Överlevnadstips.

Vist är det så men vissa tänker bara på pengar när dom vill keva ett bra liv. Herregud finns
så mycket annat som ger ett bra liv. Arne Tammer sa ge mej en kvart, ing om dan blir du som ny
Det var anno dazumal det. :D Med tanke på falukorv, visst är det gott ibland men inget jag skulle sakna. Skärhamnsfile brukar vi kalla det till sjöss men det har jag nog nämnt någon gång.

Ja det är väl smör med rapsolja för att den skall vara bredbar utan att ha stått framme först i 20 minuter.

Ja här hemma är Bregott godkänt. Skall det inte bres på macka så använder vi rent smör.

Jag blir rädd på jobbet när tokarna smetar på Becel och annan smörja. Dessutom tror dom att det är nyttigt.

Ja eller Lätta och annat som du säger skräp. Lätta liknar ju mer spackel och smakar som sådan också. Ja Bregott är ju mycket för att den är bredbar från kylen, annars hade jag ju använt rent smör.

Faktum är ju att det är ju väldigt lätt att göra eget smör, är ju bara att vispa grädde så att det skär sig och all vasslen är ur, sen har du smör. Lite salt är allt som behövs!

Ja eller Lätta och annat som du säger skräp. Lätta liknar ju mer spackel och smakar som sådan också. Ja Bregott är ju mycket för att den är bredbar från kylen, annars hade jag ju använt rent smör.

Faktum är ju att det är ju väldigt lätt att göra eget smör, är ju bara att vispa grädde så att det skär sig och all vasslen är ur, sen har du smör. Lite salt är allt som behövs!
Bra överlevnads tips, utan bra smör klarar man ju sig inte...

Min enda tanke eg ang tråden är att om man som falang måste leva så här i Thailand så har man gjort något monumentalt fel. Köpa dåligt äckligt vatten för att spara 50 baht/vecka?

Gå ut och hugg ved så tränar du alla musklerna i kroppen och du gör nått nytigt också,gratis om du inte måste köpa veden. En liten historia. Jobbar kompisar ville köpa ved, du får gatis sa jag kom och kvista så har du ved, Nä det gick inte dom hade inte tid skulle gå på Gym

Nu avslöjar du verkligen din kunskap om hur man effektivast bryter ner en kropp , att lyfta vikter samt träna på RÄTT sätt bygger upp en sund kropp, att hugga ved samt annat tungt fysiskt arbete bryter ner mer än vad det bygger upp :)

Smakar spackel så? Jag har faktiskt aldrig provat. ;) :xmas_smiley:

Ja det är väl smör med rapsolja för att den skall vara bredbar utan att ha stått framme först i 20 minuter.

Ja här hemma är Bregott godkänt. Skall det inte bres på macka så använder vi rent smör.

Jag blir rädd på jobbet när tokarna smetar på Becel och annan smörja. Dessutom tror dom att det är nyttigt.

Becel är utrett i många led samt av många kompetenta instanser , sänker blodfettet och detta är vad som expertisen bevisat och har inte kunnat bevisats något negativt ..men det finns ju alltid folk som anser att allt nyttigt inte är bra ,, ungefär som att lite sprit är nyttigt ,eller min farsa rökte ,han blev 90 bast , så det kan inte vara farligt 5555:):)

Bra överlevnads tips, utan bra smör klarar man ju sig inte...

Min enda tanke eg ang tråden är att om man som falang måste leva så här i Thailand så har man gjort något monumentalt fel. Köpa dåligt äckligt vatten för att spara 50 baht/vecka?

Ja vet OT:).

Tycker Flora smakar helt OK , finns i Thailand , men smör är ju godast tveklöst :)

När det gäller sinsod har många på forum aldrig behövt betala något, men när det kommer till omkostnader för att leva klarar sig få på under 60.000 baht per månad. ;)

I alla fall finns det många som har sina knep för att leva billigare.

Läste i dag på Thaivisa hur man lever på 4000 baht per månad utöver hyra.

Köp vatten i maskiner för 1 baht per liter istället för att handla vatten på 7Eleven.
Besök Tesco Lotus eller BigC strax före stängningsdags och köp färsk mat till 50-75 % i rabatt och frys in.
Skaffa en app som Eatigo som visar rabatter och promos på matställen till halva priset.

