Om ni vill bli rika

Om ni vill bli rika. Som tråden handlar om. Då ska jag ge ett exempel, som "kan" gå hem. Tänk inte negativt för det hjälper dig inte i affärer som du gör, eller annat i livet. För visst är det väl så att du och jag, vill ha det bästa till våra nära och kära.
Sen att man sitter och är förbannad på politikerna,, ja det blir ju bara så tragiskt, för det hjälper inte oss heller.
Nej. Livet är som en match,, ibland vinner vi, någon gång förlorar vi, och då är det bara bryta ihop och komma igen.:)

Eller så här
1779201fe1c74166f54b13d9ec699f96.jpg

För visst är det väl så att du och jag, vill ha det bästa till våra nära och kära.

Livet är som en match

Och vi hjälper våra nära och kära bäst genom att låta såzzarna förvalta våra medel? :confused:

Att tvingas spela ett riggat spel, där reglerna går ut på att du skall förlora, är inte min uppfattning om vad en "match" skall vara.

Och vi hjälper våra nära och kära bäst genom att låta såzzarna förvalta våra medel? :confused:

Att tvingas spela ett riggat spel, där reglerna går ut på att du skall förlora, är inte min uppfattning om vad en "match" skall vara.
Kommer inte att kommentera politikerna:thumbsdown:,, de flesta här vet vad jag tycker om dom:eek:,. Men om du känner dig orättvist behandlad i matchen,;) finns ju andra medel att ta till,, kanske emigrera till ett "bättre" land, som våra förfäder gjorde:thumbsup:, när marken de levde av inget gav. Annars kan du ju alltid ge domaren stryk;),, men då blir det matchstraff, och förmodligen en förlorad match.:p

Jag såg en bitcoin kostade 2 US$ för fyra år sedan ... hade man då slagit på stort och köpt 500 för 1000 dollar så hade man idag varit god för drygt 5 miljoner dollar ... det hade varit något ....

Troligen hade man sålt av dessa långt tidigare så man skulle väl glömt bort dem och bara av en slump hittat dem ...

Jag såg en bitcoin kostade 2 US$ för fyra år sedan ... hade man då slagit på stort och köpt 500 för 1000 dollar så hade man idag varit god för drygt 5 miljoner dollar ... det hade varit något ....

Troligen hade man sålt av dessa långt tidigare så man skulle väl glömt bort dem och bara av en slump hittat dem ...
Ja tänk om man haft en kristallkula;)

Senast redigerad av en moderator:

Utav dom som köpt tidigt är det knappast nån som inte sålt för länge sen.

Här var det en ganska kritisk analys - kortfattad och lättläst - av Btc:

https://www.mises.se/2017/12/02/bitcoin-betalningsmedel-och-pengars-kvalitet/

"Sammanfattningsvis: konkurrensen inom penningvärlden som bitcoin symboliserar är välkommen, och kanske kommer problemen identifierade här att lösas så småningom. Tills dess är bitcoins möjlighet att bli ett seriöst betalningsmedel förhållandevis låg – och oavsett hur mycket vi avskyr fiatvalutor betjänar de fortfarande konsumenter mycket bättre än bitcoin gör."

Jag tror att det som drivit upp BC kursen är att gemene man, dvs Svenssons utan direkt kunskap världen över har börjat köpa bc för att "inte missa tåget".
Men vari ligger eg värdet i BC?
Enda syftet med en valuta är ju att fungera som betalningsmedel och där är det ju högst tveksamt om det kommer att lyckas med BC.
Så utöver att vara en hip grej att äga, vari ligger värdet i en BC?

Nej jag blir mer och mer övertygad om att inte hoppa på det här tåget, det kan visa sig bli extremt dyrbart för många och när det väl sker så kommer det gå fort som attan.

Då kan man handla en MC för 0,58BC med en överföring till butiken och slippa växeln.
Om butiken tar emot Bitcoin. Annars i Thailand om du köper på https://bitcoin.co.th/en/ så kan du ta ut i baht på Kasikorn och Khrungthai tror jag det var på deras ATM.
Kan även föra över till ditt Thaikonto direkt mellan Bitcoin kontot på den sidan.
Registrerade och öppnade ett konto för att se hur det såg ut, tänkte köpt först men la ner det och köpte aktier istället.

