Om ni vill bli rika

Groda Frogg va det som hoppa iväg
Jeg skreiv insekt .groda er ett dyr . Klokken 5 på morgen er det morkt , men litt skjen fra gatelysene kom inn . Og insekten var ca 10 cm lang og tykk som fingen , Jeg trodde forst det var gresshoppe , men når den hoppa og landa i gjen var kroppen i 30 graders vinkel . Den var ca 6 -7 meter fra meg , og når kjerringen kom , så spor jeg henne . OG hon sier den heiter på Thai "Khiat " Men det er på noen Thai-forum mange barkrakk-profeter som kan bedre Thai en kjerringen min .

Egentligen är det inte särskillt svårt. Men du kommer aldrig att bli betraktad som en thailändsk medborgare.
Att bli betraktad som medborgare i det nya landet har mest med språket att göra. Mina blå ögon gör att jag ibland tilltalas på engelska. Då jag svarar på flytande spanska och med kanarisk dialekt rasar en mur - en språkbarriär.
Jag var med när vår son skulle skaffa uppehållstillstånd. Hola, ja dig känner jag igen på de vackra blå ögonen sa kvinnan.
Vi hade förberett en hel pärm med kopior på kopior. Pärmen behövde aldrig öppnas, ett A4-ark fylldes i och saken var klar.

blå.jpg

Att bli betraktad som medborgare i det nya landet har mest med språket att göra. Mina blå ögon gör att jag ibland tilltalas på engelska. Då jag svarar på flytande spanska och med kanarisk dialekt rasar en mur - en språkbarriär.
Jag var med när vår son skulle skaffa uppehållstillstånd. Hola, ja dig känner jag igen på de vackra blå ögonen sa kvinnan.
Vi hade förberett en hel pärm med kopior på kopior. Pärmen behövde aldrig öppnas, ett A4-ark fylldes i och saken var klar.

blå.jpg
Thai är mer ytliga än så. När sonen går med sin morsa tilltalas han på thai. När han går med mig tilltalas han på Engelska.

Jag däremot tilltalas nästan uteslutande på Engelska. Man har ju märkt turentals gånger expediten pekar på kassaapparaten hellre än att försöka uttala summan på engelska.

Klokken 5 på morgonen servera kjerringen meg kaffi på terassen . Og om kvelden servera kjerringen meg en ol på terassen . Jeg har en kjerring som gjor alt for jeg skall trives og ha det godt . I dag morgen var det eitt stort insekt på ca 10 cm som låg på terassen ,når kjerringen provde å kosta det vekk , så hoppa det flere meter , og gjomte seg bakom noen skap .Navnet på insekten på Thai =
" Khiat " sa kjerringen .
Köper hon öl och kaffe för egna pengar eller måste hon tigga av dig. :cool:

Jeg skreiv insekt .groda er ett dyr . Klokken 5 på morgen er det morkt , men litt skjen fra gatelysene kom inn . Og insekten var ca 10 cm lang og tykk som fingen , Jeg trodde forst det var gresshoppe , men når den hoppa og landa i gjen var kroppen i 30 graders vinkel . Den var ca 6 -7 meter fra meg , og når kjerringen kom , så spor jeg henne . OG hon sier den heiter på Thai "Khiat " Men det er på noen Thai-forum mange barkrakk-profeter som kan bedre Thai en kjerringen min .
Och du skrev att den heter khiat och det är en mindre grodart i Thailand och ikke en insekt din ***** tjurskalle

Senast redigerad av en moderator:
Thailändskor vill helst bo i Thailand, Filippinskor vill bo i vilket annat land som helst, säger väl allt
Nu gör du nog många thailändskor väldigt ledsna som tvingats flytta och bo i Europa fast dom inte ens vill.

Filipina gillar också att bo i Thailand för det är mycket enklare att hitta en eller flera sponsorer där.
Mera utbud av gammpojkar att förföra.

Nu gör du nog många thailändskor väldigt ledsna som tvingats flytta och bo i Europa fast dom inte ens vill.

Filipina gillar också att bo i Thailand för det är mycket enklare att hitta en eller flera sponsorer där.
Mera utbud av gammpojkar att förföra.

Ja det var ju generellt naturligtvis, här vore det inga problem att byta land och det gör vi sannolikt periodvis i framtiden. Filippinerna skulle dock inte dyka upp i de samtalen, om det inte vore för att flabba lite förstås ;-)

Är det inte dags att erkänna att det är i Thailand du egentligen vill vara/bo. Byt upp dig och kom "hem" igen, det finns plats för en till "gammpojke/sponsor".

/ SatanG

Ja det var ju generellt naturligtvis, här vore det inga problem att byta land och det gör vi sannolikt periodvis i framtiden. Filippinerna skulle dock inte dyka upp i de samtalen, om det inte vore för att flabba lite förstås ;-)

Är det inte dags att erkänna att det är i Thailand du egentligen vill vara/bo. Byt upp dig och kom "hem" igen, det finns plats för en till "gammpojke/sponsor".

/ SatanG
Thailand är ett utmärkt resmål för två veckor men inte mer.
Det finns inget nytt att uppleva och den väldigt dåliga luften gjorde mig bekymrad för tre veckor sedan.
Alltid trevligt att träffa vänner igen men det går fort över.

Språket och alfabetet är ett kraftigt nerköp.
På den positiva sidan är det billigare mat och boende.
Särskilt på mejeriprodukter och kyckling.
Hyra en lägenhet eller hus är halva priset i Thailand för samma standard.
Bättre vägar men lika skräpigt.

Åka till Thailand för stränder och bad finns ingen anledning till.
Invasionen av ryssar, indier och kineser är också en anledning till att undvika landet.

För de som tröttnat på stenbord och öl varje dag rekommenderar jag Vietnam.
Klimatet i centrala Vietnam är närmast perfekt för nordbor och dom kan göra gott matbröd.

Men där också språket ett hinder.

Men trivseln är viktigare än något annat.
Frun skulle inte klara av Thailand särskilt länge utan riktiga vänner.

/ SatanG
Varför skulle man annars vara på ett Thailandsforum hela tiden kan man undra.

Då borde man gilla Thailand, Thailand är bäst!

Tillbaka
Topp