Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, en strålande start på året, dom har sänkt priset på den MC jag ska köpa idag.
500kr billigare än förra veckan och en starkare krona har gjort 500kr till.
Man kan bli rik på mindre utgifter också. 1000kr besparing på 5 dagar duger gott för min del.![]()
Nä man kan inte bli rik på bara mindre utgifter man måste ha en inkomst, mindre utgifter gör inte att man har mer på kontot, men en kombination mindre utgifter och en inkomst så går det men bara inkomster kan man bli rik på även om man har stora utgifter...........Ja, en strålande start på året, dom har sänkt priset på den MC jag ska köpa idag.
500kr billigare än förra veckan och en starkare krona har gjort 500kr till.
Man kan bli rik på mindre utgifter också. 1000kr besparing på 5 dagar duger gott för min del.![]()
Ja, gläjdetårar för vissaMera ifrån negativa Ubon....det talades tidigare om Coin i Sverige, fast då skulle det vara Riksbanken som står bakom denna.
Enligt riksbankschef Cecilia Skingsley kommer kryptovalutans värdebubbla medföra tårar i takt dess upp- och nedgång. Det berättade hon vid Skagen Fonders nyårskonferens i år.
© Tomas Oneborg/SvD/TT
Det finns ingen som garanterar bitcoins värde framhöll hon, och beskrev kryptovalutor som mycket volatila tillgångar.
Centralbankspengar tillfredsställer däremot de grundläggande behoven att vara en stabil värdebevarare och att fungera som transaktionsmedel, sade Cecilia Skingsley.
Riksbanken har ett pågående projekt kring att utvärdera att ge ut så kallade e-kronor i spåren av att kontanter används allt mindre och att Riksbanken även i ett kontantlöst samhälle kan tänkas kunna vilja erbjuda (digitala) centralbankspengar.
"Vi kan fortfarande göra vårt arbete i form av att styra penningpolitiken utan kontanter, så kontanter behövs inte för vår del, men frågan om pengar, vem som ger ut dem och hur betalningssystemet fungerar är inte bara en fråga för centralbanken utan det är en politisk fråga. Därför vill vi förbereda och tänka kring de här sakerna i tid", sade Cecilia Skingsley vid konferensen.
"Richie Rich"Köpte en ny aktie för par dagar sen. Gulf ny lanserad 2017 gått upp 54% sen ipo gjort 13% på 3 dagar sen ja köpte den, hög P/E nu men den räknar dom med stuprakt ner och 600% vinstökning på 5 år.
555555 långt innan jag når dina nivåer men kan jag nå 10% av din nivå när ja går i pension så är ja nöjd."Richie Rich"![]()
Min riktiga dröm här nere hade ju varit en longtail båt, satt mina garn och tener.
Men jag blev familjefar istället och jagar pengar för mina barn, ja jag räknar styvsonen som min.
Själv hade jag klarat mig på det här.
Men ja är lycklig i hur livet utveckla sig och jag får fortsätta jaga pengar.
Men hade blivit lycklig med om ja fått jobba och fiska som i filmen och bara vara, jag är ju fiskare ingen jägare.
Menar du att du inte kan träna bara för att du arbetar? Ett optimalt bra fyspass ska vara på 60 min hård träning, det hinner man väl varje dag även om man jobbar?Jag håller med. Har funderingar ibland på att jag borde slutat jobba och börja ägna mig lite mer åt kroppsvård istället. Alltså bli bättre på att träna/motionera. Inget iron man utan bara att fysiskt och psykiskt må bra. Livet går inte ut på att jobba utan att leva så bra man kan. Men det går knappast leva utan pengar, särskilt om man har familj, och jag vill inte vara fattig som pensionär heller.
/ SatanG
Här håller jag med, och då har jag 2 små hemmaMenar du att du inte kan träna bara för att du arbetar? Ett optimalt bra fyspass ska vara på 60 min hård träning, det hinner man väl varje dag även om man jobbar?
Hinner allt med träning ombord om man vill.Här håller jag med, och då har jag 2 små hemma
Men kan förstå om man är på sjön att det inte är lätt med träningen. Fråga??? Är inte dagens moderna fartyg utrustade med gym![]()
Menar du att du inte kan träna bara för att du arbetar? Ett optimalt bra fyspass ska vara på 60 min hård träning, det hinner man väl varje dag även om man jobbar?