Om ni vill bli rika

 
Jag gillar Ubons ”sura” inlägg. Skeptikern Ubon är rätt kul.
Hade Ubon dock gjort som magunnar så hade han kunnat bygga en mycket större kolkällare för alla pengar det genererat.

Själv håller jag mig långt borta från BC, då jag inte riktigt är den typen som ska hålla på med sådant.

Jag själv får försöka hitta ett vettigt betalt jobb, för någon affärsman är jag definitivt inte.

Nä jag håller mig också borta från kryptos etc, pallar inte stressen med såna svängningar och att alltid vara online.
Men är man, som Magunnar, med i matchen går det nog göra sig en hacka :)

/ SatanG
 
Klyftig vet jag inte, det är väl ganska känt sätt att tjäna pengar på.
Bara för att ICA butiken sålde smör förra året till samma pris som idag, så betyder ju inte det att han inte har tjänat ett skit.
Säljer man dyrare än det man köper varan för, så genererar det pengar.
Daytrading ger oftast mycket mer än att lägga en klumpsumma på en aktie och vänta i 30 år
Lätt sätt att förlora med, bara för att bc svänger så mycket nu betyder inte att det är lätt, tvärtom, svårt att kunna finna en valuta som du kan göra på det sättet nu förutom bc.
Så kan va lika känt sätt att förlora på, antagligen fler i antal som gått minus.
@magunnar är en som kan leka med det, men han började väl när bc låg på 1 dollar, lite mer risk idag.
 
Lätt sätt att förlora med, bara för att bc svänger så mycket nu betyder inte att det är lätt, tvärtom, svårt att kunna finna en valuta som du kan göra på det sättet nu förutom bc.
Så kan va lika känt sätt att förlora på, antagligen fler i antal som gått minus.
@magunnar är en som kan leka med det, men han började väl när bc låg på 1 dollar, lite mer risk idag.

Jodå, mycket väl medveten om det. Man ska dessutom ha råd att förlora.
Det är just en av grunderna till att jag håller mig borta. Man ska ha tid och man ska ha kunskap. Jag har varesig det ena eller andra.

Men om man tror att det inte går att tjäna pengar på kryptovalutor bara för att dom har gått ner i värde under en period, så tror man väldigt fel.
Vissa tjänar bättre i nedgångstider än när seglen är fulla av vind.

Men som sagt, jag håller mig borta. Kör med enkla aktier, men det varken köps eller säljs i några större mängder.
 
Lätt sätt att förlora med, bara för att bc svänger så mycket nu betyder inte att det är lätt, tvärtom, svårt att kunna finna en valuta som du kan göra på det sättet nu förutom bc.
Så kan va lika känt sätt att förlora på, antagligen fler i antal som gått minus.
@magunnar är en som kan leka med det, men han började väl när bc låg på 1 dollar, lite mer risk idag.
Det är med aktier som valutan BC sorry ubon
Det finns tak och botten på dem.

Har man följt en aktie eller flera aktier på längre sikt då ser man ett mönster på dem.
Går dem genom taket ska de upp till nästa tak och så vidare och vidare.

Går de genom botten ska de till nästa stöd och vidare......

Jag har följt BC länge men nu är de på andra nyvåer...

Eftersom jag har den gamla toppen på nästan 20K då har jag toppa och bottna upp till den nyvåen.
Den försöker jag följa så gott det går.

Men ofta när jag ser att BC går inte igenom toppen (taket) då försöker jag pricka in på att SHORTA.
På nedgånga tjänar jag mest med pengar

Då lånar jag BC och säljer den på marknaden och köper tillbaka dem på lägre pris.( Sell high buy low)

MEN man måste vara vaken det kan svänga fort på andra hållet då sitter du med brallorna ner och förlorar en massa.

Som du säger @PanPan det är inte lätt
Och du måste veta vad du håller på med.

Men det går att tjäna massor med pengar på detta.
Och förlora massor.
 
Jodå, mycket väl medveten om det. Man ska dessutom ha råd att förlora.
Det är just en av grunderna till att jag håller mig borta. Man ska ha tid och man ska ha kunskap. Jag har varesig det ena eller andra.

Men om man tror att det inte går att tjäna pengar på kryptovalutor bara för att dom har gått ner i värde under en period, så tror man väldigt fel.
Vissa tjänar bättre i nedgångstider än när seglen är fulla av vind.

