Om ni vill bli rika

Vi tvingades sälja av alla våra aktier då vi inte får förnya BankID. Därmed kom vi undan vi fallet...

fall.jpg

Men även Doctor of Pump & Dump tror på Bitcoin om man köper på rätt tillfällen. Han har blivit rik på Bitcoin och tror på Bitcoin långsiktigt vilket jag själv gör fastän jag har noll.

Men även Doctor of Pump & Dump tror på Bitcoin om man köper på rätt tillfällen. Han har blivit rik på Bitcoin och tror på Bitcoin långsiktigt vilket jag själv gör fastän jag har noll.
Sådana youtubers orkar jag aldrig kolla på, jag läser om det och tror på en ökning.
Tog 2 universitetskurser online om krypto under pandemin samt hållt på med mining så har lite humm om vad krypto är iaf.
Även dom stora investeringsbankerna tror ju på det och världens största investesteringsbank Blackrock har ju lämnat in ansökan om att få starta bitcoin ETF.
Man behöver inte gå all in men även på Avanza läste jag en gång att kan vara bra med ca 10% krypto i portföljen.
Jag har inga Bitcoin men en del Ada som jag fyllt på en del under året när var på 0,2xx och Sol som jag köpte för ett år sen på ca 14 usd nu står dom i 55usd.
Men nu har jag köpt klart och nu får det stå, får bra ränta på mina krypto så dom förökar sig själva.
2 stora saker nästa år produktionen av bitcoin halveras i April och flera ETF kanske kommer igång så folk får lättare tillgång.
Håller nu efter skrivit in mig i Sverige igen på och bygga mig en svensk aktieportfölj så då går månadssparandet på det.

Man kan ju tycka att det enklaste vore att omedelbart ta bort den där 1% man lade till, för att säkerställa några skatteintäkter, när räntan gick ner till noll. :rolleyes:
Ja, men tyvärr sitter det där rätt hårt på bägge sidor, både de som införde skiten o de som styr nu.

Hoppas på ett uppvaknande men nja..

Det ser faktiskt rätt så lovandes ut nu med spotpriset på guld har under rätt lång tid gått upp och ner utan att bryta ut ordentligt vilket ger rätt så goda förutsättningar för att guldpriset eventuellt nu kan ta ett språng uppåt igen. Exponerar mig dock inte för gruvaktier eller trading med hävstångar (leverage) då jag bedömer risken är för stor för det läge jag befinner mig nära pension utan jag har guld som en del av mitt långsiktiga sparande för pension och som en motvikt till annat då guld ofta går upp när nästan allt annat går ned. Teknisk analys är dock bara ett verktyg för att försöka bedöma (gissa) om sannolikheten för en uppgång är större eller mindre än en nedgång. Men man vet ju aldrig…Guld SEK och THB har dock haft en betydligt bättre utveckling än jämfört mot USD som ju är standarden som spotpriset i Troy Ounces sätts mot. Den som lever får se och oroar mig inte för lite prisnedgångar utan det är så marknader fungerar även om den ör rätt så mycket manipulerad...

Sverige befinner sig i en recession.

Ekonomi minskar för andra kvartalet i rad, enligt SCB.

– Nedgången i ekonomin var bred, säger Jessica Engdahl, sektionschef hos SCB.

Och än en gång påminns vi om att svepningen har inga fickor. :rolleyes:

R.I.P

Charlie Munger, 1924-2023​

Det är en sak att bli förmögen. En helt annan att bli det med stil.
Beskedet att Charlie Munger avlidit är en sorglig påminnelse om att en epok ofrånkomligen är på väg mot sitt slut.

Och än en gång påminns vi om att svepningen har inga fickor. :rolleyes:

R.I.P

Charlie Munger, 1924-2023​

Det är en sak att bli förmögen. En helt annan att bli det med stil.
Beskedet att Charlie Munger avlidit är en sorglig påminnelse om att en epok ofrånkomligen är på väg mot sitt slut.
Epoken då man dissade alla nymodigheter

Tillbaka
Topp