Räven
Forumveteran
Vem har påstått att det är gratis?Och nytt värmesystem.
Den som tror det är gratis att renovera ett hus har fel![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vem har påstått att det är gratis?Och nytt värmesystem.
OMG.Vem har påstått att det är gratis?
Tänkte varna dig men lät bli. Att ha det huset är nog en dröm som gått i uppfyllelse för dig. Önskar dig lycka till.Och nytt värmesystem.
Ärligt vad ska man ens med pengar till om man aldrig tänker använda dom.
Jo att ha en reserv är aldrig fel. Men att dö med 12 mille på banken och bara ätit på foodcorten på Big C hela livet. Nä dä få vaMan "använder" pengarna varje sekund man slipper stressa över räkningar
Klart man behöver pengar att använda, för mig handlar det om säkerhet, bara menar att prylar inte får avgöra om man ska vara lycklig.
Fast om man bara sparar/investerar och det går ner är ju inget roligt heller.
Balanserat är väl kanske bäst, min syn kanske beror på att jag inte jobbar och det skulle suga rejält om vi blev panka.
Bara att köra på som man vill, ingen annan avgör.
/ SatanG
Vi pantade 10 baht och fick 600 i näven. Köpt i december 640k.. men bra ändå vi behöver bara kortfristigt 2veckors räkningarDiaboliskt rally
![]()
/ SatanG
Fast food courten på Big-C klangen är inte felJo att ha en reserv är aldrig fel. Men att dö med 12 mille på banken och bara ätit på foodcorten på Big C hela livet. Nä dä få va
Men till vilken ränta? Fattar inte varför man köper på sig guld för att sedan gå till pantbanken till hög ränta.Vi pantade 10 baht och fick 600 i näven. Köpt i december 640k.. men bra ändå vi behöver bara kortfristigt 2veckors räkningar
Jo men vi e la plus om det kostar 81k per baht nu o köpte för 64Men till vilken ränta? Fattar inte varför man köper på sig guld för att sedan gå till pantbanken till hög ränta.
Ja okej. Känns bara så ”dramatiskt” och oplanerat med pantbank men dom går nog bra i ThailandJo men vi e la plus om det kostar 81k per baht nu o köpte för 64
Räntan på 600k e 3700 baht för en månad men behöver bara 2v.
Så drygt 166300 i vinst på den affären... men det var ju oväntat att man behövde panta. Sånt vet man ju inte långt tillbaka i tiden
Vi åt lite lyxigt ikväll hehe på Novotel sky barFast food courten på Big-C klangen är inte fel
Fast nu vet jag inte hur den ser ut, dom höll på och byggde om när jag var nere i Augusti.
Bränt helvetes mycket på varor till NY bl.a. men det får vi tillbaks sedan när det säljs i feb.Ja okej. Känns bara så ”dramatiskt” och oplanerat med pantbank men dom går nog bra i Thailand
Vad fick ni betala för skumpan? Moet rose är en favoritVi åt lite lyxigt ikväll hehe på Novotel sky bar
Men Big C e ändå bäst![]()
![]()
![]()
![]()
men dyr i Thailand.Kan dom inte servera så pass fin Champagne i trevligare glas än 12-slaget glasVi åt lite lyxigt ikväll hehe på Novotel sky bar
Men Big C e ändå bäst![]()
![]()
![]()
![]()
Ja frugan skulle ha nån rätt dyr parfym så köpte på landvetter denna för 502kr på "rea" sen drog de av 15% på parfymen så blev ju jättebillig drickaVad fick ni betala för skumpan? Moet rose är en favoritmen dyr i Thailand.
Kan dom inte servera så pass fin Champagne i trevligare glas än 12-slaget glas![]()
Men går man till pantbank, går man inte till guldbutiken?Ja okej. Känns bara så ”dramatiskt” och oplanerat med pantbank men dom går nog bra i Thailand
Jo exakt guldbutiken på Big C var billigare ränta. Jag sa fel. Men vi har dumt nog använt Easy Cash eller vad det heter pantbank tidigareMen går man till pantbank, går man inte till guldbutiken?
Kanske bättre på pantbank?
Men han har ju gjort en bra vinst men tror man på fortsatt uppgång så är ju betala några tusen baht att föredra än att sälja.
Han investerar ju i guldet.