Krister
Forumveteran
Så bara -86.9% från ATH nu dåSolana +100% i Oktober.
Kan nog gå långt nästa bullrun
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så bara -86.9% från ATH nu dåSolana +100% i Oktober.
Jag köpte på strax över 14 dollar nästan 15 har jag för mig, så över +100% för min del.Så bara -86.9% från ATH nu då
Kan nog gå långt nästa bullrun
Kan guld och cash möjligtvis vara intressant att ha med eller är det enbart aktier, bitcoin och krypto som gäller frågar den gamle ;-)
Det har nämnts att gå in och köpa t.ex. aktier när det varit en nedgång i denna tråd nyligen.Gör av med pengarna innan dom tar slut.
Fungerar varje månad för min del.
Det har nämnts att gå in och köpa t.ex. aktier när det varit en nedgång i denna tråd nyligen.
Låt oss säga att det varit en ordentlig nedgång och det lyser illrött vart än man tittar och man ser några t.ex. aktier i välskötta bolag med mycket goda framtidsutsikter som åkt med i hissen nedåt. Men man tror verkligen på dessa på goda grunder och vill köpa när de är väldigt billiga.
Man har ingen cash för det lilla sparandet man har behöver man reservera för det livsnödvändiga och det är som sagt tuffa tider då man gärna håller hårt i slantarna. Jobbvarslen ökar och man vet att man är bland de senare som blivit anställda…
Man tänker att okej jag går till banken och lånar för mitt hus, bostadsrätt har högt värde jämfört med lånen. Men banken säger att vi lånar inte ut några pengar för tillfället även om du så inte hade några lån (de ligger själva i en jävla knipa även om de inte säger detta). För övrigt så värderar vi din tillgång till att vara mycket värd nu än när du värderade sist…
Okej du har något du kan sälja t.ex. en båt. Inga napp utan får enbart skambud.
Har två bilar men klarar dig med en och sätter ut en bil till försäljning. Inga napp utan bara rena skambud eller…Hi jak ha kåntant ja komma me 2 broder Alan & Akbar nå mesama..
Konstigt det verkar som inga längre har några pengar att avvara utan att alla försöker att sälja någonting och samtidigt…
Det nästan enda som har gått upp i kronor, baht i nedgången är guld visar det sig och det finns de som gärna byter ditt guld mot pengar..
När det var en mycket snabbt fall som t.ex. 20 mars 2020 covid crashen så åkte även guld med nedåt en hel del men var också bland det som återhämtade sig snabbast och rusade vidare uppåt. Det var många som fick ”margin calls” på sina bets med hävstångar och de hade inget annat val att sälja t.ex. sitt guld. Guld har historiskt visat sig att oftast gått upp i värde under perioder då det mesta annat gått ner och mycket.
Men om man om bara gör sitt allra bästa för att se till att pengarna är slut i god tid innan nästa lön kommer så spelar ju det ingen roll ;-)
Ja nu kan det gå upp, jag månads shoppade i förrgår och igår, lika mycket båda dagarna.Bara att gå all in på SMS-lån
Portföljbelåning funkar ju på t.ex. Nordnet, rekar ingetdera men det är jag det.
Snygg dag på aktier/räntor, når vi 3% på OMX?
/ SatanG
Börsen kan gå åt vilket håll som helst, vi har nämligen tömt alla våra portföljer eftersom Swedbank kräver att vi visar upp svenska ID-handlingar för att få förnya BankID. I framtiden blir det det bara ränteinkomster att ta upp i deklarationen.![]()
Stockholmsbörsen rusar – går mot en av årets bästa dagar
Börsen tar ett glädjeskutt. Det efter att den amerikanska centralbanken inte höjde styrräntan. – Det är en djup suck av lättnad, säger Ålandsbankens förvaltarewww.aftonbladet.se
Den senaste uppgången om vi tittar på OMX PI och OMX 30 ändrar inte min uppfattning att trenden pekar nedåt och att Indexet ligger under (200 day moving average) gula linjen är heller ingen bra signal. Jag tittar dock mera på trenderna på amerikanska börserna för att försöka att få en bild av vad som händer och ligger lågt även där...Det ser inget bra ut där heller med bara "The Big 7 Tech Stocks" av 500 aktier på S&P som gått plus på ett bra tag och det gäller även NASDAQ...Om och när dessa skulle börja falla så kan det rasa väldigt fort och kan bli något liknande som när DOT.COM crashen (IT-Bubblan) skedde för drygt 20 år sedan är min oro.Börsen kan gå åt vilket håll som helst, vi har nämligen tömt alla våra portföljer eftersom Swedbank kräver att vi visar upp svenska ID-handlingar för att få förnya BankID. I framtiden blir det det bara ränteinkomster att ta upp i deklarationen.
Om man inte kan hantera "ny teknik" borde man inte få bruka den. Märkligt att ett privat företag, BankID, kan bolla med sina bestämmelser så att vi inte längre kan logga in hos svenska myndigheter.
Sverige är bortom all räddning så länge inte tjänstemannaansvaret återinförs.
Taskigt att inte förnya BankID för spanska medborgare.Börsen kan gå åt vilket håll som helst, vi har nämligen tömt alla våra portföljer eftersom Swedbank kräver att vi visar upp svenska ID-handlingar för att få förnya BankID. I framtiden blir det det bara ränteinkomster att ta upp i deklarationen.
Om man inte kan hantera "ny teknik" borde man inte få bruka den. Märkligt att ett privat företag, BankID, kan bolla med sina bestämmelser så att vi inte längre kan logga in hos svenska myndigheter.
Sverige är bortom all räddning så länge inte tjänstemannaansvaret återinförs.
Jo men är ju även problem för utskrivna Svenskar, jag var en av dom men har nu.Taskigt att inte förnya BankID för spanska medborgare.
Tycker att det är rätt att logga in till svenska myndigheter bara ska svenskar få göra.
Du har i alla fall Svenskt pass och medborgarskap kvar.Jo men är ju även problem för utskrivna Svenskar, jag var en av dom men har nu.
Kommer ju inte in på pensionsmyndigheten utan och är ju några på forumet som drabbats.
Jo men under tiden jag varit utskriven vilket var 12 år så hade jag i början men dom sista 5 åren fick inte.Du har i alla fall Svenskt pass och medborgarskap kvar.
Inte bytt till annat.
Sjukt juDen här tyckte jag var lite kul då det är lätt att tappa konceptet när det blir väldigt många nollor…
![]()