PanPan
Forumveteran
Ja så man får chansa lite.Problemet är att när vi vanliga människor får veta något så är insiderfolket 10 steg före
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja så man får chansa lite.Problemet är att när vi vanliga människor får veta något så är insiderfolket 10 steg före
Om du gillar att få utdelning varje månad, kolla på aktien "2020 bulkers" 15% direktavkastning.Kollat lite aktier och lagt till på bevakningslistan.
Har jag nåt att gå igenom när jag kommer ombord och välja ut runt 8 st.
Kanske lägga till nån aktie inom sjöfart, såg att många norska rederier som gav hög avkastning.
Ja så gör nog ”proffsen” också. Mycket känsla i detta förmodar jag.Ja så man får chansa lite.
Ja så man får chansa lite.
Ja så gör nog ”proffsen” också. Mycket känsla i detta förmodar jag.
Jag handlade aktier många gånger förra året på folks rädsla.Så är det.
Ibland fungerar ens teori, men om det var teorin som fungerade eller om det var något annat som skapade en uppgång vet man inte helt säkert.
Jag handlade aktier många gånger förra året på folks rädsla.
När nåt går kraftigt ner brukar folk panika och nedgången blir överdriven.
Så jag köpte flera gånger och sen sålde dagen efter när stabiliserat sig och återhämtat sig till nivån över paniknivån.
Sen kollade jag på PE, det sa Magunnar att en av dom viktigaste faktorerna att ha koll på. Också kollade jag vad olika investeringsföretag satt för riktkurs.
Sen tänkte jag lite själv också följde finansnyheter.
Nu sålde jag av för tycker uppgången vart överdriven det sista och folk köper på Trump hypen och många som aldrig handlat med aktier har hoppat på.
Har jag ju märkt ombord, flera som öppnade krypto och börskonto och skulle börja handla aktier pga Trump.
Det är väl nu den sista högen hoppar in, dom som köper på toppen och blir förlorarna för dom är noob och kommer paniksälja om börsen kraschar.
Ja som tex Ericsson rasade 12,7% i Fredags, får vi se i veckan.Det är även min känsla.
De flesta toppar och dalar är överreaktioner och stabiliseras efter en stund.
Men det blir fort att man måste hålla på med day trade och till slut så blir det en form av heltidsjobb, vilket egentligen är något man i grunden försökte att undvika.
Jag har alldeles för mycket med att hålla koll på allt annat för att ha tid att vara aktiv på börsen eller annat.
Ja som tex Ericsson rasade 12,7% i Fredags, får vi se i veckan.
Ja så gör nog ”proffsen” också. Mycket känsla i detta förmodar jag.
Det är svårt att publicera innan marknadens utfall, dock har jag ofta skrivit vad jag köpt när jag köpt.Det enda man vet säkert, är att valda delar oavsett marknadens utfall alltid kommer publiceras här med skärmbilder i efterskott om hur otroligt bra det gått. Väldigt underhållande.
Är det jobbigt med andras framgång?Det enda man vet säkert, är att valda delar oavsett marknadens utfall alltid kommer publiceras här med skärmbilder i efterskott om hur otroligt bra det gått. Väldigt underhållande.
Är det jobbigt med andras framgång?