Om ni vill bli rika

Jag blir ofta förvirrad när det skrivs om pensionsreglerna. Dock, nästa månad får man väl se vad som gäller. Jag får verkligen hoppas att det nedan stämmer och att man kanske klarar sig via ett "undantag".
-------------------
Skatten – ett extra år att vänta
För många blir även skatten en stor förändring. Den lägre skatten på pensionsinkomster kopplas nu till riktåldern och höjs från 66 till 67 år. Men “eftersom åldersgränsen skall vara uppnådd vid årets ingång ges den lägre skatten i fortsättningen först från och med januari det år personen fyller 68 år”, skriver Rundkvist.

“För den som är född 1960 och senare väntar lägre skatt på både lön och pension från det år man fyller 68 år, ett år senare än dagens regler. Man skall alltså redan ha uppnått riktåldern för att omfattas av den lägre skatten”, har Dan Adolphson-Björck, pensionsexpert på minPension, tidigare berättat för PS.

Ett undantag görs dock för personer födda 1959, som behåller rätten till lägre skatt enligt de gamla reglerna.

Visst får.du undantag om du är född 1959.

Igår hamnade en av dom aktier jag har som vinnare på börsen.
Så nästan upp 180 tkr på den för mig bara igår,men ingen aktie jag har planer på att sälja än för jag har en känsla det finns chans den sticker mera.

20251220_092735.webp

Tror sett en glimt av riktig rikedom.
Snackade med frugan, hennes gubbe är vice CEO Volvo USA
SHIT vilket hus alltså, kunde tryckt in hela villa i hallen.
Tyvvär tog batteriet slut.....

Jag skulle vilja bo där men sjukvårdskostanader och föräkringar avskräcker mig.
Oförsäkrad som nyinflyttad så 100% av sjukhuskostnaden.
Många svenskar missar nog hur skitdyrt det är att leva där vs ta semester
Jag har en vän som bott i USA i 15 år, men flyttat tillbaka till Sverige. Han säger att han vill aldrig sätta sin fot i det "skitlandet" igen.
Men det är kanske så att om man har snuskigt gott om pengar så fungerar det att bo/leva där?

Jag har en vän som bott i USA i 15 år, men flyttat tillbaka till Sverige. Han säger att han vill aldrig sätta sin fot i det "skitlandet" igen.
Men det är kanske så att om man har snuskigt gott om pengar så fungerar det att bo/leva där?
Är väl så meddlinkomsten överstiger våran men utgifterna är sjuka och inget ovanligt att nåon börjar 07-16, hinner hem på middag och 18-24.
Land of opportunity, många som blivit besvikna men många blivit rika, lycka till Krister..

Är väl så meddlinkomsten överstiger våran men utgifterna är sjuka och inget ovanligt att nåon börjar 07-16, hinner hem på middag och 18-24.
Land of opportunity, många som blivit besvikna men många blivit rika, lycka till Krister..
Jag har bara haft anställning 10 månader år 99 - 00 .. kommer inte ta något jobb. Däremot kanske skapa jobb

Både han och hans amerikanska hustru hade heltidsjobb plus att dom hade ett eget företag ihop. Ändå var det kämpigt, och det var innan Trump satte sin fot i vita huset.

119,54% har värdepapperen i GULD gått upp sedan nio månader. Det är bra!
Att inte betala skatt på den svenska pensionen. varken i Sverige eller Spanien, plågar oss lindrigt.
Bensinen är heller inte dyr. 40 Euro skulle en full tank kostat idag, men med BP-kortet får jag 10% rabatt plus en biltvätt värd 4 Euro.
Här har vi ingen miljöförstörande reduktionsplikt. EU`s smutsiga händer når inte ut till oss.

Både han och hans amerikanska hustru hade heltidsjobb plus att dom hade ett eget företag ihop. Ändå var det kämpigt, och det var innan Trump satte sin fot i vita huset.
Japp hög inflation då. Bättre nu.

Mindre brottslighet lär väl leda till lägre försäkringskostnader med på sikt och lägre kostnader för kommun med alla migranter lär sänka skatterna.

Bränslet ligger under 5 kr litern nu. Ser lovande ut

Vem han?
Krister kommer med sin thailändska hustru, 2 utan amerikansk anhörighet och utan deklarerad inkomst.
Lycka till men går det så går det.

Vem han?
Krister kommer med sin thailändska hustru, 2 utan amerikansk anhörighet och utan deklarerad inkomst.
Lycka till men går det så går det.
Har vart i USA några gånger, haft arbetsvisum men inte så lätt som @Krister verkar tro.
Mins i Misissippi, migration ingen avmönstring för maskinisten visumet gick ut 1 dag.
Svensk, satt och lipa i gången, kostnad säkerhetsvakter från det lämnade fartyget och New York sen eu kostnad för vakterna ca 60.000kr 2006.
USA är inte EU.

Har vart i USA några gånger, haft arbetsvisum men inte så lätt som @Krister verkar tro.
Mins i Misissippi, migration ingen avmönstring för maskinisten visumet gick ut 1 dag.
Svensk, satt och lipa i gången, kostnad säkerhetsvakter från det lämnade fartyget och New York sen eu kostnad för vakterna ca 60.000kr 2006.
USA är inte EU.
Jobbigt säkert för folk som har arbetsvisum . Kommer inte söka jobb eller jobbvisum.

SIktar på klass E2

Syrran har stort hus för gift med Volvos vice president operations USA.
Dom har råd med hall som mitt hus.
Men jag som får hjälpa far och styvmor med gratis boende och alla kostnader, för nån hjälp från det hållet kommer inte.

Syrran har stort hus för gift med Volvos vice president operations USA.
Dom har råd med hall som mitt hus.
Men jag som får hjälpa far och styvmor med gratis boende och alla kostnader, för nån hjälp från det hållet kommer inte.
Trist.

Vill bara säga att de får ett nästintill palats för motsvarande min brorsas stuga på Tjörn. 5 mille , så inget direkt att ha som referens för rikedom. Nåväl. Har inte sett bild på din syrras hus så kan inte bedöma dem

Trist.

Vill bara säga att de får ett nästintill palats för motsvarande min brorsas stuga på Tjörn. 5 mille , så inget direkt att ha som referens för rikedom. Nåväl. Har inte sett bild på din syrras hus så kan inte bedöma dem
Du skrev för ett år sen att din brorsa var skuldbelagd och hamnat på din mors soffa.
Syrran med familj har hus på Brännö utöver det i usa med havsutsikt från bastun, deras sommar boende.
Men är ju skit samma för ändrar inte för mig, jag har billigt hus på 3 våningar för 530.000kr, räcker gott behöver inte mer.

Tillbaka
Topp