Om butiken tar emot Bitcoin. Annars i Thailand om du köper på https://bitcoin.co.th/en/ så kan du ta ut i baht på Kasikorn och Khrungthai tror jag det var på deras ATM.
Kan även föra över till ditt Thaikonto direkt mellan Bitcoin kontot på den sidan.
Registrerade och öppnade ett konto för att se hur det såg ut, tänkte köpt först men la ner det och köpte aktier istället.
För omständigt, det får bli cash som är brukligt för min generation.

För omständigt, det får bli cash som är brukligt för min generation.
Ja tyvvär börjar ju det bli problematiskt i Sverige.
Fick jag ju erfara när jag skulle söka Visum på Thai ambassaden och det var ju nästan omöjligt att få ut kontanter.
Hade unionpay card, fungerade inte i Sverige (Stackars turister som kommer till Sverige och inte vet det)
Tänkte jag kunde ta ut kontanter på mitt VISA kreditkort på banken, gick inte finns inga banker i Göteborg som hantera kontanter.
Ta ut på mina kasikorn kort gick inte för dom hade infört skimmingskydd så man måste anmäla innan vilket land man skall till.

Som tur var hade jag ett litet arv som hade gått in på mitt swedbank konto annars hade jag inte hunnit med min visum ansökan i tid och polarna jobbade ju så han inte låna där innan ambassaden stängde jag var lite under tidspress.

Ambassaden tog ju bara emot kontanter så kortbetalning var inget alternativ.

Med det Bitcoin kontot så är det ju väldigt enkelt, du loggar in, väljer sell och får en sifferkod så är det bara för dig att gå till ATM här i Thailand slå in koden inom 24 timmar och få dina pengar.

Här nere använder jag oftast kontanter men när det erbjudanden där du kan spara in flera 1000 baht genom att betala med kredikortet då betalar jag med det.

Bankerna försöker ju få folk till att börja med kortbetalning här nere.

Gick in på köpcenter i Bangkok för ett tag sen, satt stor tavla innan som visade dom olika rabatterna från olika bankerna om man betalade med kort.
Olika rabatt för olika banker men gällde i alla butiker i varuhuset allt från 10%-25% beroende på kort.
När vi gick på Joe Labero Tiffanys så 30% rabatt per biljett om man betalade med kreditkort från Thaibank..

Hittar sådana rabatter överallt., köpte barnvagnen 30% 1 card och sen 11% on top för att jag betala med kasikorn kort.

Ja tyvvär börjar ju det bli problematiskt i Sverige.
Fick jag ju erfara när jag skulle söka Visum på Thai ambassaden och det var ju nästan omöjligt att få ut kontanter.
Hade unionpay card, fungerade inte i Sverige (Stackars turister som kommer till Sverige och inte vet det)
Tänkte jag kunde ta ut kontanter på mitt VISA kreditkort på banken, gick inte finns inga banker i Göteborg som hantera kontanter.
Ta ut på mina kasikorn kort gick inte för dom hade infört skimmingskydd så man måste anmäla innan vilket land man skall till.

Som tur var hade jag ett litet arv som hade gått in på mitt swedbank konto annars hade jag inte hunnit med min visum ansökan i tid och polarna jobbade ju så han inte låna där innan ambassaden stängde jag var lite under tidspress.

Ambassaden tog ju bara emot kontanter så kortbetalning var inget alternativ.

Med det Bitcoin kontot så är det ju väldigt enkelt, du loggar in, väljer sell och får en sifferkod så är det bara för dig att gå till ATM här i Thailand slå in koden inom 24 timmar och få dina pengar.
På växlingskontor kan du väl ta ut kontanter med kort ...

På växlingskontor kan du väl ta ut kontanter med kort ...
Japp men fungerade inte med debit card.

Och en idiot i kassan på forex, jag förklarade för henne att mitt kreditkort ifrån Kasikorn så gäller legitimation och signatur.
Hade hon aldrig hört talas om, har jag ingen kod så funkar det inte.
Hon vägrade ens att försöka, fungerat problemfritt runtom i Europa för mig men inte med den envetna kärringen, hon ville inte ens testa att dra kortet.
Jag var som sagt var under tidspress hade precis landat och hade 2 timmar på mig, och bråkade med henne en liten stund men var meningslöst så ja stressade vidare.

Tillbaka
Topp