PC- HJELP

En Mac book er mye billigare en min nye pc ,En Mac book koster ca 10,000 Skr her i Thailand , Og jeg har kjopt ei ny Mac book for noen år siden, og den var de storsta driten jeg har hatt , , Historien om Mac booka kommer.

Det er den billigste Mac’en du kan finne.
Kjøp deg en 16’’ Mac Book Pro så begynner den på rundt 90.000thb og oppover.

Mac Book er mye billigare en PC jeg kjopte

P1160829.JPG

Nå er du på bruktmarkedet igjen.

Her kan du klikke hjem en Mac Book Pro

IMG_9583.jpeg

Var nere och kollade utanför tukcom vad dom skulle ha för att byta skärm på min Mac book air, 9000thb, var lite för dyrt tyckte jag så kollade på Lazada nu, 4500thb för en skärm samma modell.
Kan ju inte vara så svårt att byta, finns säkert om inte annat en instruktionsvideo.

NU har jag beställt ny skärm till min Macbook air och telefon, skall komma fram ungefär samtidigt som när jag kommer hem.
Billigare än att lämna in för reparation.
Telefonen föll i durken under storm denna turen men ny skärm med ram kostade bara 1200 baht.

Screenshot_20231210_115156_Lazada.jpg

Screenshot_20231210_115259_Lazada.jpg

Fich beställa fler verktyg, nåt stålblad att få mellan skärm och ram samt en T3 mejsel.
Så tar par dagar till.
Irriterande att jag inte fick skärm med ram, hade jag vart klar.

Store diskusjoner på Norsk forum , om PC kjop i Thailand eller Norge . Der dei påstår : Kjop ikke PC i Thailand , kjop i Norge , der er det garanti ,og norsk tastatur. Men hva hjelper en garanti i Norge , når du bur i Thailand . Og dei er mye billigare i Thailand en i Norge . Så mitt råd er kjop PC der du bur ,

P1140944.JPG

P1140942.JPG

Tillbaka
Topp