Pappa + 2 tonårssöner var ska vi bo och vad ska vi göra

Jag betalade 4.800 thb för taxi samt Speed boat tur och retur hotell Twin palms-sai kew Beach.

Jag kan även meddela att det tar 10 minuter och 45 sekunder att promenera från avatara resort till vattenlinjen nedanför huvudgatan om man tar den upplysta och stenbelagda innervägen iförd foppa tofflor och lite lagom på lyset.
Restaurangerna ligger även så tätt så det utan problem går att promenera längs vattnet med avbrott för en liten udde mellan stränderna så man får gå en bit på gatan.

Det var väldigt soft att ligga i en sacko säck och släppa väder och smutta på samsong Cola samtidigt som man kunde betrakta folk runtom som ägnade sig åt diverse fysiska aktiviteter.

Ungarna är dock eniga om att 2 dagar på ko sameth räcker, så vi åker tillbaka till Pattaya och tar två nätter till på Twin palms om det finns plats. Alltså är det lämpligt för oss att åka till vattenlandet på tisdag. Hur ser det ut för dig Jonas?

Vissa säger att man kan ledsna på sånt här. Så kanske det är men jag står garanterat ut ett tag till....

20170723_154206-640x360.jpg

Mm.... just rub it in! :D
Ungarna har sagt att de i vilket fall inte har något emot att jag flyttar hit om de får hälsa på mig.... tankarna snurrar....
Man skall bara ha i tanken att en semester är inte samma som att leva på heltid någonstans.

Här som det blir problem för många dom tror att det skall vara som semestern hela tiden men en dag blir det vardag och då får man se till att "vad skall man säga", typ ha ett liv, rutiner, ja vad man än ha haft i Sverige.
Många faller snabbt in i en tristess för dom tänkte att leva här var samma som semester veckorna dom hade, men när semestern blir vardag så blir den till slut långtråkig ;) ;)

Säger jag inte att det är fel att flytta hit, jag ångrar mig inte en sekund och som jag skrivit innan jag har aldrig haft det så bra i mitt vuxna liv som jag har det nu men det är lätt att hamna på andra sidan med.

Visst saknar man tex. barndomsvänner men det gjorde man allt i Sverige med i slutet för alla började bli gifta och träffarna mer sporadiska.

Men gäller nog att bygga upp en tillvaro annars kan det nog bli väldigt långsamt och svårt här.

Själv är man lite spelnörd ibland och då kan jag slå mig ner vid datorn en sådan här dag när frugan ligger lite sjuk, idag fann jag Heroes of the Storm online spel, så timmarna stack iväg en stund 5555 ;)
Fast man fick ju lite ångest först på eftermiddagen när man startade spelet och det var klarblå himmel ute, men som tur var kom regnet till slut som då kunde hålla borta dom hjärntvättade tankarna från Sverige att man måste ut och leka när det är sol ;)
Heroes of the Storm.png

Och om någon undrar varför bilden ser konstig ut så är det dual screen så spelet kom med från ena sidan och skrivbordbakgrunden från andra monitorn när man tog print screen.

Man skall bara ha i tanken att en semester är inte samma som att leva på heltid någonstans.

Här som det blir problem för många dom tror att det skall vara som semestern hela tiden men en dag blir det vardag och då får man se till att "vad skall man säga", typ ha ett liv, rutiner, ja vad man än ha haft i Sverige.
Många faller snabbt in i en tristess för dom tänkte att leva här var samma som semester veckorna dom hade, men när semestern blir vardag så blir den till slut långtråkig ;) ;)

Säger jag inte att det är fel att flytta hit, jag ångrar mig inte en sekund och som jag skrivit innan jag har aldrig haft det så bra i mitt vuxna liv som jag har det nu men det är lätt att hamna på andra sidan med.

Visst saknar man tex. barndomsvänner men det gjorde man allt i Sverige med i slutet för alla började bli gifta och träffarna mer sporadiska.

Men gäller nog att bygga upp en tillvaro annars kan det nog bli väldigt långsamt och svårt här.

Jo ska man flytta ner måste man ju ha olika intressen eller arbete. Semester flera veckor i sträck blir tråkigt också.

Ska jag flytta någonstans så ska jag ha ett vettigt jobb där, det är nr 1. Förhoppningsvis löser ju sig tristessen i och med det och de intressen jag har är dataspel och terrängbilar så det är rätt enkelt att fortsätta med.

Ska jag flytta någonstans så ska jag ha ett vettigt jobb där, det är nr 1. Förhoppningsvis löser ju sig tristessen i och med det och de intressen jag har är dataspel och terrängbilar så det är rätt enkelt att fortsätta med.
Kanske vi kan bli gamers ihop plus köra lite terräng 5555, samma bolag som ni åkte ATV med har ju också 1 veckors Enduro turer ;)

Jo ska man flytta ner måste man ju ha olika intressen eller arbete. Semester flera veckor i sträck blir tråkigt också.
Det blir tråkigt i vilket land du än är i.
Bli pensionär och sätta sig ner och inte ha ett skit att göra på dagarna är ingen dröm, det kan jag lova efter sett många pensionärer trampat i fällen, inget mer jobb hemma slappa.
Ärligt va gör man efter 2 veckor sitter där, fan va tråkigt det va och slappa, vad ska jag jö nu då, ingen har något större intresse av dig, har du tur lever fortsatt din livskamrat, otur sitter du där själv och glor ut från ett fönster.
Tyvvär ser nog pensiontiden ut så för många pensionsiter.
Där kan man väl säga att gubbar som Legolas, Birger, etc. har ju funnit paradiset.
Fan jämfört med vad mina gammelföräldrar och vad många äldre i Sverige har så har dom ju ett kanonliv.
Kunde ju slutat med bingo på Lördagskvällar i Möndal typ.

Senast redigerad av en moderator:
Sen tror jag ju att pensionisterna njuter mer idag även i sverige än Vad dom gjorde när mina farföräldrar blev pensionister, då var ju det pensionärshem och bingo som gjällde.
Dom säger ju att vi blir yngre ;)
Här är utanför farsan där han bor året runt, på andra sidan är smögen och båten som ligger vid bryggkanten är hans, ute altanen med möblerna är hans (mina egentligen som jag lämnade kvar när jag flyttade utomlands).
Han är 67 år och han är det antagligen 100 gngr mer party än det är i mig, dom brukar kalla mig gamla gubben ;)
Kungshamn.jpg

:) är inte bingo populärt i Thailand med tanke på hur mycket de verkar gilla annat spelande för pengar?

Själv föredrar jag långdragna strategi spel.
Förbjudet att spela om pengar, vågar ju knappt ta fram en kortlek öppet i landet ;) .
Var inte längesen polisen i Pattaya raidade en bridgeklubb, lokal full av pensionister som spelade kort ihop.

Förbjudet att spela om pengar, vågar ju knappt ta fram en kortlek öppet i landet ;) .
Var inte längesen polisen i Pattaya raidade en bridgeklubb, lokal full av pensionister som spelade kort ihop.

Där sk....et det sig för Polisen dom fick krypa till korset,blev inget av detta.

Där sk....et det sig för Polisen dom fick krypa till korset,blev inget av detta.
Jo men blev ändås en hel del av det, dom blev tagna till polisstation, förstasidesstoff i tidningarna, ordföranden för Thailands bridgeförbund "fanns ett sådant med" fick åka till Pattaya och förklara vad bridge var för polisen ;)

Tillbaka
Topp