kurant
Forumveteran
Då är du nog ogiftHar faktiskt aldrig råkat på det här med tysta leken som många skriver om.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då är du nog ogiftHar faktiskt aldrig råkat på det här med tysta leken som många skriver om.
Ja tysta leken är aldrig kul, den har vi lekt ett antal gånger. Oftast tar jag en lång promenad, vid dåligt väder brukar jag gå till sovrummet och stänga dörren. Brukar avgå med segern då.Då är du nog ogift![]()
Ja tysta leken är aldrig kul, den har vi lekt ett antal gånger. Oftast tar jag en lång promenad, vid dåligt väder brukar jag gå till sovrummet och stänga dörren. Brukar avgå med segern då.
Min definition för att vara ekonomiskt oberoende är att jag är nöjd.Min definition på rik är ekonomiskt oberoende. Du kan göra vad du vill och köpa vad du vill utan att bekymra dig för din ekonomi.
Äntligen en gubbe med koll [emoji106]Tysta leken var många år sen frugan körde med...
Gjorde klart för henne att jag inte accepterar den helt enkelt..
Vi satte oss ner och jag berättade att man som gifta talar om för varandra vad som känns fel..
Tog lite tid för henne att fatta vad jag menade, men nu fungerar det bra....
Jepp å så tar man höjd för lite inflation sen e det bara å ge chefen fingret.Min definition för att vara ekonomiskt oberoende är att jag är nöjd.
Tur att jag inte köpte för beloppet jag tänkte...Bitcoin är i fritt fall efter restrikstioner från Kina -20% nu Tisdag morgon sen helgen..
@Ledarn gick nog in vid fel tidpunkt.
https://www.dn.no/nyheter/2017/09/05/0546/Utenriks/kina-har-utlost-full-panikk-i-bitcoin-markedet
555555555555Då är du nog ogift![]()
Antar du talar om derivat/optioner då?Som t ex kronor nu i höst, eller redan från juni månad och fråmåt. Oftast handlar man valutor där ett pip är tusendel. Bara och räkna hur många kronor det gör från att sek/usd var värt 8.50 till 8.00. Har du satsat 100 dollar så har det blivit en liten förmögenhet. Femtiotusen * hundra får jag det till. Inte undra på att valutor är den största marknaden.
Går det åt pipan så har du förlorat din hundra dollar. Den sannolikheten är inte obetydlig för de flesta förlorar annars skulle det inte funka.
Hur köpte du dem? Växlade du till dig dem via en officiell växling sajt eller har du dem hos en mäklare som en fond? Har du köpt valutan måste du ju ha din wallet fil, försvinner den är pengarna borta. Ta i så fall backupp av denna fil.Tur att jag inte köpte för beloppet jag tänkte...
Nu köpte jag bara för ca: 10,000 SEK...
Ville ju mest se om mina nedlåtande tankar om mitt köp skulle hålla...
Via Avanza..Hur köpte du dem? Växlade du till dig dem via en officiell växling sajt eller har du dem hos en mäklare som en fond? Har du köpt valutan måste du ju ha din wallet fil, försvinner den är pengarna borta. Ta i så fall backupp av denna fil.
Det stämmer säkert...??