Ta aldrig taxi utan åk Song Teaw eller promenera. Finns det bussar som i Bangkok kommer man långt för under 10 baht.
En rissoppa med ett ägg vid gatan på morgonen för 20 baht klarar man sig på till lunch.
Vid foodcourten på Tesco Lotus blir man mätt på 50 baht, gratis vatten finns att tillgå där.
Finns mycket thaifood på marknader för 30 baht att ta med hem.

Tvätta i maskiner för 20-30 baht några gånger per månad.
Nyttja gratis wifi istället för att fylla på simkortet.

Använd inte AC utan använd fläkt.
Passa på att sluta röka, sluta dricka alkohol, inget snacks och skippa alla nöjen.

Svårare det inte :):)
STANNA FÖR FAN HEMMA

Faktiskt sant , skall man leva sååå djäkla snålt så kanske bättre att sitta still hemma i Swedala , jag vill inte satsa allt på att festa och äta farangmat , men jag skall sova i en bra säng i ett rent och snyggt hotellrum , det gör jag inga avkall på ..sen äter jag gärna på gatukök , smakar ofta riktigt bra ... Jag har satt av 100 k thbt för en månad där nere nu , exklusive flygresan ... Det bör räcka till mycket skoj för en ensam pensionär :)

Becel är utrett i många led samt av många kompetenta instanser , sänker blodfettet och detta är vad som expertisen bevisat och har inte kunnat bevisats något negativt ..men det finns ju alltid folk som anser att allt nyttigt inte är bra ,, ungefär som att lite sprit är nyttigt ,eller min farsa rökte ,han blev 90 bast , så det kan inte vara farligt 5555:):)

Dessa kompetenta du hänvisar till är nog hyfsat köpta. Den går inte jag på. Becel är sopor punkt.

Rätt vanligt att det mesta målas som svart eller vitt när det gäller mat allt enligt eget tyckande eller vilken religion på den fronten är härskande för tillfället.
Smör skall det vara idag margarin är skit.
Läste en artikel häromdagen där en näringsforskare, som även är professor i ämnet alltså har en riktig utbildning, :rolleyes: menade att även margarin har sina goda sidor.
Vet att alla som är utbildade på riktigt och inom näringslära, är rätt ute i dagens samhälle men kul ändå.
Det jag vet är att man tål smör som margarin, det är personligt vad m tycker om.
Apropå skit har läst att en del gillar Cola zero också, fast vi tål det också. :p
Däremot Falukorv förstår jag inte hur någon kan äta fast har inte hört att någon har dött en plötsligt död vid matbordet med Falukorv.

Det är annars rätt stor skillnad på matpriser bara mellan Phrae och Nan. Vi handlar det mesta på matmarknaden och från folk vi känner men det som kostar 5bath i Phrae kostar 10 i Nan.
60 tusen Bath i månaden totalt är lätt och bli av med.. när man bygger hus, annars stannar det kring tjugo trettiotusen för oss två och jag snålar aldrig på mat. :cool:

Rätt vanligt att det mesta målas som svart eller vitt när det gäller mat allt enligt eget tyckande eller vilken religion på den fronten är härskande för tillfället.
Smör skall det vara idag margarin är skit.
Läste en artikel häromdagen där en näringsforskare, som även är professor i ämnet alltså har en riktig utbildning, :rolleyes: menade att även margarin har sina goda sidor.
Vet att alla som är utbildade på riktigt och inom näringslära, är rätt ute i dagens samhälle men kul ändå.
Det jag vet är att man tål smör som margarin, det är personligt vad m tycker om.
Apropå skit har läst att en del gillar Cola zero också, fast vi tål det också. :p
Däremot Falukorv förstår jag inte hur någon kan äta fast har inte hört att någon har dött en plötsligt död vid matbordet med Falukorv.

Det är annars rätt stor skillnad på matpriser bara mellan Phrae och Nan. Vi handlar det mesta på matmarknaden och från folk vi känner men det som kostar 5bath i Phrae kostar 10 i Nan.
60 tusen Bath i månaden totalt är lätt och bli av med.. när man bygger hus, annars stannar det kring tjugo trettiotusen för oss två och jag snålar aldrig på mat. :cool:
Håller med falukorv ingen hit men den skiten zero drycker jag för mycket av. Började att drycka läsk vid 50 bast. Man blir inte klokare med åren tvärtom:xmas_smiley:

Tillbaka
Topp