Det är säkert svenskar som flytt sina hemländer men lever lyxliv i det land de flytt ifrån. Jimmie får nog styra upp försäkringskassan.Ingen fara, de poströstar ju rött.
/ SatanG
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är säkert svenskar som flytt sina hemländer men lever lyxliv i det land de flytt ifrån. Jimmie får nog styra upp försäkringskassan.Ingen fara, de poströstar ju rött.
/ SatanG
Många svenskar är mantalsskrivna i Sverige men bor halvårsvis i Thailand och kan då få bidrag för hela året.Fast är det inte just det som de är, "mantalsskrivna i Sverige"?
Och på sä.sätt kan uppbära bostadsbidrag, barnbidrag mm trots att de bor utomlands?
Det är ett vanligt knep att man inte "skriver" sig där man faktiskt bor.
Finns svenskar i flappelandet som gör så också.Många svenskar är mantalsskrivna i Sverige men bor halvårsvis i Thailand och kan då få bidrag för hela året.
Ingves är ju en sann sosse så vem är förvånad.Imponerande, hade dom jobbat för ett företag hade dom hamnat där dom hör hemma.
![]()
Hur många sjuksköterskor får man för 43 700 miljoner?
Sjukhus och skolor pressas på grund av pengabrist. Samtidigt måste staten skjuta till 43,7 miljarder kronor för att täcka förluster efter huvudlösa spekulationswww.aftonbladet.se
Han borde åtalas för det bedrägeri brott han begått.Ingves är ju en sann sosse så vem är förvånad.![]()
Singapore sänker väl snart sig själva med sina överpriser.Ja, om du läser andras inlägg så kanske du skulle ha fångat upp att det finns folk som har eller har haft en del välbetalda jobb och man har pendlat mellan Thailand och arbetet.
För att ge dig lite mer info angående pengar och Thailand så kan man dessutom jobba i Laem Chabang och håva in mycket mer än man gör på en plattform.
12.000Nok/dag för några år sedan. Blir ca 3 miljoner per år.
En del skatt i Thailand med man tar inte hela lönen där.
Ungefär samma pengar får man i Singapore och Sydkorea. I Kina verkade man få mycket mer, men jag har inga siffror på det.
De flesta verkar dock sakna Sydkorea mest
Singapore sänker väl snart sig själva med sina överpriser.
Kollade nu på familjerum när jag fyller år, 200.000 baht 3 nätter för standard jag vill ha på Sentosa familjerum/svit.
Löjligt dyrt, jag har vart i Singapore par gånger och inte värt det, är inget speciellt och att så rent är fel, som efter städbilarna kört runt i Göteborg.
Får samma lyx billigare på andra ställen och jag har varit på marina bay sands under pandemin så kan stryka det på listan.
Vill du leva lyxigt i en svit för en lagom peng så åk till Vietnam och Singapore är inget speciellt mer än en turistfälla.Singapore sänker väl snart sig själva med sina överpriser.
Kollade nu på familjerum när jag fyller år, 200.000 baht 3 nätter för standard jag vill ha på Sentosa familjerum/svit.
Löjligt dyrt, jag har vart i Singapore par gånger och inte värt det, är inget speciellt och att så rent är fel, som efter städbilarna kört runt i Göteborg.
Får samma lyx billigare på andra ställen och jag har varit på marina bay sands under pandemin så kan stryka det på listan.
Nu har vi ju 2 av dom största vattenparkerna i Asean i Pattaya "Ramayana" och "Columbia pictures water park" så åker inte direkt utomlands för vattenparker.Vill du leva lyxigt i en svit för en lagom peng så åk till Vietnam och Singapore är inget speciellt mer än en turistfälla.
Royal Wave Park utanför Hanoi eller någon av alla de andra vattenparkerna borde passa.
Så jag ser det med, för fått lite på kontot blir jag ju inte generös och börjar sprida runt migAllt är ju ok till en viss gräns.
Om man får något för pengarna så kan man betala lite extra. Om man inte får något för pengarna så är det bäst att ge fan.
Det är ju t.o.m roligare att amortera på ett lån än att pröjsa 200k för ett standardrum
Så jag ser det med, för fått lite på kontot blir jag ju inte generös och börjar sprida runt mig
Fast räknat på det nu och min pension borde vara mer än ok så dags sluta noja och ha lite sköj![]()
Ja dom rummen i Singapore kändes som standard familjerum men på 5 stjärnigt.Absolut ska man ju ha skoj. Men 200k för ett standardrum, som man inte ens vill ha, är ju bara bortkastat.
Då är det ju vettigare att dra till BKK och shoppa upp stålarna
Berg och dalbanor finns gott om Vietnam och oftast tillsammans med vatten anläggningar fast ingen lär komma i närheten av de i Pattaya vad gäller storlek.Nu har vi ju 2 av dom största vattenparkerna i Asean i Pattaya "Ramayana" och "Columbia pictures water park" så åker inte direkt utomlands för vattenparker.
Var mer berg och dal baner jag var ute efter warner bros land etc på sentosa irland i Singapore.
Ja dom rummen i Singapore kändes som standard familjerum men på 5 stjärnigt.
Dock var det ju familjerum jag sökte på som var så dyrt då jag inte vill knö in familjen på ett vanligt rum.
Och kollade inne i stan fanns det billigare med men jag kollade ju på Sentosa, kanske borde varit tydligare på det.
Berg och dalbanor finns gott om Vietnam och oftast tillsammans med vatten anläggningar fast ingen lär komma i närheten av de i Pattaya vad gäller storlek.
Stanna hemma.
Ja målet var ju iofs isåfall Sentosa irland.Oavsett vilket så känns det vettigare med en shoppingtur till BKK om man inte har något specifikt mål i Singapore.