Om ni vill bli rika

Thailand, Malaysia and Indonesia will likely become the first Asean nations to take part in the region's cryptocurrency initiative, according to Thaksin, who met Mr Anwar in Malaysia on Feb 2 and 3.

Volvo fortsätter upp & är en fin aktie att äga just nu.

Screenshot_20250213_190142_Chrome.webp

Hoppas det är klart nu. Kronan stärks på det protokollet. :thumbsup:

Snart rentav räntehöjningar aktuella snart igen?

Buffett är känd för sin investeringsstrategi: “Var rädd när andra är giriga och girig när andra är rädda”.

För tillfället noll kronor på måndag mycket mer sannolikt
Novo Nordisk är en aktie jag tänkt gå in i, borde kanske gjort det i början av veckan när jag skrev det men tror det var i var gör ni th snackare tråden.
Dock hade danska börsen stängt när jag la köp, stänger väl 30min före svenska, sen ville jag inte köpa, köper helst på illröda tal.
Gått upp 13% sen jag skrev det inlägget, synd jag inte fick följt mitt eget råd.

Mina bevakningslistor, inte vad jag äger dock utan följer och kan tänkas köpa, köpte jag valour sol i början av veckan när solana rasade till 160usd men kortägande.
Novo Nordisk är jag lite +nyfiken på får se i veckan om jag missade botten.

Screenshot_20250223_082323_One UI Home.webp

Screenshot_20250223_082344_One UI Home.webp

Screenshot_20250223_082357_One UI Home.webp

Är det någon som har investerat en större summa i investor? 1 miljon minst.
Nja köpte 3000 st för runt 180 kr för en del år sedan börjar ju närma sig en miljon. Är det enda investment bolaget jag har man får ju en hel del av bolag som man inte förstår eller är så intresserad av eller orkar sätta sig in i , är lite som jag ser på det och så är det välskött och ger utdelning.
Köpte 2000 st Kongsberg för ca 240 kr samtidigt, tänkte tja lite marint och så ett andra ben försvarsindustri att stå på kanske inte är så fel, vilket det inte var med uppgång på ca 420 %.
Jag säljer inte så ofta med det händer då jag tycker det blir lite för mycket att hålla reda på brukar hålla mig mellan 15- 25 olika bolag i branscher som jag någorlunda hum om intresse av.
Har frångått det några gånger med dåligt resultat. tex spel Embracer, läkemedel tycker jag också är svår begripligt, där passar ju Investor in.
Men Kongsberg lurar jag på att sälja av en del och öka i bla Nordea och Norska Kritron, där det är svenskar i ledning så det ju positivt;).
SSAB och bla deras pansarstål är ju intressant i dessa tider.

Tillbaka
Topp