Om ni vill bli rika

Det gäller att vara observant på att man genom att välja ”optimerade tidsperioder” för det man vill bevisa är bra kan bli vilseledd för nästan vad som helst. Genom att ”trixa lite” så kan man dock göra ännu lite bättre missvisande som syns i exemplet som följer ;-)

IMG_6233.png
Om⁰ du vill kan jag visa hur handlar och satsar i guld i Thailan utan avgift.
Själv tycker jag bara och vet och korkat sätta i guld

Enda guldet visar nu är kronfallet.
Guld har inte gått upp ens än dollar utan visar bara på tapp av valuta.
Du betatalar exakt grm guld för mark och hus som för 10år sen.
Skillnaden är att sek rasat det betyder inte gått upp.

Om⁰ du vill kan jag visa hur handlar och satsar i guld i Thailan utan avgift.
Själv tycker jag bara och vet och korkat sätta i guld

Ja det är alltid intressant men vet inte var jag skulle göra av guldet i Thailand om det är fysiskt Thaiguld a 23 karat (96.5% renhet) för jag vill inte förvara sådant i vårt hem med tanke på stöldrisk mm! Jag har heller inte guld i mitt hem i Sverige av samma skäl!

Jag har guld och silver i ett valv genom Bullion Vault och det går jättefort att köpa och sälja och få pengarna (har valt EURO då det går göra SEPA transaktioner med detta) först till Lloyds kontot där jag handlar från och säljer till. Till Bullion Vaults / Lloyds kontot är sedan ett bankkonto i Sverige knutet till som är det enda kontot som transaktioner kan gå till och från av säkerhetsskäl och det är krav att det måste vara så. Det går snabbt att omsätta guld och silver till pengar på banken och det är så jag vill ha det. Om jag gör en transaktion på morgonen så är pengarna på mitt bankkonto i Sverige samma dag på eftermiddagen.

Upprepar att jag har en blandning av olika saker i min portfölj där guld och silver (det senare lite mera spekulativt) är en del av en helhet med en för närvarande tämligen defensiv strategi där det är viktigare att inte förlora mycket än att försöka göra klipp och vinna mycket (eller förlora mycket och snabbt). Jag håller inte heller på med trading eller någon form av investeringar med hävstångar (leverage).

Ja det är alltid intressant men vet inte var jag skulle göra av guldet i Thailand om det är fysiskt Thaiguld a 23 karat (96.5% renhet) för jag vill inte förvara sådant i vårt hem med tanke på stöldrisk mm! Jag har heller inte guld i mitt hem i Sverige av samma skäl!

Jag har guld och silver i ett valv genom Bullion Vault och det går jättefort att köpa och sälja och få pengarna (har valt EURO då det går göra SEPA transaktioner med detta) först till Lloyds kontot där jag handlar från och säljer till. Till Bullion Vaults / Lloyds kontot är sedan ett bankkonto i Sverige knutet till som är det enda kontot som transaktioner kan gå till och från av säkerhetsskäl och det är krav att det måste vara så. Det går snabbt att omsätta guld och silver till pengar på banken och det är så jag vill ha det. Om jag gör en transaktion på morgonen så är pengarna på mitt bankkonto i Sverige samma dag på eftermiddagen.

Upprepar att jag har en blandning av olika saker i min portfölj där guld och silver (det senare lite mera spekulativt) är en del av en helhet med en för närvarande tämligen defensiv strategi där det är viktigare att inte förlora mycket än att försöka göra klipp och vinna mycket (eller förlora mycket och snabbt). Jag håller inte heller på med trading eller någon form av investeringar med hävstångar (leverage).
SJälv har jag köpt ett brandsäkert kassaskåp.
har dock noll guld idag men ligger några krypto hard ware där.

SJälv har jag köpt ett brandsäkert kassaskåp.
har dock noll guld idag men ligger några krypto hard ware där.
Jo har ett sådant också men den som lyckas med att bryta upp detta blir nog grundligt besviken då det är mest viktiga papper som förvaras i detta.

Frugan sa you now u look little bit crazy everyone is scare.
Skit samma jag har mina avbetalningar på app så ärligt skite i vilket.
Som jag skrev minimerar min thai och skojar inte.

Sen är det upp till er försöka råna, jag är upp för fighten.
Jag jag kommer då inte göra något försök ha ha och är lite för ”obalanserad” för att ge mig in på några fighter då det kan lätt bli så här utan påverkan av några rusmedel 555

IMG_6240.png

Trappor nedför är utmaningar om det inte finns något räcke att hålla sig i och ser inte fram mot ishalkan då jag lätt drattar omkull…Skulle helst vilja vara i Thailand nu och över hela vintern och det vill min snart blivande fru också.

Jag jag kommer då inte göra något försök ha ha och är lite för ”obalanserad” för att ge mig in på några fighter då det kan lätt bli så här utan påverkan av några rusmedel 555

IMG_6240.png
Jag ligger tungt på crypto och 10 håll

IMG_6240.png
FIght grejjen hoppas jag du förstod, skojade.

Jag ligger tungt på crypto och 10 håll

FIght grejjen hoppas jag du förstod, skojade.
Självklart förstod jag det ha ha…Jag har så att säga en sjuk humor bokstavligen 555

Ändrade mitt nick också bara för två dagar sedan då det så att säga inte blir något mera ”travelling on the seas” för mig till ett mera passande nick med min sjuka humor.

Enda guldet visar nu är kronfallet.
Guld har inte gått upp ens än dollar utan visar bara på tapp av valuta.
Du betatalar exakt grm guld för mark och hus som för 10år sen.
Skillnaden är att sek rasat det betyder inte gått upp.
Köpte guld för 10 år sedan för 20.000 per baht. Nu ligger det på 32000 ?

Jämför inte mot SEK för det är bananrepublikvaluta

Självklart förstod jag det ha ha…Jag har så att säga en sjuk humor bokstavligen 555

Ändrade mitt nick också bara för två dagar sedan då det så att säga inte blir något mera ”travelling on the seas” för mig till ett mera passande nick med min sjuka humor.
Du känns ju igen men vill du röra på dig så har jag några promenadstråk

Senast ändrad:
Köpte guld för 10 år sedan för 20.000 per baht. Nu ligger det på 32000 ?

Jämför inte mot SEK för det är bananrepublikvaluta
Ungefär 34000 baht hos guldhandlarna 1 november såg jag på JBK.ltd tråd om guldpris här på TS. Thaiguld är väldigt likvidelt i Thailand och inte stor skillnad mellan att köpa och sälja så det är väldigt intressant. Men finns det något nästan idiotsäkert sätt att förvara guld i Thailand? I Singapore finns det men nu var det ju frågan om att förvara Thailguld i Thailand utanför sitt hem.

Ungefär 34000 baht hos guldhandlarna 1 november såg jag på JBK.ltd tråd om guldpris här på TS. Thaiguld är väldigt likvidelt i Thailand och inte stor skillnad mellan att köpa och sälja så det är väldigt intressant. Men finns det något nästan idiotsäkert sätt att förvara guld i Thailand? I Singapore finns det men nu var det ju frågan om att förvara Thailguld i Thailand utanför sitt hem.
Ingen aning. Har ett bra kassaskåp. Man bör nog helst ha vakthund, vapen och säkerhetsrum antar jag. Därför har vi planer på att köpa fastigheter istället

Tillbaka
Topp