Nyårstrafiken.

Förstår inte hur jag kan köra 400 mil på hoj i detta land under 2,5 månader utan en incident , utan att se någon allvarlig olycka ,, i ett land som är sååå djäkla farligt ,, kanske för att jag är nykter och tråkig ,, kan det vara så ;). Men förbannat kul har jag haft det , sist i Udon Thani , skrattar bara jag tänker på de sista tre dagarna där uppe :)

Hej

Ja Udon Thani är en trevlig stad att besöka, nästa vecka kommer vi dit, blir några nätter på hotell, bad i poolen och shopping för frugan innan det bär av till byn.

Skönt att du själv inte har varit inblandad i några incidenter i trafiken på dina 400 mil, men du borde väl ändå ha sett en hel del andra som har råkat illa ut längs vägarna?

Mvh isan lover

Hej

Ja Udon Thani är en trevlig stad att besöka, nästa vecka kommer vi dit, blir några nätter på hotell, bad i poolen och shopping för frugan innan det bär av till byn.

Skönt att du själv inte har varit inblandad i några incidenter i trafiken på dina 400 mil, men du borde väl ändå ha sett en hel del andra som har råkat illa ut längs vägarna?

Mvh isan lover
Jag körde upp till Mahasarakham dan före songkhran och hem igen 3dje dagen av Songkhran firandet, såg inte en olycka, men nästan alla U-turns var avspärrade den gången.
Mycket olyckor är det men många km väg.
Läste i Bangkokpost idag att flest olyckor var i Chiang Mai provinsen och flest dödsfall i Kon Kaen provinsen eller om det var tvärtom.

Jag körde upp till Mahasarakham dan före songkhran och hem igen 3dje dagen av Songkhran firandet, såg inte en olycka, men nästan alla U-turns var avspärrade den gången.
Läste i Bangkokpost idag att flest olyckor var i Chiang Mai provinsen och flest dödsfall i Kon Kaen provinsen eller om det var tvärtom.

Hej

Båda dessa brukar nog ligga ganska högt i statistiken, jag är nog också inne på att Chiang Mai brukar toppa.

Mvh isan lover

men du borde väl ändå ha sett en hel del andra som har råkat illa ut längs vägarna? :rolleyes::rolleyes::rolleyes: Vad skrev jag i inlägget , vill du jag skall ändra ??:confused:

:rolleyes:

När vi åkte hem från Krabi igår va trafiken hur lugn som helst, tog 6 tim å 10 min dörr till dörr inkl 3 stopp att köra nästan 60 mil.
Såg iofs en olycka som hänt södergående trafiken, taket va tillplattat så det såg ut som en lång motorhuv alltihop så där klarade dom sig nog inte.
Folk hade parkerat efter vägen för att stanna å kolla å fota, sjuka där Thaisen.

Vaf är det du undrar över?
Bevisligen är det mycket olyckor när så många dör i trafiken även om man inte ser dom.
Hmmm även om de inte syns så finns de där ,, det var vad du skrev , samt vad jag undrade över hur fn , detta funkar ,, Sorry Pan Pan ,, blev lite konstigt för mig att förstå sammanhanget riktigt .. :rolleyes:

När vi åkte hem från Krabi igår va trafiken hur lugn som helst, tog 6 tim å 10 min dörr till dörr inkl 3 stopp att köra nästan 60 mil.
Såg iofs en olycka som hänt södergående trafiken, taket va tillplattat så det såg ut som en lång motorhuv alltihop så där klarade dom sig nog inte.
Folk hade parkerat efter vägen för att stanna å kolla å fota, sjuka där Thaisen.
Mao , du såg en av alla olyckor , lucky you , de andra syns inte , de bara finns :oops:

Hej

Mvh isan lover
Hur fn kan man bada i poolen när det är så kallt ute.
Det är ingen värme här i mina trakter var i Udon igår kallt son fn hade jacka på mig hela tiden. Bada i poolen BRRRR @Isan Lover .:mad::xmas_smiley:

Nu rensar man bort fordon från olycksplatsen så fort det går.
Besök polisens upplag för dessa vrak så får man en annan uppfattning.
I Chaiyaphum är den mitt i stan och det är ingen vacker syn vid storhelger.

Hmmm även om de inte syns så finns de där ,, det var vad du skrev , samt vad jag undrade över hur fn , detta funkar ,, Sorry Pan Pan ,, blev lite konstigt för mig att förstå sammanhanget riktigt .. :rolleyes:
Ja, vad är det som är så svårt att förstå??
Bevisligen rapporteras det in mängder av olyckor dessa storhelger, men jag såg ingen på den vägsträcka jag körde, det betyder ju inte att det inte sker olyckor runtom i landet för jag inga såg.

Mao , du såg en av alla olyckor , lucky you , de andra syns inte , de bara finns :oops:
Så e det men har aldrig kört en så lång sträcka här förut med så lugn trafik.
E nog mest norr om Bkk som kaoset är, vi körde ju upp till Korat inför förra nyåret och det vill jag inte göra om.

Jag har inte sett någon olycka på vägarna när jag kört.
Men jag bor inte långt ifrån sjukhuset i min by. Och det är mycket ambulanser och EMS bilar körande med sirener.
Min fru känner en som jobbar hos EMS och hon postar hela tiden på sin FB som frugan brukar titta på och kolla var olyckorna har varit innan hon lägger sig.

Jag har inte sett någon olycka på vägarna när jag kört.
Men jag bor inte långt ifrån sjukhuset i min by. Och det är mycket ambulanser och EMS bilar körande med sirener.
Min fru känner en som jobbar hos EMS och hon postar hela tiden på sin FB som frugan brukar titta på och kolla var olyckorna har varit innan hon lägger sig.
Ja du om någon borde ha koll på det, är det 300 m till sjukhuset? Praktiskt om du lider av frostskador i kylan. ;) :D :xmas_smiley:

Hur fn kan man bada i poolen när det är så kallt ute.
Det är ingen värme här i mina trakter var i Udon igår kallt son fn hade jacka på mig hela tiden. Bada i poolen BRRRR @Isan Lover .:mad::xmas_smiley:

Hej

Ja det kan man ju undra, men här på västkusten har vi ju runt nollan just nu och den sista gången jsg badade i sjön var det ca 10-12 grader, så för mig och lilleman blir en temperatur på 25-30 grader i luften och dryga 20 i poolen rena njutningen.

Men efter några veckors arbete på farmen och en acklimatisering till klimatet där nere så blir läget annorlunda, då får det allt bli varmare innan man njuter av att bada i en pool.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp