Om ni vill bli rika

Ja tysta leken är aldrig kul, den har vi lekt ett antal gånger. Oftast tar jag en lång promenad, vid dåligt väder brukar jag gå till sovrummet och stänga dörren. Brukar avgå med segern då.

Min fru har efter tysta leken förklarat att hon just då inte gärna vill se mig och än mindre prata med mig. Så hon svarar bara inte, spelar ingen roll vad jag säger, så att hålla sig borta ett tag brukar vara enda lösningen. Eller om jag kan få henne att skratta...

Tysta leken var många år sen frugan körde med...
Gjorde klart för henne att jag inte accepterar den helt enkelt..
Vi satte oss ner och jag berättade att man som gifta talar om för varandra vad som känns fel..
Tog lite tid för henne att fatta vad jag menade, men nu fungerar det bra..

Hon kan försöka ibland, men då tittar jag på henne och då kan hon inte hålla sig..
Skrattet kommer och hon känner sig lite dum.. Hahahaha...

Däremot har hon ett temperament som inte är hälsosamt...??
Hon tappar kontrollen när hon blir riktigt förbannad..
Då brukar hon bara säga att jag ska gå ifrån hennes ansikte..
Och då är det ingen idé att försöka göra sig till eller locka fram ett skratt..

Bara att hålla sig undan ett tag så kommer hon snart fram och ber om ursäkt..
Ger jag nu bara fan i och påminna henne om sitt raseriutbrott blir allt bra igen..
(Det är ju det som är det svåra ibland) Hahahaha....

Dessa kryptovalutor är ett gigantiskt pyramidspel som ger många stora värdeökningar så länge det fortsätter att köpas nya andelar. De som hoppat på tidigt har gjort fina slantar men den är ett gigantiskt högriskspel.

Lite av att likna vid Dala Djupgas, Consafe och Fermenta, massor av rikedom och tiofalt mera förluster.
Trixet är att sälja i rätt tid. ;)

Får se verkar vara många som tror att det blir Kina som får ge med sig, nu har den börjat gå upp igen.

Er dette slutten på digitale valutaer? Nei, mener eksperter og tradere.

«Jeg vedder 20 bitcoin på at Kina vil snu. Ingen større økonomi ønsker å bli stående igjen på perrongen. Dette er en ny måte å finansieres på. Det er kommet for å bli og regulatorer må akseptere det», sier Bruce Fenton, som var tidlig investor i bitcoin og er grunnlegger av Chainstone Labs på Twitter.

Ett tips som jag fick en gång för länge sedan är ju att om det rasar, aktier eller valutor så in på ca tredje dagen för då vänder det och vill man vara relativt säker på inkomst så ta hem vinsten relativt snabbt, kanske mindre inkomst men inkomst ändå.
Valutor kan man tillämpa detta även om någon valuta rusar för där handlar man åt båda hållen.
Så tycks vara fallet med Bitcoin också, den går upp och ner.
Har man en robot så det kan snabbt bli relativt gott med dagstjänst.
Det är slitsamt att daghandla, svårt att slita sig från skärmen, blir gärna fyrkantiga ögon.
För en vanlig dödlig är det mycket lugnare att köpa något som man kan behålla länge.

Som t ex kronor nu i höst, eller redan från juni månad och fråmåt. Oftast handlar man valutor där ett pip är tusendel. Bara och räkna hur många kronor det gör från att sek/usd var värt 8.50 till 8.00. Har du satsat 100 dollar så har det blivit en liten förmögenhet. Femtiotusen * hundra får jag det till. Inte undra på att valutor är den största marknaden.
Går det åt pipan så har du förlorat din hundra dollar. Den sannolikheten är inte obetydlig för de flesta förlorar annars skulle det inte funka.

Som t ex kronor nu i höst, eller redan från juni månad och fråmåt. Oftast handlar man valutor där ett pip är tusendel. Bara och räkna hur många kronor det gör från att sek/usd var värt 8.50 till 8.00. Har du satsat 100 dollar så har det blivit en liten förmögenhet. Femtiotusen * hundra får jag det till. Inte undra på att valutor är den största marknaden.
Går det åt pipan så har du förlorat din hundra dollar. Den sannolikheten är inte obetydlig för de flesta förlorar annars skulle det inte funka.
Antar du talar om derivat/optioner då?

Tur att jag inte köpte för beloppet jag tänkte...
Nu köpte jag bara för ca: 10,000 SEK...
Ville ju mest se om mina nedlåtande tankar om mitt köp skulle hålla...
Hur köpte du dem? Växlade du till dig dem via en officiell växling sajt eller har du dem hos en mäklare som en fond? Har du köpt valutan måste du ju ha din wallet fil, försvinner den är pengarna borta. Ta i så fall backupp av denna fil.

Hur köpte du dem? Växlade du till dig dem via en officiell växling sajt eller har du dem hos en mäklare som en fond? Har du köpt valutan måste du ju ha din wallet fil, försvinner den är pengarna borta. Ta i så fall backupp av denna fil.
Via Avanza..
Så det är som en fond baserad på växelkurs Dollar..
Finns även en som är baserad på växelkurs Euro..

Senast redigerad av en moderator:

Tillbaka
Topp