Om ni vill bli rika

Det var en stor dipp för 2 veckor sen för server som blev hackad.
Kommer inte ihåg var det var om det var i Japan.
Bitcoinen rasade med 1500 dollar men kom upp sig igen runt den 12-14 November.

Penningtvättlagen, Nordea Bank har varit på mig och begärt redovisning när det gäller en av mina föreningar, jag har svarat banken att några protokoll finns inte på kartan att jag lämnar ut, bla. så begär dom att få ta del av medlemsregistret, banken har svarat att då blir det restriktioner, har inte sett några restriktioner, banken hänvisar till myndigheterna, och jag vill i första hand se vad banken går på i myndighetsbeslutet, har ännu inte fått några handlingar. Om det kommer en förfrågan från myndigheterna så avvecklar jag föreningen och startar en ny, tråkigt att säga, men handlingarna förstördes i stormen Ylva, och datorn blev hackad och allt på datorn försvann, poff.

Nu till Bitcoin, min uppfattning är att bc är inget annat än världens största pyramidspel, och jag väntar på att myndigheterna i olika länder vill ha sin del av kakan, skatt och avgifter, och frågan till olika innehavare av bc, som kommer att få frågan, dom här antal bc, hur har Du finanserat dessa? och då kan myndigheten anse att pengarna inte kommer ifrån en seriös verksamhet, kommer Kronofogden att kunna beslagta dessa? absolut säger Ubon, bevisa att dessa är seriösa eller Staten konfiskerar. Jag läste om en person som för sju år sedan köpte för 100 us dollar, glömde bort dessa, (reklam?) och värdet efter 7 år skulle vara 140 miljoner dollar, min fråga är, kan denna person gå till banken med sina bc och säga, jag vill växla in dessa mot kontanter? Framtiden ger svaret....

Nu till Bitcoin, min uppfattning är att bc är inget annat än världens största pyramidspel, och jag väntar på att myndigheterna i olika länder vill ha sin del av kakan, skatt och avgifter, och frågan till olika innehavare av bc, som kommer att få frågan, dom här antal bc, hur har Du finanserat dessa? och då kan myndigheten anse att pengarna inte kommer ifrån en seriös verksamhet, kommer Kronofogden att kunna beslagta dessa? absolut säger Ubon, bevisa att dessa är seriösa eller Staten konfiskerar. Jag läste om en person som för sju år sedan köpte för 100 us dollar, glömde bort dessa, (reklam?) och värdet efter 7 år skulle vara 140 miljoner dollar, min fråga är, kan denna person gå till banken med sina bc och säga, jag vill växla in dessa mot kontanter? Framtiden ger svaret....
Varför gå till banken för att sälja dem?

Ja men då skulle man gjort det för 7 år sen eller ha en jäkla massa cash att investera nu.
För inte skulle jag bli rik för att jag köpte 1-5 bitcoin.
Det vet man aldrig för man har köpt. Hur blir det om 5år. Kanske dina 1-5 bitcoins skulle vara värda mycket eller (lite) det gäller med alla investeringar man vet inte hur det går. Ibland måste man voga, men aldrig mer än man villig att förlora:cool:

Varför gå till banken för att sälja dem?

Skiter å skriver, totalt meningslöst, jag ställde frågan, kan Du växla in dessa på banken? detta är de ljusskyggas bank, varför gömma bc om man har rent mjöl i påsen? läs vad jag skrev innan Du svarar....

Senast redigerad av en moderator:
Skiter å skriver, totalt meningslöst, jag ställde frågan, kan Du växla in dessa på banken? detta är de ljusskyggas bank, varför gömma bc om man har rent mjöl i påsen? läs vad jag skrev innan Du svarar....
Men varför ska man blanda in banken oavsett om man är ljusskygg eller inte?

Läste frågan och frågade dig varför du skulle växla in dem på en bank. En svensk bank hanterar mig veterligen inte rena bitcoins.

Sen skrev du att Kronofogden skulle kunna lägga beslag på dessa. Det stämmer, om de kan identifiera dem, hände ju i höstas.

Såzzarna är ju rätt förutsägbara, och den som tvivlar på att de helst skulle vilja ha 100% skatt och ge oss bidrag istället - mot att vi röstar på dem - måste var en del av det där sovande folket som Reinfeldt skrev om.

Nu jobbar man vidare, med de små stegens tyranni, och skall ni ha några vinster på Btc vid en flytt till Thailand kanske det är bäst att göra sina placeringar långt bort.

https://samnytt.se/utflyttningsskatt-nytt-forslag-for-att-forhindra-skatteplanering/

Tillbaka
Topp