda restaurangmat som fanns i hela T2 var micromat, jag fick äta en micrad hamburgare.
Överhörde 2 upprörda i restaurangkön en japan och en amerikan "world worst airport, this is insane" så jag är definitivt inte ensam med min åsikt.

Pengarna skulle användas för att försäkra turister och stoppa thailändska skattebetalares utgifter för turisters akutmedicinska behandling och hemskickandet av människor som dör medan de är på semester.
Ok kan du skicka en länk på det då, för det är inte vad som stod i Bangkokpost.

Pengarna skulle användas för att försäkra turister och stoppa thailändska skattebetalares utgifter för turisters akutmedicinska behandling och hemskickandet av människor som dör medan de är på semester.

Här ser det ut som att man blir försäkrad 2 gånger, för samma sak, med ett otroligt överpris...

turisters akutmedicinska behandling, om man kallar den ena för turistskatt och den andra för obligatorisk sjuk/olycksfallsförsäkring så ingår akutmedicin i båda, och båda har ett överpris om kanske 35-40 gånger mot den faktiska kostnaden, enligt dom siffror jag läst mig till, visst att det låter inte mycket med 100 b, tag då detta ggr. antal turister/besökare, ställ sedan detta i förhållandet till utgifterna, båda blir grovt överdebiterade och saltade.

Nope jag har inte tillgång till loungen i T2.
Det som suger med Manila flygplats för lite lounger och spridda mellan terminalerna, den jag har tillgång till ligger i T1.
Försök inte skriva upp den skitflygplatsen nu.
Enda restaurangmat som fanns i hela T2 var micromat, jag fick äta en micrad hamburgare.
Överhörde 2 upprörda i restaurangkön en japan och en amerikan "world worst airport, this is insane" så jag är definitivt inte ensam med min åsikt.
Jag skriver inte upp den, men vill du ha bättre upplevelse så välj ett annat alternativ än PAL eller Manila.
Går utmärkt att äta på stan innan om det inte duger. Finns massor av förstklassiga restauranger där.
Lite brist på fantasi verkar det som.

Jag skriver inte upp den, men vill du ha bättre upplevelse så välj ett annat alternativ än PAL eller Manila.
Går utmärkt att äta på stan innan om det inte duger. Finns massor av förstklassiga restauranger där.
Inte jag som bokar flyg och var ingen semestertripp kursen gick i Manila.

Inte jag som bokar flyg och var ingen semestertripp kursen gick i Manila.
Du får skaffa ett Elitecard om du inte får access från firman.
Jag får heller inte tillgång till lounge, men det är inte flygplatsens fel.

Ibland kan man köpa in sig i någon för 25-30€ om man har behov.

Du får skaffa ett Elitecard om du inte får access från firman.
Jag får heller inte tillgång till lounge, men det är inte flygplatsens fel.

Ibland kan man köpa in sig i någon för 25-30€ om man har behov.
Jag har kort men det gäller inte på alla lounger, den loungen ligger i T1, T2 har bara en lounge.
Den kan man inte betala för att få komma in.
Men lev du i din dröm, är allt du skriver upp om Filippinerna lika falskt som ditt uphausande av flygplatsen?

Det hela börjar likna sossarnas skattetaktik. Man tar mera än som behövs. Idiotiskt för i fallet med skatt så stoppar man pengarörelsen i samhället och ekonomin går ner även om statens finanser ser bra ut.
Liknar även pensionssystemet, bara staten går ut som vinnare.
Men thaifallet slutar detta att den generösa västturisten slutar att resa till Thailand och kvar blir araber, kineser, indier. Alla kända för att vara otrevliga och snåla.

Det hela börjar likna sossarnas skattetaktik. Man tar mera än som behövs. Idiotiskt för i fallet med skatt så stoppar man pengarörelsen i samhället och ekonomin går ner även om statens finanser ser bra ut.
Liknar även pensionssystemet, bara staten går ut som vinnare.
Men thaifallet slutar detta att den generösa västturisten slutar att resa till Thailand och kvar blir araber, kineser, indier. Alla kända för att vara otrevliga och snåla.
Men är vi så fattiga att vi har inte råd med en hundring tb i turistskatt när vi kommer hit till .Thailand.
Vad kostar 1 öl här i Thailand?

Thailand har redan en turistskatt som numera är inbakad i flygbiljetterna.

Vilka köer det kommer att bli på Suvvan om varje turist ska betala ytterligare 100 baht innan dom ens växlat.
Är dom smarta så gör dom som andra länder och tar ut avgiften när folk ska lämna landet.

Eller så är han van och bortskämd med att man inte behöver krångla med att leta runt efter bra mat, den finns liksom överallt på andra platser utom i Phil...

Men är vi så fattiga att vi har inte råd med en hundring tb i turistskatt när vi kommer hit till .Thailand.
Vad kostar 1 öl här i Thailand?

Haha det var inte så jag menade, men det finns en gräns.
Överfinansiering i statllg förvaltning borde vara bannlyst. För det leder bara till korruption och nya fantastiska idéer.

Det är lite som med överkänslighet i din kropp, du kan tåla mycket men blir det för mycket som du är överkänslig för, den sista droppen, slås du ut totalt.
Idag använder några finurliga människor ordet tippingpoint och det, tycker jag då, passar bra in här. Få se när det tippar över, tycks som en del affärsidgare i Pattaya redan tycker det har gjort det.

Men är vi så fattiga att vi har inte råd med en hundring tb i turistskatt när vi kommer hit till .Thailand. ?

Man har väl alltid råd med en hundring till, och en hundring till, och en hundring till, och en hundring till, och ....

Rätt som det är så blir det strået som knäckte kamelens rygg (eller "droppen som fick bägaren att rinna över", som vi sa i Sverige förr i tiden.) ;)

Man har väl alltid råd med en hundring till, och en hundring till, och en hundring till, och en hundring till, och ....

Rätt som det är så blir det strået som knäckte kamelens rygg (eller "droppen som fick bägaren att rinna över", som vi sa i Sverige förr i tiden.) ;)
Precis så. Tack

Ja det kommer att vara dyrare att resa i framtiden.
Va ska man göra stanna hemma.

Jag har kort men det gäller inte på alla lounger, den loungen ligger i T1, T2 har bara en lounge.
Den kan man inte betala för att få komma in.
Men lev du i din dröm, är allt du skriver upp om Filippinerna lika falskt som ditt uphausande av flygplatsen?
Jag har skrivit flera gånger att det är en dålig flygplats.
Har du verkligen missat det?

Men det finns inga alternativ om man ska till Manila.
Skulle vara kryssning från Hong Kong i så fall.

Men åk med Cebu Pacific så hamnar du på T3 och kan använda någon lounge och slipper micrade burgare.

Halva biljettpriser mot PAL ełler Thai dessutom.

Undras vilken försäkring som skulle gälla om man behövde vård. De flesta turister är nog försäkrade innan och Thai öppnar inte plånboken i onödan.

Tillbaka
Topp