Om ni vill bli rika

Och nytt värmesystem.
Den som tror det är gratis att renovera ett hus har fel ;)
Tänkte varna dig men lät bli. Att ha det huset är nog en dröm som gått i uppfyllelse för dig. Önskar dig lycka till.
Kolla upp om du inte kan köpa ett traktorlass med blandved och hyr en professionell vedkap. Jag minns vi gjorde det uppe i värmland och typ 3000 kr på den tiden räckte flera år

Ärligt vad ska man ens med pengar till om man aldrig tänker använda dom.

Man "använder" pengarna varje sekund man slipper stressa över räkningar :)

Klart man behöver pengar att använda, för mig handlar det om säkerhet, bara menar att prylar inte får avgöra om man ska vara lycklig.
Fast om man bara sparar/investerar och det går ner är ju inget roligt heller.
Balanserat är väl kanske bäst, min syn kanske beror på att jag inte jobbar och det skulle suga rejält om vi blev panka.
Bara att köra på som man vill, ingen annan avgör.

/ SatanG

Diaboliskt rally :)

Gold Bkk Post.webp

/ SatanG

Man "använder" pengarna varje sekund man slipper stressa över räkningar :)

Klart man behöver pengar att använda, för mig handlar det om säkerhet, bara menar att prylar inte får avgöra om man ska vara lycklig.
Fast om man bara sparar/investerar och det går ner är ju inget roligt heller.
Balanserat är väl kanske bäst, min syn kanske beror på att jag inte jobbar och det skulle suga rejält om vi blev panka.
Bara att köra på som man vill, ingen annan avgör.

/ SatanG
Jo att ha en reserv är aldrig fel. Men att dö med 12 mille på banken och bara ätit på foodcorten på Big C hela livet. Nä dä få va

Men till vilken ränta? Fattar inte varför man köper på sig guld för att sedan gå till pantbanken till hög ränta.
Jo men vi e la plus om det kostar 81k per baht nu o köpte för 64

Räntan på 600k e 3700 baht för en månad men behöver bara 2v.

Så drygt 166300 i vinst på den affären... men det var ju oväntat att man behövde panta. Sånt vet man ju inte långt tillbaka i tiden

Ja okej. Känns bara så ”dramatiskt” och oplanerat med pantbank men dom går nog bra i Thailand
Men går man till pantbank, går man inte till guldbutiken?
Kanske bättre på pantbank?
Men han har ju gjort en bra vinst men tror man på fortsatt uppgång så är ju betala några tusen baht att föredra än att sälja.
Han investerar ju i guldet.

Men går man till pantbank, går man inte till guldbutiken?
Kanske bättre på pantbank?
Men han har ju gjort en bra vinst men tror man på fortsatt uppgång så är ju betala några tusen baht att föredra än att sälja.
Han investerar ju i guldet.
Jo exakt guldbutiken på Big C var billigare ränta. Jag sa fel. Men vi har dumt nog använt Easy Cash eller vad det heter pantbank tidigare

Tillbaka
Topp