Men som sagt, jag håller mig borta. Kör med enkla aktier, men det varken köps eller säljs i några större mängder.
Det är rätt tänkt @andrejsdenruskige jag rekommenderar inte någon att köpa BC.
Många säger bubbla
Andra säger tvärtom.
På 2 till 3 års sikt tror (JAG ) på att Mastercard och Visa Card kommer att acceptera BC som valuta.
Tack vare Facebooks
Libra.
Och då snackar vi om helt andra nyvåer på BC..
Men detta är vad jag tror, därför kommer jag att ha BC i min portfölj .
 
Senast ändrad:
Med facit i hand skulle man ha sålt när det nosade 14K
Sålde vid 12, 900usd.
Gick in i shortisa då och ut vid 10K
Köpt vid 10K och ligger inne nu igen
Mycket jobb för lite peng men sånt är livet.
Men ligger på +
Så jag behöver inte kölkällaren
Den kommer att pendla mellan 10K och 14K
Par månader och kanske nosa 20K vid årskiftet men det är bara jag som tror det
Men jobbar för fullt med den
@Ubon
Luta dig tillbaka @magunnar och lyssna på denna låt, kanske för trendig för vissa stofiler:p:D;)
 
Coinbase
Electrum
Trezor....
Kasikorn och Krungsri har ju sammarbete med officiell bitcoin sida i Thailand med, där kan du göra uttag på bankomaterna, iallafall var det så för 1,5 år sen vet inte om dom ändrat på det?
Har själv ett bc konto där men skall ju registreras med full personupplysning.

Kan du också göra överföringar med din internet bank tex kasikorn och handla.
 
Kasikorn och Krungsri har ju sammarbete med officiell bitcoin sida i Thailand med, där kan du göra uttag på bankomaterna, iallafall var det så för 1,5 år sen vet inte om dom ändrat på det?
Har själv ett bc konto där men skall ju registreras med full personupplysning.

Kan du också göra överföringar med din internet bank tex kasikorn och handla.
Mina BC kommer inte i närheten av Thailand:p
 
Bitcoin-kursen over 13.000 dollar
Kryptovalutaen Bitcoin fortsetter marsjen mot gamle høyder onsdag og er klokken 13.30 opp 3,56 prosent til 13.014 dollar.
Kursen har dermed steget 16,5 prosent den siste uken, og hele 64 prosent den siste måneden.
Kursbykset kommer samtidig med at kundene til den norske kryptobørsen Bitcoins Norge venter på svar om hvor mye av sine kryptoverdier de får tilbake etter at børsen valgte å tvangsselge deres posisjoner.
Hittil i 2019 har Bitcoin-kursen steget rundt 250 prosent, og er nå på sitt høyeste nivå siden januar 2018.
 
Bitcoin-kursen over 13.000 dollar
Kryptovalutaen Bitcoin fortsetter marsjen mot gamle høyder onsdag og er klokken 13.30 opp 3,56 prosent til 13.014 dollar.
Kursen har dermed steget 16,5 prosent den siste uken, og hele 64 prosent den siste måneden.
Kursbykset kommer samtidig med at kundene til den norske kryptobørsen Bitcoins Norge venter på svar om hvor mye av sine kryptoverdier de får tilbake etter at børsen valgte å tvangsselge deres posisjoner.
Hittil i 2019 har Bitcoin-kursen steget rundt 250 prosent, og er nå på sitt høyeste nivå siden januar 2018.
Vad tror du att jag har jobbat med nu i 3 daga. @PanPan
Har bunkrat upp med baguetter och läsk.
Men lämnar landet imorgon sent.:mad:
 
Vad tror du att jag har jobbat med nu i 3 daga. @PanPan
Har bunkrat upp med baguetter och läsk.
Men lämnar landet imorgon sent.:mad:
Själv jobbar jag ingenting och sommarlov så jag behöver inte gå upp på morgonen göra sonen klar för skola och köra han.
Inte gjort nåt sen jag kom hem, nu har jag ju fastanställd städerska med.
Men behöver ta tag i trädgården, den har inte skötts när jag vart på sjön.
 
Själv jobbar jag ingenting och sommarlov så jag behöver inte gå upp på morgonen göra sonen klar för skola och köra han.
Inte gjort nåt sen jag kom hem, nu har jag ju fastanställd städerska med.
Men behöver ta tag i trädgården, den har inte skötts när jag vart på sjön.
Ja vissa har det bra @PanPan och behöver inte oroa sig för brödfödan som jag behöver göra
 
 
 
Tillbaka
Topp