Om ni vill bli rika

Och den utdelningen i sin tur, vem är det som betalar den? o_O
Behöver du fråga en så dum fråga, om jag får det så är det självklart köparen och efter marknadsvärde.
Du verkar inte förstå att krypto används.
För att kunna använda det måste man ha.
Sålde comp för 40k idag, sälja eller köpa går snabbt och oproblematiskt, skall du in med din foliehatt här kan du ju iaf läsa dig på vad det handlar om.

Behöver du fråga en så dum fråga, om jag får det så är det självklart köparen och efter marknadsvärde.
Du verkar inte förstå att krypto används.
För att kunna använda det måste man ha.
Sålde comp för 40k idag, sälja eller köpa går snabbt och oproblematiskt, skall du in med din foliehatt här kan du ju iaf läsa dig på vad det handlar om.
Aha! Det är alkemi, man får ränta på någonting som bara ökar i värde utan att någon betalar räntan. :unsure:

Saker och ting har utvecklats sedan Ivar Kruger och Bernard Madoff.

Aha! Det är alkemi, man får ränta på någonting som bara ökar i värde utan att någon betalar räntan. :unsure:

Saker och ting har utvecklats sedan Ivar Kruger och Bernard Madoff.
Kan du inte läsa, jag får 1 cake och 2 ada per dygn, det är räntan och dem är säljbara.
Jag skrev inte att värdeökningen var räntan.
Räntan betalas i det man investerat.
Samma som sätter jag kronor på ett räntekonto så betalas även räntan i krona.
Nu har jag 2 kryptokonto låsta på 60 dagar det ena med 36% ränta och det andra med 7,6% ränta vilket utbetalas i den krypto man investerat och kan säljas.
Du kan fortsätta vara skeptisk, jag har tjänat 3000 dollar pga värdeökning utöver ränta på 2 timmar nu bara genom att ligga på soffan, så är nöjd, vissa är alltid negativa och gnäller istället för ta till sig, var samma med internet.

Gratulerar till din värdeökning. Är efterfrågan större än utbudet så brukar priset stiga, inget konstigt med det.

"Samma som sätter jag kronor på ett räntekonto så betalas även räntan i krona."

När du sätter in pengar på ditt konto, så lånas dina pengar ut till någon som betalar ränta för att använda dem. Därifrån kommer din ränta.

Vem betalar ränta för att disponera dina krypto? Är det folk som spekulerar i nedgång och säljer krypto kort?

Gratulerar till din värdeökning. Är efterfrågan större än utbudet så brukar priset stiga, inget konstigt med det.

När du sätter in pengar på ditt konto, så lånas dina pengar ut till någon som betalar ränta för att använda dem. Därifrån kommer din ränta.

Vem betalar ränta för att disponera dina krypto? Är det folk som spekulerar i nedgång och säljer krypto kort?
Även krypto går att låna och använda.

What is crypto staking?

Crypto staking is similar to depositing money in a bank, in that an investor locks up their assets, and in exchange, earns rewards, or "interest."

"Staking is a term used to refer to the delegating of a certain number of tokens to the governance model of the blockchain and thus locking them out of circulation for a specified length of time," says Nicole DeCicco, the owner and founder of CryptoConsultz, a cryptocurrency consultancy in the Portland, Oregon area.

A particular network's protocol locks up an investor's holdings — similar to depositing money in a bank, and agreeing not to withdraw it for a set time period, which benefits the network in a couple of ways, according to DeCicco.

First, this can increase the value of a token by limiting the supply. Second, the tokens can be used to govern the blockchain if the network uses a proof-of-stake (PoS) system. A PoS system — as opposed to a proof-of-work (PoW) one, which incorporates "mining" — can be fairly complicated, especially for crypto newcomers.

In PoS systems, coins are staked to forge new blocks in the blockchain, for which participants are rewarded. "Winners are selected through randomization, ensuring no single entity will gain a monopoly over forging," says DeCicco.

Vissa crypto myntas genom att folk köper maskiner som står och drar ström. Tex bitcoin

Andra crypto myntas genom staking i en staking pool. Det sker i nätverket. Man slipper investera i hårdvara som står o drar ström. Tex cake.

Ju fler som vill stake cake måste investera i att köpa cake och priset går upp. Räntan kan även påverkas negativt om fler vill stakea i samma pool

Total crypto market cap added $200 billion to its value for the period since Monday and now stands at $2.31 trillion. The top ten coins are all in green for the last 24 hours with Polkadot (DOT) and Cardano (ADA) leading the pack with 13.2 and 8.7 percent of increase respectively. At the time ofRead More

Och är du intresserad av dom olika räntorna är det ju bara att kolla.
Autocake ger tex 72,9% i årlig ränta nu.
Dock använder jag inte den sidan men ett exempel.

Det var inte räntan, läs vad jag skriver utöver räntan en värdeökning skrev jag..
Om du kollar krypto så vart en ok ökning sista dagarna.
Nä inte räntan, en värdeökning på 3000usd på två timmar går att räkna om till %.
Har du gått in med 300.000usd och fått en ökning/förräntning med 3000 så har du 10% i värdeökning på två timmar.

Världsbäst..

Nä inte räntan, en värdeökning på 3000usd på två timmar går att räkna om till %.
Har du gått in med 300.000usd och fått en ökning/förräntning med 3000 så har du 10% i värdeökning på två timmar.

Världsbäst..
Japp, och om vi nöjer oss med dessa 10% per dag och räknar om det till effektiv årsavkastning så motsvarar det 1,28 * E^15 % (E är tiopotensen).

Svårslaget! ;)

Världsbäst..
Kolla dagsökningen, jag behöver inte skriva vad jag ligger inne med och 10% av 300.000 dollar är 30.000 inte 3000.

Som sagt istället för försöka få mig att låta som en lögnhals, så kan du ju kolla själv.
Att kryptos värdeökning ligger i världsklass är ju ingen hemlighet.
Exempel från 31 Aug.
Ada ökade med 150% på en månad.
Skillnad på två timmar och en månad eller tolv månader.

+3000 på två timmar är rejält om man inte har placerat en enormt stor post.

Skillnad på två timmar och en månad eller tolv månader.

+3000 på två timmar är rejält om man inte har placerat en enormt stor post.
Oooh my god, måste jag visa eller?
Jag har en hel del i krypto ja och rör sig en del upp och ner.
Tänker inte säga summan men är en del, och tanken har ju varit att jag kanske kan leva på detta men vi får se.
Som sagt satsa pengar på att tjäna pengar är inte alltid bra för psyket, om du ser när jag skrev gjorde det ett step, tjänat 11k dollar sen förra Fredagen men kan ju lika snabbt gå åt andra hållet men jag tror på 4Q nu.

Oooh my god, måste jag visa eller?
Jag har en hel del i krypto ja och rör sig en del upp och ner.
Tänker inte säga summan men är en del, och tanken har ju varit att jag kanske kan leva på detta men vi får se.
Som sagt satsa pengar på att tjäna pengar är inte alltid bra för psyket, om du ser när jag skrev gjorde det ett step, tjänat 11k dollar sen förra Fredagen men kan ju lika snabbt gå åt andra hållet men jag tror på 4Q nu.
Det viktigaste är väl att få berätta om framgångrna flera gånger per dag.
Det ingår i diagnosen.

Tillbaka
Topp