Obligatorisk försäkring. Nu är det taget

Javisst de gillar säkert de lite burdusa som grabbar tag i dem ,går hem och sätter på dem samt sen ber dem fara och flyga när lusten är borta ,, Nä Khuntan ,du snackar skit påstår jag ,trots att de är bartjejer så klassas en sån kund som en sopa , men det har han uppebarligen inte koll på själv ;)55
Iofs så är det skillnad på en tjej och en annan , men du kanke har erfarenhet av de som gillar detta .Finns tjejer som inte går ens med okända kunder , finns även tjejer på barer som inte går alls med kunder ,, Varför ?? ja vet man inte detta så vet man inget alls ,, Kan någon tala om anledningen till detta ,, Intressant ?? Men nu är vi riktigt OT 55555:):):)
Och jag som inte ens varit på en gogo bar:rolleyes:nu blir det struten på efter den bekännelsen:oops:
Men å andra sidan räcker det att läsa här, så slutar jag snabbt skämmas för min okunskap i ämnet;):)

Nu tycker jag att man hoppar över alt som inte handlar om försäkring, det är mycket viktigare än löner för thai samt brudar i barerna.

Tråden behövs rensas så man hittar vad tråden skall handla om.
Håller med dig, ber om ursäkt för ot. Rensar detta i eftermiddag när jag kommer hem.

Att sitta i en bar och snacka med tjejerna är nog något de ogillar mest vem fan vill han någon snacke idiot som större när man jobbar.
Det brudarn gillar är när man kliver in i baren tar ett resolut tag i två tjejer frågar vad de vill ha och säger till dem jag tre dubblar det för den av er som gör att jag kommer. Mycket snack om hur tjejer i baren har det från killar som knappt varit där och än mindere betalat dem så de är riktigt nöjda.
Sorry men bara dårar gör så, såna som förstör för oss andra.
Skämma bort dom är det dummaste man kan göra. Räcker väl gott att dom får en eller två ladydrinks, lätta pengar och bra timpeng för dom.

Nu tycker jag att man hoppar över alt som inte handlar om försäkring, det är mycket viktigare än löner för thai samt brudar i barerna.

Tråden behövs rensas så man hittar vad tråden skall handla om.
Finns väl inget viktigare än brudar :eek:

Hej

Nästan alla jobb som erbjuds outbildade och fattiga människor i Thailand har i princip några saker gemensamt, antingen att dom är fysiskt tunga, hälsofarliga, riskfyllda och dåligt betalda, dessutom jobbas det ofta 6-7 dagar i veckan + övertid, dom har dessutom väldigt sällan ledigt mer än en vecka vid nyår och songkran, så ser det tyvärr oftast ut.

En sak jag själv tycker är lite märklig är att arbetsgivarna ofta ställer ganska höga krav på utbildning vid relativt enkla och okomplicerade jobb typ i varuhus och butikskedjor, ofta tar man in högutbildade ungdomar i jobb som skulle klaras av dom med bara grundskola bakom sig.

Att bilda familj och kunna försörja barn o.s.v är knappast möjligt om man vill leva ett npgot så när drägligt liv med dom löner och jobb som erbjuds, ofta tvingas unga par överge sina barn som lämnas hos far eller morföräldrar, det går ganska ofta inte att kombinera arbete med att ta hand om barnen, det finns helt enkelt inte tid till detta när man jobbar långa dagar hela veckan.

Råkar någon i familjen ut för sjukdom, arbetsskada eller en olycka så rasar allt samman, lite samma sak vid en skilsmässa, inte ens något grundläggande skydd finns när sådant inträffar, dom som drabbas hårdast är som vanligt frun och barnen.

Mvh isan lover
Så om man jobbar som servitris och får 100-200 baht i dricks varje dag utöver 300 i grundlön så har man ett tungt, hälsofarligt, riskfyllt och dåligt betalt jobb?

I din bubbla IL;) , inte i verklighetens Thailand , finns väääldigt många undantag för vad du påstår , men vet ju att det inte funkar att diskutera med folk som har din tro ... Min styvdotter samt hennes kille har väldigt mycket ledigt , jobbar på en stor fabrik i Leam Chabang , typiskt den fabriksarbetaren du skriver om . Försäkrade fullt ut under arbetstid , mycket bra villkor , som sagt 12 k i grundlön , bägge jobbar och ligger ofta tillsammans på 30k i månaden , inte alls dåligt , men är man en lat djäkel då skiter det sig ... Och det är väl dem du vurmar för antar jag

Hej

Startade nyss en tråd där ämnet är att en undersökning visar att anställda i Thailand tillhör dom länder i världen som har minst ledighet, kul att dina släktingar har haft tur och hittat en arbetsgivare som avviker ifrån normen i Thailand när det gäller ledighet.

Mvh isan lover

Så om man jobbar som servitris och får 100-200 baht i dricks varje dag utöver 300 i grundlön så har man ett tungt, hälsofarligt, riskfyllt och dåligt betalt jobb?

Hej

Dricks ska man nog inte ta för givet och räkna som lön, det är ungefär som att räkna in ö-tid, ob-tillägg och andra ej fast inkomster och ersättningar som lön, dessa varierar ju över tid och kan helt utebli.

Själv tycker jag att dom ständigt återkommande diskussionerna om hur bra Thailändarna tjänar, hur lätt dom kan hitta bra jobb o.s.v om dom inte är lata är lite märkliga, det är kanske lätt att tycka att jobb till löner som man själv aldrig ens skulle fundera på att ta eller försöka försörja en familj på skulle passa andra väl.

Mvh isan lover

Hej

Dricks ska man nog inte ta för givet och räkna som lön, det är ungefär som att räkna in ö-tid, ob-tillägg och andra ej fast inkomster och ersättningar som lön, dessa varierar ju över tid och kan helt utebli.

Själv tycker jag att dom ständigt återkommande diskussionerna om hur bra Thailändarna tjänar, hur lätt dom kan hitta bra jobb o.s.v om dom inte är lata är lite märkliga, det är kanske lätt att tycka att jobb till löner som man själv aldrig ens skulle fundera på att ta eller försöka försörja en familj på skulle passa andra väl.

Mvh isan lover
Hur hög är arbetslösheten här?

Sorry men bara dårar gör så, såna som förstör för oss andra.
Skämma bort dom är det dummaste man kan göra. Räcker väl gott att dom får en eller två ladydrinks, lätta pengar och bra timpeng för dom.

Jag håller inte med dig men förstår vad du menar jag sabbar marknaden.
Tyvärr är jag för ung de tar mig aldrig på allvar om jag inte är handfast de dömmer mig som en dum tror romantiker. Vill få dem införstådda med att det handlar om pengar och jag är villig att hitta deras nivå för att få en perfekt stund.
Men det kan inte vara roligt för tjejerna när det sitter någon snål moral gubbe i baren som tror att det handlar om kärlek och främst om drömmar om romans.
När klockan klämtar för dem så naturligtvis letar dom efter den sista idioten och beklagar sig för och låter honom försörja henne och familjen tills han dör.
Men sexet hon aldrig glömmer och har barn med han som var handfast och var bestämd och alla kvinnors dröm är vad som gjort livet i baren värt varje år.

Hej

Ännu en artikel i ämnet, här påstår man att flera missuppfattningar har spridits i media.

Health Insurance and Expats - Pattaya Mail

Mvh isan lover
Missuppfattningar verkar ligga i att personer inte förstår att förnya visum inte har något alls att göra med extension of stay.
Hänger bland annat ihop med att folk felajtigt säger att de har visa eller förnyar visum när de egentligen sökt extension of stay.
Som jag nämnt tidigare är det två helt olika regelverk. Det är som att i sverige säga att de förlänger eller förnyar ett visum. Fel helt enkelt. Två olika lagrum där också.
Än så länge har extension of stay inte nämnts en enda gång.

Näää , det står även att de som ingen försäkring +70 kan få kan få krav att ha större krav på bankmedel UTÖVER de 400k

Jaha??? och vad var det jag skrev??

Med vad som ansvariga skriver så torde saken vara klar, försäkringen/pengarna ska täcka upp för sjukvården, och ska gälla för 400", och just 400" är vad som ska finnas året om på banken när det gäller longstayers, med vissa få undantag...

Hur stor text vill Du ha? undrar om röd färg blir bra?

Ingen har väl så mycket ledighet som Isaans risarbetare.

Hej

Att säsongsarbetare har obetald ledighet periodvis är sant, men den undersökning som påvisade att Thailändare tillhörde dom länder i världen där anställda har minst semester (ledighet) i världen avsåg nog anställda på företag och inte småbönder som jobbar på egen mark.

Mvh isan lover

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
1 K
A
H
Svar
6
Visningar